Anouk: 1e echte afspraak bij de gyn.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinderkind, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Morgen gaan we naar de gyn voor het bespoedigen van het zwanger worden. Ik ben reuze benieuwd en een beetje gespannen voor wat er gaat gebeuren. Vanalles speelt er door mijn hoofd: krijg ik medicatie, krijg ik een hsg (wathever that may be), sturen ze ons onverrichter zaken weer naar huis... Om half twee moeten we er zijn. Duimen jullie voor ons? ;)

    Liefs,
    Anouk.
     
  2. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Anouk, heel veel succes morgen!
    Erg spannend zo'n eerste gesprek. Maar ook fijn, dat er iets staat te gebeuren.
     
  3. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Heel veel succes Anouk! Ze sturen je ongetwijfeld niet onverrichter zaken naar huis. Waarschijnlijk moet je bloed laten prikken om je hormoonspiegels te bepalen.
    Bij mijn eerste keer moest ik vooral heel veel vragen beantwoorden. Ik kreeg vervolgens temperatuurkaarten mee en het advies om ovulatietesten te doen.

    Ik duim zeker voor je!
     
  4. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ja, absoluut! Dat er iets gaat gebeuren, is voor ons ook echt een groooote opluchting. Na een kleine 2,5 jaar knokken.... ;).
     
  5. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    @ SRB:
    Ja, ik verwacht inderdaad een lange vragenlijst. Ik heb al maaaanden ovulatietesten gedaan dus daarmee heb ik al kunnen zien dat ik altijd op dag 17 ovuleer. Scheelt misschien weer in de toekomstige behandeling! :)
     
  6. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    heel veel succes bij de gyn,ik ben afgelopen donderdag voor het eerst bij de gyn geweest.
    viel me erg mee.
    wij kregen van te voren een vragen lijst met oa.hoelang je cyclus meestal duurt,of je eerder zwanger bent geweest,gewicht,beroep,regelmatig sex,eventuele ziektes ed.en van te voren is het zaad van mn man onderzocht wat niet goed bleek.
    laat je nog even weten hoe het gegaan is?
     
  7. Niet meer actief

    veel succes meid
    hopelijk raak je nu met behulp snel zwanger
    het begin is er iig!
     
  8. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meissie!
    Veel succes he morgen, zal aan je denken!
    Laat je het weten..?
    Dikke kusss
     
  9. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Heel veel succes ! Een spannend stapje ih leven alweer.... Ik duim dat alles ok is vr jullie beiden en dat je heel snel een klein wondertje mag verwelkomen !
     
  10. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi anouk heel veel succes morgen en hoop dat je er wijzer van word en dat je geholpen word!
     
  11. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Super veel succes Anouk! Ik ga morgen voor je duimen!

    Groetjes,
    Josien
     
  12. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Anouk,

    Succes morgen.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Veel succes Anouk!
     
  14. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Succes Anouk vandaag!
     
  15. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heel veel suc6 vandaag.
    hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid waarom het niet wil vlotten.
    waarschijnlijk krijg je een lab brief mee om bloed te prikken , de gyn stelt je wat vraagjes, ik kreeg een inwendig onderzoekje en me man moest zaad inleveren.
    misschien krijgen jullie dit ook allemaal wel.
    ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken.
     
  16. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Heel veel succes meid!
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Thanx meiden, voor alle lieve steun! Ik ben best zenuwachtig, maar ben ontzettend blij dat er wat gaat gebeuren.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Groetjes!
     
  18. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Nou, we zijn weer thuis.

    Even kijken of ik het een beetje helder op het beeldscherm kan verwoorden.

    De gynaecoloog vermoedt dat er sprake is van PCO, maar omdat ik een heel regelmatige cyclus heb, lijkt dat juist weer een PCO-beeld tegen te spreken.
    Ik moet de komende cyclus bloed laten prikken op CD 3 om het PCO-beeld duidelijker te krijgen. Als dat wordt bevestigd, kan er een verder plan van aanpak worden uitgezet. Tevens is geadviseerd om wat af te vallen omdat ik een redelijk hoge BMI heb, dus ik heb de huisarts direct aan het werk gezet voor een verwijskaart voor een dietist. Ik heb namelijk ook een ernstige koemelk- en lactoseallergie waardoor het lastig is om mijn voedingspatroon zomaar te wijzigen.

    Er schieten eerlijk gezegd wel allerlei gedachten door mijn hoofd. De vorige keer zei de gyn dat ik juist 'mooie grote eitjes' had. Toen hij dus net zei dat ik een PCO-beeld leek te hebben, heb ik dat ook gevraagd. Hij ontkende dat gezegd te hebben, maar mijn man en ik hebben dat weldegelijk allebei gehoord. Maargoed, wat doet het ertoe om daar nu over te dimdammen(?). Niets waarschijnlijk. Als ik PCO heb, dan heb ik dat gewoon en daarmee basta. Kan die man ook niets aan doen. Hij was alleen wat onhandig in zijn uitspraken en ik realiseer me ook wel dat mensen in onze positie bijzonder gevoelig zijn voor welke uitspraak van een gynaecoloog dan ook. Je wilt iemand wel op al het positieve vastpinnen maar misschien luister je daarmee ook niet optimaal en verbindt je conclusies aan uitspraken die niet kloppen. Hoe dan ook, enerzijds ben ik blij dat we begonnen zijn, en anderzijds ben ik ook geschrokken.
    Maareh: wat is het toch vervelend als je toch al onzeker over jezelf bent en je moet op een weegschaal gaan staan om je vervolgens te laten vertellen dat je 'toch wel behoorlijk overgewicht hebt' in het kader van de BMI. Mijn man was wel goed bezig want die zei gelijk: Anouk sport ontzettend veel en is erg gespierd. De gyn bleef echter voet bij stuk houden dat deze BMI aan de hoge kant is en afvallen wel positief zou kunnen zijn. Prima. Doen we dat. Ik wil graag wat gewicht kwijt en zo kan ik in elk geval naar een dietist. Zonder een dergelijke onderliggende reden doe ik zoiets toch niet, dus dat is in die zin dan maar meegenomen.

    Nou, op naar mijn volgende menstruatie dan maar, dan kunnen we bloed prikken en weten we hoe het zit met die PCO. Rond 20 oktober moet ik een nieuwe afspraak maken, voor het opstellen van een verder plan.

    Sorrie voor het mega-lange verhaal.

    Groetjes,
    Anouk.
     
  19. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai Anouk,

    Zijn je cyclussen erg lang of onregelmatig dan? Hoezo wordt er aan PCO gedacht?
    Bij mij zeiden ze eerst ook dat ik pco beeld had maar uit bloedonderzoek bleek dat niet het geval te zijn?

    Succes met afvallen en de verdere MMM!

    Liefs Nina
     
  20. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Nee, mijn cyclus is zo regelmatig als een klok. Altijd keurig 30 dagen, en altijd op dag 16 mijn ei. Dat was ook de reden dat de gyn twijfelt. Op de vaginale echo leken de eitjes alleen erg klein, en dat gaf het "PCO-beeld".

    Ik hoop eerlijk gezegd zoooo dat het inderdaad niet klopt....
     

Deel Deze Pagina