Nina Sanders hoe gaat het bij jullie?? Hoe is het vorige week allemaal gegaan? Harlene, dank je wel Bij ons is niet àlles in orde, helaas. Mn cervixslijm is veel te zuur Verder gelukkig geen gekke dingen, dus het is nog te overzien
Ik zit vandaag op 9dpo. Meestal heb ik in de week voor NOD (die is bij mij nu op zaterdag/zondag) al erg last van pijnlijke borsten. Dit heb ik nu helemaal niet. Vanmorgen ging ik zowat over mn nek bij het openen van de magnetron, waar mn vriend gister wat sap van de erwtjes in had geknoeid, en ook moest ik mezelf goed in de gaten houden bij het opruimen van de keutel van de hond.. Ook dat ging bijna mis Waar dat vandaan komt? Geen flauw idee.. Nog paar daagjes, dan kunnen we weer bellen voor nieuwe afspraak in het ziekenhuis voor de volgende cyclus.. Hopelijk deze keer met meer geluk
Ha lieverd, leuk dat je ernaar vraagt! Wellicht spelen de spanningen ook mee dat je je niet zo lekker voelt? Vergis je niet, alles heeft - ondanks dat je nog niet zwanger bent - toch een hele impact op je lichaam en geest. Hier ging ik vorige week woe voor een eerste fm na 7x Menopur spuiten (25IE). Ik had verwacht dat er niets te zien zou zijn. Rechts was er geen activiteit en links zat er welgeteld één follikel van 22,5 mm! Zo flabbergasted. Woe avond dus gelijk Pregnyl gezet (5000IE) en vermoedelijk zou ik dan vrijdag mijn eisprong hebben gehad. Afgelopen maandag, komende donderdag en zondag moet ik Pregnyl bij spuiten (1500IE) om een eventuele innesteling te ondersteunen (ik heb een dun bms en korte luteale fase). Ook zag ze vorige week woe (de dag van de Pregnyl dus) dat mijn bms 10 mm (echt nog nooit gehad) was. Prima dus. Verder heb ik continu het idee dat de Pregnyl niet aanslaat en dat er geen eisprong is geweest. Ik weet niet, het is echt een gevoel. Waarom krijgen sommigen anders 10.000 IE en ik 'maar' 5000? Ook ben ik continu aan het zoeken naar dingen en ik maak mezelf best wel gek. :x Omdat ik komende zo nog een keer Pregnyl bij spuit, mag ik pas op zijn vroegst testen ma 10 oktober. Maar dat ga ik nooit volhouden! Verder probeer ik wat afleiding te zoeken. Komend weekend gaan we een nachtje weg, dus dat is wel lekker. Ook heb ik volgende week een cursusdag van mijn werk en ga ik lekker een nachtje naar een goede vriendin dus beetje afleiding is welkom. Hebben het vorige week op di, woe, do en vr gezellig gemaakt in bed dus op zich.. zouden we mijn ei niet gemist moeten hebben (mits die is gesprongen binnen 48 uur). En toch ben ik er zó zeker van dat het zeker weten niets wordt. Misschien omdat ik het zó graag wil.. Hoe staat het bij jou? Hoe komt het eigenlijk dat je je ei hebt gemist? Puur toeval op basis van je vorige echo? Gebruik je meerdere ovulatietesten op één dag? Ik gebruik ze trouwens niet, want die blijven bij mij gewoon negatief. Één lichtpuntje: ik slaap heerlijk door de pregnyl BewarenBewarenBewarenBewaren
