Hallo, Deze zomer gaan we 2 week met de kids naar een vakantiepark. Nu wil ik van te voren nog een paar dagen naar frankrijk/belgie. Nu zat ik te denken aan een hostel. Heeft iemand hier ervaring mee met kinderen? De kids zijn 4 en 9.
Topic staat verkeerd (hoort onder vakantie), maar ik lees wel even mee. Ik zat er toevallig ook aan te denken van de week. Maar dan voor 1 overnachting in Amsterdam.
Wij zitten gemiddeld 4x per jaar voor 2a3 nachten in hotels/hostels ivm hondenshows. Vaak gaat een deel van de kinderen of alle kinderen mee en dan nog eens 2 grote honden. Zoek eerst naar hostels waar ze familiekamers hebben. Dat is zoveel fijner dan 2x 2 pers kamers. Hier is de ervaring altijd goed, oke... Onze kinderen zijn het dan wel gewend. Geen geruzie of drama, de 2 oudste vinden het geweldig om te overnachten. De jongste 2 slapen in een campingbedje die ze van te voren al op de kamer gezet hebben. En nog een ervaringspuntje. Het maakt de kinderen niet uit of je in een saai simpel of in een superdeluxe hostel zit. Dus voor een tussenstop zou ik een simpele kiezen (slapen, ontbijt en weer verder)
Geen ervaring mee maar ik lees vaak reacties en beoordelingen bij en van Stayokay (hebben ook internationaal stuk met locaties op de site). Wij willen daar zelf ook nog eens van een paar locaties gebruik gaan maken.
Zijn hostels overigens niet erg luidruchtig? Omdat er veel jongeren gebruik van maken, die laat terug komen?
In de meivakantie 1 nachtje in Stuttgard, Duitsland in een hostel gezeten. Familie kamer, konden we met het hele gezin op 1 kamer. Netjes verzorgd, beddengoed lag klaar, wel zelf opmaken. In ons geval kwam er s nachts een groep jongelui dronken en zeer luidruchtig over de gang 'thuis'. Zowel ik als m'n man werden er wakker van, kids niet. Op het moment dat wij dachten, nu is het echt genoeg was het stil. Dit hostel zat in een behoorlijk grote stad, nabij een station en het was een zaterdag nacht. Genoeg ingrediënten om heerlijk uit te gaan en dus bovenstaande in een hostel te verwachten.
@ladi xochi. Klopt was ik helemaal vergeten totdat hij was verplaatst. Ik wil indd familiekamer doe en gewoon simpel het is puur als doortocht😃 Mijn kids zijn vaste slapers dus qua geluid hoop ik dat ze er door heen slapen. Iemand ook nog tips welke hostels?