Inbakeren zou ik nu trouwens sowieso niet doen, dat wordt afgeraden bij kinderen met reflux, zeker als het niet onder controle is beter even niet doen. Wat je mag verwachten van je huisarts? Er zijn zeker medicijnen voor, mijn huisarts stuurde me door naar de kinderarts, er zijn ook huisartsen die zelf die medicijnen voorschrijven. Als het enigzins kan zou ik toch sowieso om een doorverwijzing vragen. Irem krijgt Nexium en Motilium, maar je hebt ook nog Zantac en Losec. Johannesbroodpitmeel, ook wel bekend als Nutriton, kun je gewoon bij de apotheek kopen. Ik heb dat ook een tijdje gegeven tijdens de borstvoeding als papje (aanmaken met water, staat ook op het pak) maar het is net behangerslijm en is een vreselijk geknoei. Toen we met de medicijnen startten ben ik ermee gestopt. Maar het helpt vaak wel.
@ Trees: Hoe was het bij de HA? Ik hoop voor je dat ze er wat aan doen, of een doorverwijzing naar de KA.
Ow wat is het toch verschrikkelijk als je kindje zo huilt en je weet niet wat er is Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden bij de huisarts, 10x overgeven is echt niet normaal inderdaad.... laat je nog even weten hoe het gaat?
De huisarts vermoedt ook reflux. We gaan nu een paar dagen nutriton proberen en als dat geen voldoende verbetering oplevert mogen we weer een nieuwe afspraak maken. De huisarts gaf ons iig het gevoel het erg serieus te nemen.
Trees, reflux is goed te behandelen met medicijnen en dikkere voeding cq indikken van bv in de maag. Over het troosten/ prikkels/ laten huilen. Ik ben overtuigd dat een prikkelbaar kind absoluut niet gebaat is bij het eindeloos rondlopen en wiegen, want dat veroorzaakt nog meer prikkels. Maar ik ben totaal tegen laten huilen, vooral bij zo'n kleintje. Heb hier in de buurt 2 maanden lang een babytje dagenlang horen krijsen. Ze woonde 3 huizen verder, en ik hoor haar nog in mijn hoofd, zo vreselijk zielig. Heb vaak op het punt gestaan om de deur in te trappen de kleine bij me te nemen. Maar dat is offtopic. Als ze geholpen is met medicijnen en jullie reflux onder controle hebben, kun je haar langzaam laten wennen aan het slapen in eigen wieg/bed. Ik legde de baby altijd wakker in bed, en ging in bed troosten als die moest huilen. Ik legde mijn hoofd langs de baby en mijn armen om haar/hem heen, en ademde heel rustig (dit is overigens lastig als je boven zo'n bed hangt), totdat de kleine rustig werd. Zo kan de baby leren om in haar eigen bed in slaap te vallen, maar wel de veiligheid en geborgenheid van de ouder te ontvangen als dat nodig is. Heel veel succes bij de dokter, hopelijk wordt de kleine goed geholpen en is ze van haar pijn af. O ja, nog een tip: leg het bedje/wiegje goed schuin!!! Hier was het pas goed met 2 Harry Potter boeken onder elke bedpoot. Is mijn verzameling ook ergens goed voor geweest
Heel veel succes, hopelijk gaat het snel beter en wat fijn dat je tenminste wel echt serieus genomen werd.
Even een update! Het gaat met het spugen hartstikke goed. Ze spuugt nu nog maar 1 á 2 keer naar een voeding en het schiet er ook niet meer uit. Ze kijkt ook een stuk minder 'moeilijk' als ze moet spugen. Gisteren ook weer begonnen met het slapen, maar dat is echt nog een ramp. We proberen het nu met de supertip van Adi en gisterenmiddag 5,5 uur bezig geweest om haar in haar bedje te laten slapen. Missie helaas mislukt . Gisterenavond heeft ze na 2 uur proberen wel 3 uurtjes geslapen en vannacht heb ik het na 2 uur opgegeven omdat ik te moe was. Ze wil echt alleen maar slapen als ze in iemands armen of op iemands buik ligt. Ik ben inmiddels behoorlijk oververmoeid....
Ik ga me maar eens orienteren op de puckababy. Ze blijft zo onrustig als ze slaapt. Ook nu het spugen minder is. Ze schrikt ook regelmatig wakker doordat al haar ledematen alle kanten opvliegen.
Fijn dat het met het spugen beter gaat! Lukt het een beetje met de nutriton? Je kan het met een lepeltje geven of met een spuitje, ik vond het met een spuitje makkelijker. Het kan wel zijn dat ze toch wel last blijft houden van maagzuur dat omhoog komt, dat zie je niet echt, maar voelt zij wel.... zou het slechte slapen daarvan kunnen komen? Of komt het alleen door haar rondzwaaiende ledematen? Heb je al geprobeerd of ze op haar buik wil slapen? Bij reflux ligt het voor de kindjes vaak lekkerder en de armen en benen blijven wat beter op hun plaats liggen .