Wauw, dat is een fantastisch mooi ei geweest dan! Gaan ze geen progresteron prikken een week na de vermoedelijke eisprong om te kijken of die ook echt gesprongen is? Dat hebben ze bij mij in de onderzoeksfase wel gedaan.. Bms dikte is inderdaad erg netjes! Daar hoeft het in ieder geval niet aan te liggen Goed hoor dat je afleiding zoekt Dat is toch altijd wel prettig! Je moet inderdaad lang wachten tot je mag testen.. Eerder zal nog weinig nut hebben, aangezien je dan streepjes van de pregnyl kunt krijgen.. Wees dus niet te blij als je eerder dan die maandag een streepje ziet Dan moet je echt de dag erna nog eens testen om te kijken of die minder is geworden en of het nog de pregnyl is waar je op test. Ik duim voor jullie! Het klinkt allemaal erg hoopvol in ieder geval en zo te lezen hebben jullie goed je best gedaan! Heel veel plezier komend weekend! Hoe we het ei gemist kunnen hebben? Zaterdag heb ik een fm gehad, toen was die nog relatief klein (13mm). Maar het ei groeit bij mij heel snel, veel sneller dan gemiddeld. Zondag dus die positieve ovulatie test, maar geen fm gehad. Gynaecoloog die ik aan de tel heb gehad, vond dat ik gewoon op maandag weer langs kon komen. Helaas was maandag bij de fm mn ei al gesprongen. Voor de IUI hebben we het ei dus gemist, waar we heel erg van baalden. We hadden maandags de IUI moeten krijgen, maar de gyn had de behandeling niet aangevraagd omdat hij van mening was dat ik nog niet zover was. Hierdoor konden ze dus niets meer voor ons doen. Zondagavond hebben we het nog wel gezellig gemaakt hoor, met speciaal glijmiddel dat mn slijm minder zuur maakt, en mogelijk toch zaadjes van mn vriend kunnen overleven, dus we hebben misschien een hele kleine kans dat het toch, zonder de IUI gelukt is, maar daar heb ik geen hoop in. Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat ik niet helemaal lekker in orde ben en dat ik komend weekend gewoon ongesteld word.. Voorkomt teleurstellingen En mocht het toch ineens raak blijken te zijn, dan voelt het voor mij echt als een wonder, en is het een super grote verrassing..
Nou dat kan ik me voorstellen! Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus je weet maar nooit... Ja wachten duurt lang. Vanavond moet ik alweer voor de tweede keer Pregnyl bij spuiten. Omdat ik die naalden best dik vind, heb ik gelukkig een nieuw recept gekregen voor dunnere naalden (0.45 x 13 mm). Ik leef nu echt naar die momenten toe, en dan komende zondag een laatste keer. Ik had de afgelopen dagen gevoelige tepels, maar dit is sinds vandaag weg . Ook kan ik weer prima naar het toilet en ben ik minder vermoeid. Ik voel me eigenlijk topfit verder. Gelukkig hoeft dat niets te betekenen, maar je gaat je automatisch toch afvragen of dat een goed teken is. En nu maar hopen dat ik 10 oktober gewoon een mooie positieve test heb haha. Ze prikken geen progesteron een week na de eisprong, dus ik zal helaas nooit weten of ik wel een daadwerkelijk eisprong heb gehad. Aangezien ik erg goed reageer op spuit-hormonen, hoop ik gewoon dat dit wel zo was. Hebben jullie nog een klacht ingediend trouwens?
