Gister mijn eerste echo gehad om te kijken of het zicg in de bm. bevindt, en ja dat is dus gelukkig ook zo maar erg zeker ben ik niet geworden door deze echo. De arts vond het vruchtzakje aan de kleine kant voor een zw van 5 weken en 6 dagen...zal het niet goed zijn? Ze heeft ook niet gezegd hoe groot het was maar ik zag zeker een duidelijk vruchtzak! En ik dacht ook wel een klein wit vaag vruchtje erin te zien maar veel kon ze daar niet over zeggen, het was gewoon nog echt te vroeg. Ik vroeg of ik blij mocht zijn (dat waren we tot gister toch wel na 2 jaar proberen zwanger te raken eigenlijk) maar ze zei keihard NEE, ik zou nog niet blij zijn omdat je gewoon niet weet of het op een goede zwangerschap uitloopt... Nou had ik na 2 dagen overtijd een dikke vette positieve test in mijn handen en ik heb er een paar dagen erna nog een gedaan, weer gelijk dikke streep en afgelopen woensdagmiddag kwam er vrouw van moeders voor moeders en ook die test die ze maakte was duidelijk zwanger! Verder blijft mijn temp iedere ochtend 36,8 al vanaf het moment dat ik positief heb getest. Ik voel me nog niet zwaar beroerd maar voel me regelmatig misselijk en gewoon echt zwanger met vaak bmkrampen etc. Moet ik me erg veel zorgen maken vinden jullie??? Ik kan nergens anders meer aan denken op het moment, ben zo vreselijk bang dat het niet goed is, dat er alleen een leeg vruchtzakje in mijn bm zit ofzo, ik haal de ergste senario's in mijn hoofd. Woensdag 6 jan. heb ik pas de volgende echo...ow wat zullen dat 2 lange weken worden!
Hoi, Ik herken het helaas. Ik heb alleen afgelopen dagen beetje bruin bloed verloren en ik krijg mijn echo pas 20 februari! Al 3x vk gebeld, maar mag niet eerder. Tenzij ik echt ongesteld word. (Dat wil ik dus niet!) Ben gewoon boos! Wil zo echt niet nog weken wachten! Ik denk dat ik straks gewoon weer bel. Succes
Ik denk dat het bij jou nog alle kanten op kan. Ik had mijn eerste echo bij de gyn ook rond die tijd en ook deze arts was heel voorzichtig en gaf aan dat het afwachten was hoe het zich zou ontwikkelen. Wij zagen het vruchtzakje en een heel vaag vlekje, wat te klein was om te kunnen meten. Twee weken later zagen we een mooi kloppend hartje Even afwachten dus, probeer je niet te druk te maken (snap dat dit moeilijk is hoor).
Als ze je met die termijn geen zekerheid willen geven en redelijk onaardig reageren, snap ik niet goed dat ze je alsnog voor een echo laten komen. Doe dat dan met een zekerwetengoed termijn. Maar daar heb je niets aan... Gebruikelijk is met 6w3d om te kijken of er een vruchtje met hartje zit. Zou je niet kunnen vragen om volgende week, dan dus 6w5d een echo te maken? Dan hoef je niet zo lang in spanning te zitten. En ik denk dat 5w6d gewoon nog een beetje vroeg is, maar dat er geen directe reden is om te twijfelen. Succes, probeer rustig te blijven
@Gigi85: Ik hoop dat dat voor mij ook geldt... @Sophy: Ik ben waarschijnlijk nog heel niet zo ver als er gedacht wordt, ik denk zelf dat ik 2 januari mn eisprong heb gehad,(heb een vrij lange cyclus rond de 33,34 dagen en ik was 14 dec laatste x ongesteld) ik denk dus dat ik dan pas 5 weken en 2 dagen zwanger ben ipv 6 weken. Dan zou het logisch zijn dat er alleen nog een vruchtzakje te zien is. Ow en er is bij mij expres een 6 weken echo gemaakt vanwege mijn medische achtergrond, om te kijken of het geen bbm zwangerschap was. Pffff ik blijf maar alle positieve mogelijkheden bedenken maar eigenlijk wil ik er helemaal niet meer aan denken!!!
Bij deze termijn is het vaak nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen over de afmetingen e.d. Vind het dan ook een beetje dom dat de arts er toch al iets over zegt. Op deze termijn kan een mm al schelen. Probeer het van je af te zetten, en wacht de volgende echo af. Vroege echo's zijn in mijn optiek vaker veroorzaker van onrust dan van geruststelling..