Wij hebben Chloé tot 4 maanden ingebakerd en toen een maandje afgebouwt met de puckababy. Nou die vond ze heerlijk en wilde er eigenlijk niet meer vanaf Ze is er lekker rustig door geworden en slaapt nu heerlijk in een slaapzakje
Bedankt voor de tip voor het spuitje. Werkt inderdaad stukken beter. Het was nogal een geklieder met dat lepeltje, wat niet erg gewaardeerd werd. Geen idee hoe het met maagzuur zit. Daar heb ik natuurlijk weer nooit aan gedacht ... Het valt me wel op dat ze sinds gisteren minder 'zuur' ruikt. Ik weet niet of dat iets is wat je herkent? Of heeft dat zuur ruiken uit haar mondje er niks mee te maken. Ik heb een puckababy aangeschaft via mp om te proberen en deze hangt nu te drogen. Ben benieuwd, maar vraag me nu af of het nog wel nodig is. Het is heel vreemd (en fijn!!), maar sinds gisterenavond wil ze plotseling wel in haar bedje slapen. Vannacht na de voedingen ook weer direct gaan slapen en nu ligt ze na elke voeding weer binnen 10 minuten te slapen. Ik weet niet wat me overkomt! Ik ga me bijna weer zorgen maken of ze nu niet teveel slaapt . Het lijkt wel of ze helemaal uitgeput is en nu aan het bijtanken. Mama is nu ook even aan het bijtanken .
Wat fijn!! Zo te zien (lezen ) heeft ze veel baat bij de Nutriton. Geniet ervan! En dat ze zoveel slaapt is heel normaal, ze is nog zo jong en heeft inderdaad waarschijnlijk ook nog wat in te halen. Irem is bijna 2 maanden ouder en is ook maar een uur, maximaal anderhalf uur wakker na de voeding, langer houdt ze niet vol. Dus lijkt me heel gewoon dat Carmen zoveel slaapt nu. En dat papje, vreselijk. Net behangerslijm. Ik kreeg het niet eens in een spuitje. Gelukkig heeft Irem met haar medicijnen geen Nutriton meer nodig.
Ik lees dat je de puck a baby wil gaan proberen en ineens realiseer ik me dat wij dat bij beide kinderen ook allemaal gedaan hebben. Mijn zoontje had ernstige reflux (is ook opgenomen geweest tot het onder controle was, slokdarm ontstoken). Mijn dochtertje had 'gewoon' krampjes. Toen de reflux onder controle was met medicatie en heel veel nutriton scheelde het de helft. De krampjes bleven over en we hebben drie maanden lang alles geprobeerd. Ook bij onze dochter. Uiteindelijk werd het gewoon minder door de rijping van de darmen etc. en na drie maanden hadden we bij beide kinderen (inclusief die met reflux) een heel ander kind. Ik liet mijn dochter trouwens vooral op mijn borst slapen om zelf ook nog twee uurtjes op een nacht te kunnen pakken. Anders had ik het niet uitgehouden met een kleintje van 14 maanden en een pasgeborene. Ze heeft ook veel nachten bij mijn man op de borst doorgebracht. Wat mij in mijn omgeving veelal opvalt is dat mensen op een gegeven moment roepen: Dit was het wondermiddel bij ons! En als ik dan kijk naar de leeftijd van de kleintjes zijn ze meestal al dik de twee maanden gepasseerd. Volgens mij bestaat er (naast medicatie voor reflux en andere lichamelijke aandoeningen) de eerste drie maanden geen wondermiddel. Overigens hoeft een kind geen bogen te spugen om reflux te hebben. Als de omhoog komende voeding zuur genoeg is om de slokdarm te irriteren en dat vaak gebeurd op een dag kun je je voorstellen dat een kind daar hevige pijn van krijgt.
Oh overigens Trees, inbakeren (ook de puck a baby) wordt afgeraden bij kinderen met reflux. Dus zeker als Carmen nu uit zichzelf al zo goed slaapt zou ik dat nog even niet doen.
Mijn KA heeft het juist aangeraden. Zijn redenatie was omdat ze heel onrustig sliep, zichzelf wakker maaide met haar armen, en haar armen continu alle kanten op bleef gaan, kwam haar lichaam en maag niet tot rust. Juist door het inbakeren met een puckababy hebben ze nog maar een beperkte ruimte, waardoor het slapen beter gaat, de maag tot rust kan komen, en hierdoor haar voeding ook minder snel omhoog komt. @ Trees: fijn om te lezen dat het zo goed gaat!! Lekker genieten meid. Dat velen slapen is heel normaal. Hier was ze op die leeftijd ook maar een kleine drie kwartier wakker inclusief voeden.
Sprongetje misschien? Mijn zoon had dat ook en heeft ze nog steeds De 37 weken sprong was laatst nog gezellig
mijn ka raade het juist aan. we zijn er trouwens mee begonnen toen hij in het ziekhuis lag en dan echt ouderwets strak inbakeren.. hier icm met medicijnen (voeding voor kma) heeft het super geweldig!!