Ik ben nu toch wel eens benieuwd hoe en wat. Al met de termijnecho werd mij verteld dat mijn placenta aan de voorkant lag dus dat ik waarschijnlijk de baby niet eerder zou voelen dan een week of 22. Ik teleurgesteld uiteraard want mijn zoontje voelde ik met 17 weken af en toe (achterliggende placenta). Echter deze zwangerschap voel ik het kindje eigenlijk elke dag al vanaf ook 17 weken en sinds 20 weken ook al vanaf de buitenkant. Nu vraag ik mij dus echt af waar die placenta dan eigenlijk ligt. Op de papieren van de 20 weken echo staat hoog anterior, maar kan me eigenlijk echt geen plek bedenken want ik voel werkelijk overal het kindje ook. Heb gegoogled maar kom er niet helemaal uit. Was benieuwd of jullie het weten. Als het mij gevraagd zou worden qua gevoel zou ik toch echt weer zeggen dat hij aan de achterkant ligt haha.
Hier ook voor de 2e keer placenta aan de voorkant, bij mijn zoontje voelde ik voor het eerst met 19 weken iets. Dit keer voelde ik met 11 weken al iets. Heb wel het gevoel dat het nu steeds minder wordt, misschien omdat de baby steeds hoger gaat zitten oid maar voel nog steeds best veel. Weet ook niet precies waar die placenta dan precies ligt, vraag ik mij ook wel eens af. Vind het verder wel jammer dat hij dit keer weer aan de voorkant ligt, want wat je wel eens ziet bij vrouwen aan het eind van de zwangerschap dat je gewoon echt een handje of voetje ziet bewegen door de buik heen dat heb ik nooit gehad.
Mijn placenta ligt volledig aan de voorkant. Ook een behoorlijk dikke plak. Hierdoor voelde ik mijn baby pas erg laat echt bewegen. Pas na 20 weken heel licht en rond 24 duidelijk. Is ook mijn 1e zwangerschap. Dus moest het ook nog herkennen. Zelfs nu heb ik nog wel eens een dagje dat ik nauwelijks wat voel. Daar maakte ik mij dan ook geregeld zorgen om. Maarja niks aan te doen.. Ik voel gewoon veel minder. Dit heeft ook wel zn voordelen want ben nog nooit wakker gehouden of pijn gehad erdoor😆. Maar toch hoop ik wel dat als ik ooit nog zwanger mag raken de placenta dan achter ligt!. Jouwe ligt hoog. Dus misschien daardoor dat je meer voelt? En omdat dit je 2e zwangerschap is?
Hoog anterior wil zeggen dat hij helemaal aan de bovenkant van je baarmoeder ligt en wel aan de voorkant. Echter een heel groot deel van de voorkant van je baarmoeder, tegen de buikwand aan, is de 'vrij'. Je kunt je kindjes dus wel degelijk al heel goed voelen! Hier nu voor de tweede keer placenta hoog anterior. Vorige kindje voelde ik bij 15 weken en dit keer zelfs iets eerder. Daar waar ik het kindjes voel, blijkt bij de echo geen placenta te liggen. Het zegt dus niet altijd wat. Als de placenta echt midden voor ligt, dan zal jij je kindje later voelen.
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar volgens mijn gyn heeft het er alleen mee te maken dat mijn man het niet zo snel voelt aan de buitenkant. Klopt ook. Hij heeft het kindje nu met 28 weken nog niet gevoeld. (Is ook niet echt geduldig moet ik zeggen) maar ik voel de plopjes en bewegingen al sinds week 17.
Wat ik wel jammer vond is dat wij geen 3d echo konden laten maken bij ons zoontje omdat zijn hoofdje vast in de placenta lag. . Hopelijk ligt het kindje dit keer anders zodat we het wel kunnen doen. . Is even afwachten. Andere die ook de placenta voor hadden die wel een 3d echo konden maken?
Tiess 85 Ik heb een 3d echo laten maken met 27 weken. Placenta volledig aan de voorkant. En was echt zonde van mijn geld! Heel.bobbelig beeld door dikke placenta en vage beelden van het gezichtje. Kindje wilde.ook absoluut niet anders liggen...
Hier ook een voorliggende placenta bij mijn eerste zwangerschap, maar toch voelde ik de baby al met 15 weken... Was dan ook erg beweeglijk!
Hier met 20 weken echo wel leuke 3D plaatjes meegekregen. Bij mij is de echo juist moeilijk omdat de baarmoeder heel diep ligt, is nog totaal geen zwangerschap zichtbaar van buiten. Met mijn eerste kindje ook gehad. Iedereen bedankt voor de info. Kon even een tijdje niet op het forum helaas, al voor de verandering hier niet haha. Gelukkig voel ik de kleine van binnen en van buiten al goed, wou dit niet missen.
dat is idd zonde van het geld langley.. ik denk dat ik het ook niet eens probeer.. het is eigenlijk te duur om het er op te gokken. Eerst maar eens zien over 2 weken met de 20 weken echo of ze het gezichtje nog met 3d kunnen bekijken.
Ik heb niet zo een idee over de liggingen, maar bij de echo zei ze dat onze zoontje dicht tegen de placenta aanlag, wanneer zou ik deze kunnen voelen? En waar is mijn baarmoeder met 15 weken eigenlijk?