Hallo dames, Mijn vriend en ik zijn 2/5 jaar bezig om zwanger te worden. Ik mei uitslag gehad onderzoek. Alles was helemaal goed met ons!!. Mochten beginnen met iui maar wilden het toch dit jaar nog zelf proberen. Helaas nog niet zwanger. Nog 1 kans dit jaar (rond 31 December) En heb weinig hoop dat het nu ineens wel zou lukken. Dus vandaar mijn vraag kan iemand mij uitleg geven hoe het in zijn werk gaat?. Rond welke tijden moet je partner zijn zaad brengen en hoelang daarna moet je zelf erheen?. Ben er wel nieuwegierig na!! Liefs Sascha
dit is allemaal afhankelijk van je cyclus en of je hormonen gebruikt... ik gebruik hormooninjecties voor het stimuleren van het liefst 2a3 eitjes, op dag 3 krijg ik een uitgangsecho en dan mag ik starten met spuiten( in je buik,maar heb prikuitleg gekregen en het valt.reuze mee hoor!) daarna moet ik op dag 10 weer komen voor een follikelmeting.. ik heb een korte cyclus en mag meestal op dag 10 ook al gelijk de ovitrelle zetten op een afgesproken tijdstip om de eisprong in gang te zetten.. indien eitjes nog niet zover zijn moet ik 1a2dagen later terug komen net zolang tot ze wel groot genoeg zijn... 2dg later (36a40uur na de injectie) word de iui gepland.. ong. 3 uur voor die tijd moet manlief zijn zaad inleveren.... succes!
Krijg je hormonen of is het in je eigen cyclus? Ik gebruikte clomid en kreeg een echo op dag 10 als mij eigenlijk groot genoeg was, werd gekeken wanneer ik pregnyl moest spuiten. Donderdagmiddag pregnyl en op zaterdag ochtend moesten we om kwart voor 9 bij het lab het zaadjes wegbrengen na ongeveer een uur konden we dit weer ophalen en meteen door naar de polikliniek voor de inseminatie. Wij bleven steeds in het zkh wachten. ik was erg blij dat alle inseminaties steeds in het weekend had omdat er dan geen mensen op de poli waren.
Oke dank jullie wel voor jullie snelle antwoorden, Ik weet niet of ik hormonen krijg. Waarom krijg je die? Ik heb wel een stabiele cyclus. Laatste tijd was het wel steeds rond de 32 29 32 29 maar nu weer 29 gyn vind dat stabiel. Heb toen wel een echo gehad en bloedonderzoek. Want vertrouwde het niet. Omdat ik ineens steeds maar 2 dagen ongesteld was. En bii naderende eisprong niks voelde en geen pijnlijke tepels had. Gek genoeg na die echo en bloedonderzoek wel weer last van haha. Mijn eitje was toen goed en bloedonderzoek ook. Was juist heel hoog de progesteron. Maar ik weet dus niet of ik hormonen zou krijgen. Kan het ook zonder hormoon? Waar is dat precies voor? Weet toevallig iemand ook een site waar je goede info kan vinden over iui?
Ik werk in het ziekenhuis. Ene kant gelukkig kan er zo heen lopen. Als het zo is dat ik daarheen moet omdat het ingebracht word dan kan het onder werk tijd gelukkig. Helaas heb je geen invloed op je eisprong. Alhoewel die wel momenteel vaak in het weekend valt
De hormonen zorgen ervoor dat je eisprong een beetje 'gestuurd' kan worden. Maar ik weet dat er soms ook mensen zijn die het in hun eigen cyclus mogen doen. Dus zonder medicatie. ik kreeg op dag 10 een echo en vanuit daar werd elke keer gekeken hoe groot het eitje was. De echo's herhaalde zich om de paar dagen totdat er een eisprong plaats zou vinden. Dan werd de IUI ingepland. ''s morgens bracht manlief dan een potje me't zijn zaadjes naar her lab en ongeveer 2 uurtjes later moest ik mij melden op de poli. Inseminatie zelf stelt niets voor. Niet pijnlijk iig. Daarna beginnen de 2 vreselijke wachtweken!
Voor mij zijn de hormonen er voor om 2-3 eitjes te laten rijpen, en daarna de Pregnyl om de eisprong te timen. Het kan in sommige ziekenhuizen ook in eigen cyclus, maar daar zou je naar kunnen informeren.
ook wij beginnen in januari met IUI alleen dan met menopur hier ook een regelmatige cyclus een onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. groeide bij mij ook altijd wel folikken en konden ook zien dat ze op springen stonden of gesprongen waren.. Op dag 3 beginnen met spuiten en op dag 11 heb ik dan de uitgangs echo. mijn cyclus is 29/34 dagen.