Naaipatroon buikband.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jantien, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Weet iemand hoe ik aan een naaipatroon kan komen voor een buikband?
    Ik heb thuis nog onwijs veel leuke stofjes liggen, waar ik nooit echt iets van kon maken.

    Nu lijkt het me leuk om zelf wat te gaan prutsen, maar kan nergens een patroon vinden. :)
     
  2. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ben zelf niet zo handig wat dit betreft, maar het lijkt me dat je gewoon 2 stukken stof aanelkaar naaid?!
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    moet het wel elastische stof zijn natuurlijk ;)
    uhmm wat je misschien ook kan doen is met een brede elastische stof tussen de 2 stoffen doen?
    dus aan de zijkanten de elastische stof en voor en achter gewone stof?
    dan rekt ie iig mee met de buik!

    verder zou ik het ook niet weten eigenlijk!

    succes!
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Of een goedkope, goed passende buikband kopen en die als voorbeeld nemen (qua maten ed.)
     
  5. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ja dat kan idd ook.
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Als het elastisch is , dan is het heel erg makkelijk ;)
    Maakte ze zelf ook wel .
    Gewoon een reep stof ( wel even kijken naar de breedte ) om je heen wikkelen ( zoals een buikband dus zit ) en de achterkant dicht maken .
    Wat ik zelf wel deed was aan de achterkant een stuk brede elastike band doen , dan rekt het extra mee ;)
    Je kunt de stof in plooien over de elastiek mee naaien en dan dichtmaken NAAST het elestiek .

    Groetjes Joyce
     
  7. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dus eigenlijk is het een rechte strook stof (elastisch) die je aan de korte uiteinden aan elkaar maakt.

    Dus geen bolle lijnen in de stof, maar echt een rechthoekige lap.
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb hier ook drie buikbanden, maar wat mij opvalt is dat ze aan de onderkant iet wat uitlopen.
    Niet veel hoor hooguit een cm in totaal.
    Misschien dat dat ook voor meer rek zorgt in de buikband, of dat hij op die manier later ook mooi zit aan de onderkant van je buik
     
  9. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dat heb ik bij mijn buikbanden weer niet .
    Die zijn gewoon minstens een meter breed , zodat het ook mooi om de buik sluit als je verder in de zwangerschap bent .
    Aangezien de stof erg elastisch is past het ook als je nog niet echt een buik hebt .

    Groetjes Joyce
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    de buikbanden die ik heb hebben een ronde vorm van boven zijn dus iets hoger net als je zwangerschaps broek

    heb je zelf niet al een band dan kan je hem zo namaken :)

    gebruik wel rekbare stoffen en naai ze met tricot steek anders knapt je naad

    succes
     
  11. Tante Ties

    28 mrt 2006
    5
    0
    0
    Gelderland


    :D hahaha, heb enorm moeten lachen om deze zin! inderdaad gewoon 2 stukken stof aan elkaar naaien.... hihihi :)
    Groet, tante Ties
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb nu ook een buikband gekocht - niet dat ik 'm al nodig heb....

    De buikband zit volgens mij als je nog geen megabuik hebt bovenaan wat wijd. Zou je dit op kunnen lossen door in de bovenkant knoopgatenelastiek te doen, zodat je de band nu boven wat strakker kunt zetten en als je de ruimte nodig hebt weer wat losser?

    Pim
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Whahaha okee, ik heb er duidelijk geen verstand van, dan zou datgene wat wijd uitloopt wel de bovenkant zijn hahaha
     
  14. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Klinkt inderdaad dom...maar het is toch zo. Een buikband is eigenlijks niets meer dan een strook stof.
     
  15. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nee hoor, ik heb geen wijd uitlopende kant! Ik ga er als we het tegen onze ouders hebben verteld wel even mee naar m'n moeder, die is erg handig.

    Pim
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :D hahaha, heb enorm moeten lachen om deze zin! inderdaad gewoon 2 stukken stof aan elkaar naaien.... hihihi :)
    Groet, tante Ties

    Klinkt inderdaad dom...maar het is toch zo. Een buikband is eigenlijks niets meer dan een strook stof.

    klinkt helemaal niet dom hoor meis
    in wezen heb je gelijk

    maar ik vermoed dat ze het niet kleinerend bedoelde maar meer van precies tis ook niet meer dan 2 stroken stof :)
     
  17. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ga er ook niet vanuit dat ze het kleinerend bedoelde. Kan me voorstellen dat wanneer je zelf er handig bent, dat het grappig klinkt.
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nah ik naai veel maar vond het juist een kiene opmerking :)
     
  19. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Lijkt me geweldig als je zelf kleding enz. kunt maken. Ben over het algemeen erg handig in en om het huis, maar naaien en breien etc. is niets voor mij. Helaas, heb ik niet geerft van mijn oma en moeder.
    Maak je ook zelf kleding voor je dochtertje?
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja ben van plan eerdaags weer te beginnen
    heb voor mijn oudste heel veel genaaid
    ik ontwerp ook zelf wat ik erg leuk vind
    maar ben ik er dan wel mee opgegroeid mijn mamsie naaide voor een atalier en zat als kind zijnde altijd met me neus er boven op :)

    ik ben begonnen met kleding naaien toen ik 7 was op zo'n handmachien en barbie kleertjes :)

    breien doen ik ook graag al hoewel ik naaien leuker vind (schiet sneller op ;) )
     

Deel Deze Pagina