miskraam, dan ongi en weer niet ...wat gebeurd er toch?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ik word steeds onzekerder echt waar.
    Het zit als volgt:

    29 november: auw auw, miskraam :cry:
    9 December : echo , en mijn baarmoeder is schoon.

    We krijgen dan ook te horen dat we er weer voor mogen gaan.
    dus volgende dag met de pil begonnen.

    29 december ( in de agenda terug gelezen: laatste pil van de strip.
    30 december: ik ben misselijk en haal maar een testje op, vaag positief.
    31 december: twijfel slaat toe en doe nog maareen testje, vaag positief, ik heb het me dus niet ingebeeld.
    Waar komt die vaag positieve test vandaan? bij de miskraam?
    Ik spreek dezelfde dag de huisarts, en die zegtdat het onmogelijk is dat die test vaag positief is van de miskraam.

    2 januari: bloed!! dacht ik ik mag over drie dagen clomid gebruiken....mis.
    Gyn gebeld en ik mag geen clomid gebruiken want ik heb geen rood bloed, en hij bevestigd wat de huisarts zei, test kan onmogelijk vaag positief zijn van de miskraam.

    3 januari: het enige wat komt is zwart en bruin bloed
    4 januari: smiddags zwart en bruin bloed weg..helemaal niks meer te zien!!

    9 januari: rond 12uur 's nachts kramp in mijn buik, ik naar de wc, rose slijm en kleine donkere slijmerige propjes.
    okee ik word nu pas ongesteld ....dacht ik.

    Vandaag 10 januari: smorgens geen kramp meer....en geen bloed!!!
    Tampon test gedaan en nee hoor niks te zien :confused:
    Gynaecoloog gebeld, assistente aan de lijn....moet morgen ochtend testen, en wat de uitslag ook is, morgen moet ik terug bellen voor de uitslag en een afspraak voor een onderzoek.
    Ook zei zegt nogmaals dat die testen van toen niet vaag positief konden zijn van de miskraam.

    Maar wat is er dan toch allemaal aan de hand met mij, vraag ik me af, is er dan toch iets , en gaat dat nu dan weer fout?
    Serieus, ik snap er niks meer van.
    Heb nu een test in huis, en ja hij brand in het kastje, maar ik wacht af en beloof dat ik niet eerder zal gaan testen als morgen ochtend.
    Maar ik vind dit allemaal wel erg vreemd.
    Ik denk dat ik er vanuit moet gaan dat er niks is, dat dat het beste is, maar toch wel erg irritant zo.

    Morgen weet ik hopelijk eindelijk meer, want het duurt nu wel lang genoeg.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Jeumig Jolanda dat heb jij weer.
    Ik hoop en duim gewoon voor je dat je
    zwanger bent meis.

    Sterkte en succes morgenochtend..
     
  3. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Jee Jolanda over onzekerheid gesproken...Hoop dat je gewoon lekker zwanger bent en dat het bloed wat je verliest toch nog wat rest bloed is van je miskraam of van je innesteling! Hoop dat je morgen een duidelijke positieve test hebt!!

    sterkte meis!

    Liefs Peetje
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hopen op een positieve test morgen en anders toch eens vragen aan de gynaecoloog of hij je niet verder kan helpen en kan kijken met een inwendige echo wat er toch allemaal in je lichaam gebeurt, wat een onzekerheid weer over je eigen lichaam he!

    Liefs Carry
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik blijf bezig op deze manier.
    Ik krijg zowiezo een echo dat weet ik al wel.
    Ik baal hier wel van aan de ene kant, omdat ik er gewoon vanuit ging dat ik deze maand weer mee mocht doen, en aan de clomid mocht beginnen.
    Helaas is dat deze maand nog niet het geval.
    En tja als ik zwanger ben( ik denk het eigenlijk niet, want ik heb niet heel veel klachten) dan heb ik helaas voor niks 19 euro uitgegeven aan hormoontabletten maarja dat is neit anders
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wat een rot situatie zeg. Hoop dat je morgen toch wel wat meer duidelijkheid mag krijgen.
    Succes!
     
  7. Niet meer actief

    wat een rotte situatie waar je in zit. Ik hoop voor je dat je dan toch zwanger bent
     
  8. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    He Jolanda,

    Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal! Van 1 op 2 december miskraam gehad, een dag of tien bloedverlies gehad en daarna geen klachten meer. Totdat ik een aantal dagen voor de kerst ineens voelde dat mijn buik weer wat opgezet was (een bolletje zeg maar netboven het schaambeen), lichte krampen gehad en ik dacht....ik zal toch niet weer zwanger zijn??? test gedaan en vaag streepje, nu ben ik twee weken verder en ik blijf vage streepjes houden. Volgens arts en apotheek kan het niet meer van de miskraam zijn, maar zwanger voel ik me ook niet. Sinds een aantal dagen licht roze afscheiding, maar de laatste test (gisteren) was nog steeds een zeer vaag streepje. Ik hou het er toch op dat het een restje hormoon van de zwangerschap is, maar ik word wel behoorlijk gestoord van de onzekerheid. Ik hoop dan ook voor jou dat je snel meer weet.
    Succes en ik hoop dat het positief is!
     
