Oh wat apart, mijn ka raadde het juist af. Ook in het ziekenhuis mocht Irem niet ingebakerd worden ivm reflux.
Inbakeren en reflux worden als slechte combinatie gezien omdat het kindje dan vast ligt op zijn rug en zo kan stikken in zijn spuug dat terugkomt. Wij hebben ons zoontje ook ingebakerd, maar hij heeft een tijdje bijna rechtop gelegen. Ik legde hem ingebakerd in de kinderwagenbak en deze zette ik bij ons op het bed tegen een hoge kussen aan.
Hier staat het bed zo schuin mogelijk en in de puck heeft zo toch aardig wat vrijheid. Wel ligt ze altijd met haar hoofd naar de zijkant met slapen. Ze slaapt nooit op haar achterhoofd. Sinds dat ze op haar zij draait, ben ik heel snel gaan afbouwen. Nu ze op haar buik draait ligt ze er absoluut niet meer in. Ik vond (en vind) het wel logisch de uitleg van mijn KA. Zou het misschien met de manier van inbakeren te maken hebben? Toch typisch dat er zoveel verschillende adviezen worden gegeven.
Onze muppet ligt ook nooit op haar achterhoofd, maar altijd op de zijkant. Dan maakt het toch niet uit of je kindje wel/niet in de puckababy ligt? Ik zie dan weinig verschil, behalve dat er geen maaiende armen en benen zijn. Ook in de puckababy kan ze op de zijkant van haar hoofd liggen, doordat er voldoende bewegingsvrijheid is. Gisteren heeft ze ontzettend veel geslapen en ze was ontzettend vrolijk als ze wakker werd. We werden constant getrakteerd op een dikke lach. Hiervoor sliep ze ontzettend weinig op een dag, doordat ik haar tijdens het slapen toch regelmatig probeerde neer te leggen met 9 van de 10 keer het gevolg dat er klaarwakker een flinke huilpartij volgde. Vandaag wil ze helaas niet meer slapen (behalve uiteraard in mijn armen ) en heb haar net voor het eerst in de puckababy gelegd. Ze heeft wel een paar minuutjes gemopperd, maar is nu stil. Ik ga zo even gluren of ze echt slaapt...
Te vroeg gejuicht. Na een half uurtje toch een flinke huilpartij . Ze slaapt nu weer in de draagdoek.
Lastig hè... Wij zijn de eerste maanden ook best aan het 'rommelen' geweest met het slapen en slaappatronen. Allereerst, jouw kindje kan iets anders nodig hebben dan mijn dochtertje maar gewoon even wat dingen die bij ons hielpen. Misschien dubbelop, misschien niets voor jou maar kijk maar wat je er mee doet . Ik heb veel gehad aan deze website inbakeren.nl - slaappatroon van baby's Wij kwamen erachter dat we haar té lang ophielen. We wachtten tot ze zo moe was dat ze niet meer zelf in slaap kon komen. Toen we ons strikt aan de tijden hielden (dus 1 tot 1,5 uur wakker en dan in bed) ging het veel beter! Op den duur kom je in een vicieuze cirkel. Je kindje wordt steeds moeier door het rondlopen, uit bed halen etc. Niets helpt dan meer. Dus: op tijd naar bed, hielp bij ons! Niet wachten tot ze bij jou in slaap valt, want dan worden ze wakker zodra ze in hun eigen bedje gelegd worden . Er zijn veel verschillende meningen over maar even laten huilen hielp bij ons ook echt. Dat hield ze de eerste keer 10 minuten vol, toen 5 min. en daarna bijna niet meer. Ik kan me zelf nog herinneren dat het ook een combinatie was van onzekerheid (doe ik het goed? wat heeft ze precies nodig? is ze écht moe etc.) en 'oefenen'. Zeer bij je eerste duurt het even voor je weet wat wel en niet werkt. Op den duur kreeg ik de slag te pakken, werd ik minder onzeker en dat had ook weer uitwerking op m'n dochter. Wij hebben ons dochtertje op den duur ook ingebakerd en dat werkte ook goed in combinatie met bovenstaande dingen. Ik heb niet alles teruggelezen dus het kan best zijn dat ik dingen dubbel gepost heb. Sorry! Ik las dat je nu weer een pittige dag had. Sterkte ermee!
