Onze dochter wordt verdacht van Cystic fibrosis (taaislijm)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik hoop dat het wat anders is, zenuwslopend voor jullie deze tijd. Veel sterkte!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    .... sterkte meid!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel veel sterkte...... ik hoop echt voor jullie dat jullie meisje geen CF heeft...

4. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Jeetje meid, ik heb er een brok van in mijn keel. Wat een slecht bericht. Heel veel sterkte!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wat moeten jullie nu in spanning zitten. Ik hoop voor je dat ze het mis hebben en als het wel zo is: veel veel sterkte... Heeft je kindje veel klachten nu? Knuffel voor jullie!

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    O wat naar. Heel veel sterkte. Wanneer horen jullie meer? Ik duim voor jullie voor een betere definitieve uitslag.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    heel veel sterkte meid!

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Bedankt voor de lieve reacties. Gisteren is de zweettest gedaan. Zo wordt het zoutgehalte gemeten. Kinderen met cf hebben een verhoogd zoutgehalte in het zweet. Eigenlijk moesten we tot donderdag (!) wachten op de uitslag, maar de verpleegkundige die de test uitvoerde raadde ons aan om 's middags al even naar de dokter te bellen. Ze zou de uitslag meteen in de computer zetten.

De dokter vertelde ons alleen dat de zweettest geen uitsluitsel heeft gegeven. Aan de ene kant hoopvol nieuws, aan de andere kant zijn we niets wijzer geworden. Volgende week krijgt onze dochter een DNA onderzoek, de uitslag daarvan hebben we binnen 2 weken.

Het is echt zenuwslopend, ik slaap bijna niet 's nachts (mede doordat onze dochter zo ontzettend veel slijm ophoest dat we ongerust zijn dat ze stikt) Ik hoop zo dat het geen cf is, maar aan de andere kant weten we dan tenminste iets, ze is al zo lang ziek en de laatste weken wordt het steeds erger :(

Ik houd jullie op de hoogte

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hopelijk zijn ze er snel achter wat ze heeft. veel sterkte nogmaals en een dikke knuffel.

groetjes, Miranda

10. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik kan me voorstellen dat je je kl*ten voelt. Ik wil je een héle dikke knuffel geven en jullie veel sterkte toewensen.

Hillegonda.

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Jeetje wat verschikkelijk! ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe! en dat jullie snel uitsluitsel zullen hebben!

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Heel veel sterkte! Ik ga voor je duimen!

Ik heb zelf ook een zweettest gekregen omdat ik veel en taai slijm had en ook erg vaak ziek was maar uiteindelijk was het geen CF. Ik heb nog wel heel veel taai slijm.

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Wat verschrikkelijk..... :cry: :cry: :cry: Dit is zo'n vreselijke ziekte! Ik hoop echt zo dat de diagnose niet bevestigd wordt....
    Wat een zware tijd zitten jullie in zeg en wat een zware tijd ligt nog voor jullie. Ik wens jullie alle kracht toe om dit te kunnen dragen en hiermee om te gaan...
    Een ziek kind is naar mijn idee het ergste wat er is.

Dikke knuffels voor jullie en jullie lieve meisje,

Emma

14. Waar ik ineens aan dacht...
    Er is niet toevallig al bij het hielprikje getest op CF bij jullie kleintje?
    Ik weet niet waar je woont, maar ik geloof dat vanaf 2008 in ieder geval in Noord-Brabant CF meegetest wordt bij het hielprikje. Het was niet in heel Nederland geloof ik, maar weet niet waar precies wel en waar niet. Moet wel op te zoeken zijn via google eventueel.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In Brabant was dat wel in ieder geval inderdaad, bij Eva is het dus wel getest.

Maar het lijkt me dat ze dat wel zijn nagegaan voordat ze nu onderzoeken gaan doen...

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Helaas niet, het is nog niet landelijk ingevoerd. Ik hoop dat dat snel gebeurd, want is is erg belangrijk om het zsm te weten!

Vandaag gaat het wel goed met ons, we zijn lekker wezen wandelen vanmorgen met zn drietjes, even de gedachten verzetten. Nu gaan we lekker lunchen :)

Liefs!

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wat verschrikkelijk zeg. Ik ga voor jullie duimen, dat het iets anders is. Kan me niet goed voorstellen hoe julle je op dit moment voelen. Heel veel sterkte.

18. shadowtje

shadowtje Lid

23 feb 2008
    39
    0
    0
    wij hebben het helaas ook meegemaakt en mijn leven stond ff op zijn kop, ik snap je en begrijp je helemaal

bij ons kwam het uit het hielprikje, maar uiteindelijk was er gelukkig niks aan de hand

ik denk aan je!

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik neem jullie mee in mijn gebed.

Sterkte xxx

20. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007