Hoera, Jayden geboren (in 1.5 uur)!

Discussion in 'Geboren' started by Vicky, May 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    18 april, 40 weken + 2 dagen zwanger... Volgens een paar mensen zou vandaag mijn dag zijn om te gaan bevallen. Ik geloof er niet in, want ik heb nog geen voorwee gehad, de baby is nog erg beweeglijk in mijn buik en ik heb nog helemaal geen "ik ben er klaar voor" gevoel. Nee hoor, vandaag zal het niet gebeuren...

Om 13u zit ik nog even achter de pc, msn'en met een vriendin die me nog een keer op het hart drukt dat het vandaag toch echt gaat gebeuren. Ach ben je gek, tuurlijk niet, broertje ligt nog te koprollen in mijn buik op dit moment, die wil er echt nog niet uit.
    Met de woorden "Kaylee slaapt, ik ga even een tukje doen, wie weet helpt het een beetje om de boel op gang te brengen lol" ga ik even liggen.

Om kwart over twee moet ik opeens hevig plassen, en als ik opsta voel ik een plop. Plop? Hmm... vreemd... Op de wc vind ik mijn inlegkruisje wel heel erg nat... Hmm... En bij elke beweging komt er weer wat extra's. Toch maar mijn vliezen?

Ik ga achter de pc zitten, waar Monique online is, die Kaylee zou opvangen als de weeën hier begonnen. Ik vraag haar even hoe je ook alweer vruchtwater kon herkennen... "Zal ik de verloskamers en Sydney (mijn vriend) toch maar bellen" vraag ik... "ik zou het maar wel doen ja" zegt ze :)

Sydney gebeld, ik denk dat het tijd wordt om naar huis te komen. "Je denkt?" "ja ik weet het niet zeker". "nou bel me dan maar terug als je de verloskamers gebeld hebt hoor" :rolleyes:
    Verloskamers gebeld, uitleg gedaan. Heeft u weeën mevrouw? Nee, niets. Nou ja, kom maar even langs ter controle of het vruchtwater is of niet. Sydney gebeld dat hij nou toch maar naar huis moest komen.

Monique kwam Kaylee ophalen en om half 4 gingen we richting verloskamers. Daar bleek het idd vruchtwater te zijn, aan ctg gelegd, geen weeën. Af en toe een harde buik, maar niets waar ik echt "last" van had. Om 17u mocht ik weer naar huis, met een hele uitleg over langdurig gebroken vliezen en een afspraak voor de volgende dag om 15.30.

In de auto naar huis zeg ik tegen Sydney dat ik vermoed dat we daar s avonds wel terug staan, want dat ik me "raar" voel. Nou ja, we zien wel.
    Thuisgekomen gaat Sydney nog even snel naar de appie om brood en zo te halen, want koken heb ik nou even geen zin meer in. Even snel Monique bellen om te vragen of Kaylee daar nog kan blijven tot slaaptijd, want je weet nooit dat er nog wat begint.

Rond tien over half zes opeens hevige pijn... Hee toch een wee? Een minuut of zeven later weer eentje... O jee, zou het dan toch... Even later komt Sydney thuis van de boodschappen en zit ik hevig te puffen op de bank. Na een kwartiertje denkt hij "toch maar even timen". Ik wil niets van timen horen, en loop heen en weer door t huis. De ene wee is nog niet voorbij of de andere komt al... Liggen wil niet, zitten wil niet, staan wil niet, het gaat me veel te snel, wat is dit toch, dit hou ik toch geen hele bevalling vol! :(

Rond half zeven kan ik alleen nog uitbrengen "ziekenhuis!" en ren ik op mijn sokken naar de auto. :) Natuurlijk een hoop drukte op de weg, wie gaat er nou ook bevallen in het spitsuur ;)

Kwart voor zeven komen we aan bij het ziekenhuis, Sydney parkeert m voor de deur en ik ren de gang in. Wat is DIT nou weer! Ik ben de gang van de verloskamers ingerend (voor zover je kan rennen met persweeën ) met de woorden "ik moet persen!". Ze stonden me aan te kijken alsof ik gek geworden was, niemand kwam in beweging :rolleyes: Uiteindelijk toch iemand die riep, kom maar hier, niet op de gang joh!
    Snel in een bed, arts erbij geroepen. Ja hoor, hoofdje staat al, ga maar persen!

Na 6 minuten persen was hij er... ons zoontje... 3530 gram en 50 cm! , 1.5 uur na de eerste wee.

Het was een korte bevalling, maar erg heftig en dan voor psychisch. Om 17 uur nog geen wee, om 19u een baby en om 23u waren we al thuis met de baby. We zaten elkaar aan te staren op de bank van "huh" :) Kaylee wist ook niet wat ze zag toen ze s ochtends wakker werd en er een baby in onze kamer lag :)

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha wat een verhaal zeg!

Van harte gefeliciteerd met je zoontje!

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Wat een fantastisch verhaal!

Gefeliciteerd meid, jij hebt gewoon snelle kindjes! Hoewel de ene te vroeg geboren (toch? als ik me goed herinner...), de ander snel geboren, haha

Geniet van je mooie gezin!

4. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Klopt Judy, Kaylee is geboren met 34.5 weken! Ook in 3.5 uur trouwens :)

5. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    van harte!

6. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw wat een verhaal en wat een turbobevalling.
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Ik meende me dat te herinneren ja....ben jij even een mooi voorbeeld voor een 2e....

Mirthe is met 32 weken geboren, dus ik hou bij een tweede straks maar rekening met een nieuwe vroeggeboorte (mede omdat er geen oorzaak genoemd kon worden)....maar jouw prachtige verhaal hierboven geeft hoop!

Mooie naam trouwens, Jayden!

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Prachtig verhaal! Gefeliciteerd met jullie zoon :).

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wow zeg!
    van harte met je zoontje!
    en wat een verhaal zeg

10. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Van harte gefeliciteerd meid :)
    En weer heel vlot ;)

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gefeliciteerd geniet ervan!

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    wow heftige bevalling :D Gefeliciteerd met jullie zoontje!

13. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Van harte gefeliciteerd, geniet ervan!

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Gefeliciteerd!

En nu maar een fijne kraamtijd tegemoet!
    Veel geluk met jullie kleine vent.

Groetjes van Kiki

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wauw wat een verhaal!

maarre, gefeliciteerd! Geniet ervan!

16. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Gefeliciteerd!

Ik moet lachen om de manier hoe je het verteld, hilarisch! Al zou dat mss op dat moment niet zo zijn, maar je vertelt t grappig!

Veel plezier en geluk!

17. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Mooi verhaal om te lezen.
    Alsnog van harte en lekker genieten. :D

18. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

gefeliciteerd :D

19. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hihihi wat een verhaal zeg! Ik heb er wel om moeten lachen.

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

20. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Bedankt voor de leuke reacties meiden :D

Share This Page