Het is alweer een week geleden, maar Jikke is op vrijdag 29 december om 15.13 u geboren. De weeën hebben die nacht, na twee nachten voorweeën, eindelijk doorgezet. Het wilde helaas alleen niet zo vlotten. Om 04.00u had ik 1 cm ontsluiting en heeft mijn VK de vliezen gebroken. Om 09.00u na de hele nacht al best heftige weeën 3 cm. Om 12.00u volgens mijn Vk 5 cm. Omdat de hartslag van Jikke ook na de weeën even laag bleef, wilde de VK dat ik alvast naar het zkh zou gaan voor een CTG. Ik wilde tóch al in het zkh bevallen. De uitslag hiervan zou bepalen of zij mijn bevalling verder zou doen of dat ik overgedragen zou worden aan de gyn. In het zkh vertelden ze mij dat ik geen 5, maar slechts 3 cm ontluiting had. CTG was idd twijfelachtig. Ze wilden een beetje bloed van het hoofdje van Jikke afnemen en dit in het lab laten onderzoeken hoe haar toestand was. Als ze in nood zou zijn zou het een keizersnede worden, anders zou ik pijnmedicatie krijgen. Het afnemen van het bloed wilde niet lukken en hier hebben ze 3 kwartier over gedaan. De (rug)weeën waren inmiddels echt heel erg heftig geworden en deze waren op bed bijna niet meer op te vangen. Ik moest op mijn rug blijven liggen ivm CTG en het afnemen van het bloed. Ik zat er inmiddels echt helemaal doorheen na nachten bijna niet geslapen te hebben ivm voorweeën en nu alweer bijna 15 uur weeën. Het viel me van mezelf erg tegen, maar het lukte me niet de weeën nog heel goed op te vangen. Het was voor mij dan ook bijna een opluchting dat uit het bloedonderzoek bleek dat Jikke het moeilijk had en dat ze een keizersnede zouden gaan doen (voelde me hier wel schuldig over ) 20 min. later lag ik op de OK, kreeg ik een ruggeprik (heeeeeerlijk...geen weeën meer ) en werd onze prachtige dochter geboren.
Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wel van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Nu lekker gaan genieten!
Hier hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen hoor ik was na 2,5 dag van weeën helemaal munt, ik heb de gyneacoloog al voor hij onderzoek kon doen verteld dat ik niet van plan was weg te gaan uit het ziekenhuis gelukkig hoefde dat ook niet (4 cm ontsluiting) Na een hele nacht (in totaal na 67 uur) weeën en anderhalf uur persen werd ook besloten tot een keizersnee. De man die de ruggeprik zette kon ik wel kussen eindelijk geen pijn meer. Groetjes Anita
Gefeliciteerd met jullie lieve meid! Jammer dat de bevalling niet zo voorspoedig is verlopen. Maar nu ze er eenmaal is, hoop ik dat je lekker kunt gaan genieten
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Jeetje wat een verhaal zeg,gelukkig dat alles achter de rug is,nu kan je lekker gaan genieten van jullie meid! Liefs Claudia