O ja, in aansluiting op wat je leest op de website die ik postte: Daar lees je dat baby's na ca. 1 uur slapen (of minder) eigenlijk nog niet uitgerust zijn. Niet gelijk uit bed halen maar even wachten of ze zelf weer verder slapen. Dat werkte bij ons ook goed! Ik was in het begin geneigd om gelijk naar die wieg te rennen D) maar als we 5 minuutjes wachtten, sliep ze vanzelf weer verder... Sterkte! (wat een schatjes is het trouwens, te zien aan het fotootje bij je banner!)
Laten huilen werkt natuurlijk altijd wel...niemand houdt het vol om te blijven huilen. Persoonlijk ben ik van mening dat je een kindje niet alleen moet laten als het huilt. Ze doen dit omdat er iets is, omdat ze iets nodig hebben en als mama ben je meestal één van de enige bevoorrechte (en ja, zo zie ik dat écht! ) personen die je kindje kan troosten. En zelfs als dat niet lukt, kan je je kindje wél duidelijk maken dat je er bent voor hem/haar en dat hij/zij niet alleen hoeft te zijn met zijn/haar verdriet.
Natuurlijk moet je er voor je kindje zijn als het huilt omdat het honger heeft, een vieze luier heeft, er een boertje dwars zit e.d. Maar soms is er niets aan de hand en heeft een kindje het gewoon even nodig om te huilen. Maar net wat ik zei: daar zullen de meningen altijd over blijven verschillen. Iedere moeder moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelt. Ik voelde me prima bij het feit dat we haar 5 tot 10 minuutjes lieten huilen. Ik bedoel: het is niet fijn om je kindje te horen huilen maar daarna sliep ze wel heerlijk. Ik hielp haar op deze manier meer, naar mijn idee, door haar er telkens uit te halen en haar zo oververmoeid te maken. Verder, het is niet om op te scheppen, maar qua slapen hebben we een voorbeeldige dochter. Met drie weken sliep ze van 11 tot 8 en met drie maanden van 7 tot 7. Inderdaad, in combinatie met soms gewoon laten huilen. Ik ben er van overtuigd dat dit daar (positieve!) invloed op heeft gehad. Ze heeft geleerd dat ze heel veel bij papa/mama mag zijn maar dat ze ook af en toe moet leren om alleen te zijn en in haar eigen bedje te slapen. Maar nogmaals, iedereen moet doen wat hem het beste lijkt. Laten we elkaar er niet om veroordelen . Maar nu weer on-topic want dit is het topic van Trees
Lieve Trees, Wat is je verhaal ontzettend herkenbaar!!! Wat naar he om je kindje zo te horen/zien huilen. Lynn deed dat ook en vanaf de tweede week heb ik al aan de bel getrokken bij CB en huisarts, met vermoeden van Verborgen Reflux en Spruw. Had ze niet volgens hen. Huilen werd alleen maar erger en Lynn wilde ook alleen maar bij ons slapen of op haar buik. Vorige week zijn we 3 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ze heeft nu medicatie tegen de Reflux en de Spruw (die ze dus echt wel heeft). Het gaat erg goed!! 's avonds slaapt ze nu vanaf een uurtje of 20:00 boven in haar ledikantje tot de volgende morgen 7:00 uur. Wel wakker voor voeding natuurlijk Overdag slaapt ze beneden, in de kinderwagenbak, in de draagdoek of bij ons op de arm. Boven is dan nog een brug te ver, want ze wil bij ons in de buurt zijn. Meid, ik hoop dat het snel beter gaat!! En blijf op je strepen staan hoor. Jij kent je kind het beste!! liefs