  9. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi hoi

    ik zat te lezen en zag dat jullie h.a en gyni`s zeiden dat het onmogelijk was om nog een poss. test te hebben.
    ik heb het wel gehad in aug. een mk gehad, hcg waarde was nog hoog in mijn bloed. maar daalde snel ik kon niet geloven dat het een miskraam was, ik had geen pijn gehad niks.
    na 3 weken blijf ik mijn symptonen houden en deed een test vaag possitief. gyn gebeld en moch langs komen voor een echo maar weer niks en ze dachten idd mischien opnieuwbevrucht en dat het nog niet te zien was. maar helaas het was toch echt nog van me mk. Pas in september was het hcg pas uit me bloed en uit me urine en werd ik pas ongi.
    ik hoop natuurlijk van harte dat jullie opnieuw zwanger zijn, maar hou wel een klein beetje in je achter hoofd dat het nog van de mk kan zijn.
    ik zeg dit niet om jullie terleur te stellen maar meer om een grote teleurstelling te voorkomen.
    als jullie echt twijfelen waarom laat julie dan niet je bloed bepalen?
    ik wens jullie allebei iedergeval veel sucses en sterkte... onzekerheid is wel het ergste.
    en ik duim met jullie mee op poss. nieuws!!!!

    groetjes
     
  10. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    sterkte morgen met testen, hopelijk ben je dan wat van je onzekerheid af.
     
  11. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik denk zelf eigenlijk ook dat het nog van de miskraam is, maar dat is ondertussen wel bijna 6 weken terug en bij Jolanda nog langer. Is wel vreemd dat de artsen er zo zeker van zijn dat het dan al uit je bloed moet zijn, terwijl op de zwangerschapstesten over een termijn van acht weken na een miskraam wordt gesproken. Kunnen ze uit je bloed wat anders halen dan uit je urine? Ik heb nog geen afspraak staan voor onderzoek staan omdat ik er van uit ging dat ze dan ook testen of er nog HCG in je lichaam zit. Dat weet ik dus al wel, door de testen. Kunnen ze bij bloedzonderzoek meer duidelijkheid geven?
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    De reden dat de gynaecoloog zegt dat het niet bij mijn miskraam weg kan komen is dat het vruchtje al met 5 hooguit zes weken gestopt is met groeien.
    Met negen weken heeft mijn baarmoeder het vruchtje afgestoten.
    dus de tijd vanaf het stoppen met groeien van het vruchtje tot nu heeft een tijd bestek van 10 weken.
    Daarom had de test dus negatief moeten uitwijzen.

    Verder ga ik nergens van uit , ik doe braaf die test morgen omdat het moest van de gyn, en daarna zien we wel weer verder.
    Ik had dit ook niet gewilt en gewoon die drie dagen helder rood bloed willen verliezen zodat ik weer clomid mocht slikken.
    DAt mag ik nu dus niet en ja daar baal ik van, want dan had ik verder gekunt, nu is het maar de vraag hoelang het nog duurt voordat we weer verder kunnen gaan.

    Maar verder reken ik nergens op, juist omdat ik geen zin heb in meer teleurstellingen hierom
     
  13. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Heel veel sterkte ermee,
    groet Carla
     
  14. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    @jolanda ik hoop het voor je meid... idd bij jouw oei ik wil geen valse hoop geven maar dan had je test beslit niet poss.uit kunnen slaan nee laat je het ff weten? gr.

    @carlijn. via het bloed kan je zien of je hcg stijgt/verdubbelt (zwanger) en als je hcg-waarde zakt(miskraam)
    ik werk namelijk zelf op een lab.
    via urine is minder betrouwbaar na een mk
    bij mijn dochter had ik totaal geen poss. zw test.
    2 maanden lang niet. voordeel aan mij werk.. collega`s lief aangekeken bloed laten testen om de 24 uur en de hcg was verdubbeld. Ze zat er nog steeds!!! en dat was pas goed nieuws als je voor en na haar 14 mk`s heb gehad.

    nogmaal toy toy meiden
     
  15. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Jeeh Jolanda, ik schrik helemaal van je berichtje. Wat erg zo en dan die onduidelijkheid. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat je weer verder kan gaan. heel veel sterkte, liefs Jenny

    Carlijn: ik wil je niet bang of ongerust maken, maar mij werd verteld dat je tot 10 weken na een miskraam positief kan testen. Hopelijk heb je ook snel duidelijkheid. Onzekerheid is maar niets. Sterkte!

    Liefs Jenny
     
  16. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Jolanda wat een verhaal hee ik hoop het beste voor je ! groetjes Chantal wel ff laten weten morgen he ;)
     
  17. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Sterkte Jolanda. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

    Bij mij is mijn bloed trouwens 2 weken na mijn miskraam gemeten: hcg <1.

    Pim
     
  18. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Sterkte Jolanda :( laat het maar snel morgen zijn :(
    In de zenuwen zitten is ook niet fijn :(

    @Peetje2807 14 mk's , en ze hebben niks kunnen vinden waar door dat komt :(: Petra ik hoop voor je dat het snel lukt, want hoeveel tegen slagen kan een vrouw aan :(

    Sterkte meiden :) ;)

    Gr.Manon.
     
  19. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee Jolanda,

    Jeetje wat een gedoe weer allemaal.
    Hmmmm ik hoop ook voor je dat het positief uit valt hoef je meteen niet meer te balen van die Clomid, mag ik het dan overnemen hihihihi, nee ik wacht maar af op wat komen gaat.

    Meis ik duim voor je, ben wel reuze benieuwd hoor
     
  20. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    He he Jolanda toch. Zo schiet het echt niet op zeg! Ik hoop dat je vandaag in ieder geval weet waar je aan toe bent!
     

Deel Deze Pagina