Kan me voorstellen dat dat prikken geen pretje is.. Nog even volhouden en je moet je maar bedenken dat het voor een goed doel is Duim voor je op een positieve test die maandag.. Zou toch wel heel fijn zijn! Moet zeggen dat de Ovitrelle spuit echt maar heel klein is, zal eens kijken wat daar de dikte van is... Ben ik nu wel benieuwd naar Stom he? Al die kleine, vage "klachten".. Ze komen en gaan en kunnen ons gigantisch voor de gek houden Ja, we hebben een klacht ingediend. De klachtenfunctionaris gaat dit bespreken met de gynaecoloog. We hoeven geen uitspraak ofzo te hebben, want we kunnen er toch niets aan veranderen, maar vind wel dat hij hierop gewezen dient te worden
En?? Heb je al getest? Of ben je al ongesteld geworden? Duim voor je!! Hier vanmorgen weer de eerste fm gehad voor deze cyclus. Zit op dag 8, en mn follikel was al 13.5mm groot, en mn bms was ook al ruim 8mm dik. Vandaag op dag 8 dus gelijk aan dag 10 vorige maand.. Woensdag op dag 10 weer terug komen en ondertussen ovulatietesten blijven gebruiken. Zodra die positief is, moet ik bellen, en zal de behandeling ingepland worden, ofwel de dag erna, ofwel dezelfde dag nog (ligt eraan of ik sochtends of savonds positief test) Spannend dus! Later deze week zullen we, zoals het er nu naar uit ziet, de behandeling gaan krijgen
Spannend joh! Hier gisteren helaas ongesteld geworden. Morgen mag ik weer starten met Menopur (25IE) en volgende week dinsdag, de 18e, een eerste FM. Onwijs teleurgesteld dat ik gisteren was, kijk ik nu uit naar morgen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zie je op tegen de behandeling? Dit wordt de eerste keer met Ovitrelle? Waarom krijg je dat eigenlijk ipv Pregnyl?
Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar heel goed dat je het achter je kunt laten en weer vol goede moed de volgende ronde in gaat Heel veel succes! Ik duim voor je! In ieder geval al heel fijn dat er afgelopen keer in ieder geval een mooi ei was enzo.. Geeft toch moed voor de komende rondes Nee, ik kijk niet op tegen de behandeling. Vind het wel spannend allemaal, maar gezonde spanning Gisteravond ook best druk in mn hoofd voor ik in slaap viel.. Misschien ook wel nav de fm.. Zat helemaal te bedenken, waar gaat de kerstboom staan (zijn paar maandjes terug verhuisd), en toen ging die gedachte over in: waar komt de box, hoe richten we de babykamer in, etc etc.. En dat terwijl het nog niet eens zover is.. Achja, uiteindelijk lekker geslapen, haha! Waarom ovitrelle ipv pregnyl? Geen flauw idee.. Weet ook niet wat het verschil is eigenlijk.. Ja, dit gaat de eerste keer zijn dat ik ga spuiten inderdaad. Maar heb geoefend, dus ook daar zie ik niet tegen op Komt vast goed. Gisteravond en vanochtend waren de ovulatietesten nog negatief. Ga er vanmiddag nog eentje doen op het werk, en dan vanavond en morgenvroeg nog. Morgen om 10u weer controle, met fm, tenzij de test voor de tijd nog positief wordt..
Ah spannend joh! Ik duim heel hard voor je dat alles naar wens mag verlopen en je gauw een positieve test mag hebben. Ja, dit weekend zaten we er beiden behoorlijk doorheen. We waren echt allebei verdrietig omdat dit gewoon echt goede omstandigheden waren. Dan ga je je toch afvragen waarom het niet is gelukt. Ik ben wel blij dat we gelijk weer door mogen want dan kunnen we dit ook makkelijker achter ons laten. Vanavond start ik dus weer en moet straks eerst nog de medicatie ophalen. Ik doe dat denk ik vanmiddag, aangezien het nu regent.. Ik denk dat ik volgende week, tijdens de fm, ga vragen of ik eventueel een week na de vermoedelijk eisprong progesteron mag prikken. Ik blijf me afvragen of ik wel écht een eisprong heb gehad nl. Maar misschien moet ik het ook een beetje los laten en erop vertrouwen dat ze echt wel weten wat ze doen. Het is meer zoeken naar controle Heel begrijpelijk dat je je woning al aan het inrichten bent n.a.v. je kinderwens. Dat begrijp ik maar al te goed. Vorige week zagen wij toevallig iemand op straat met een práchtige kleur kinderwagen. Echt een beetje vaal / festival groen (ik kan het niet anders omschrijven). ML is direct gaan zoeken en heeft 'm opgeslagen. Totaal nutteloos natuurlijk, maar dat soort dingen geven me toch een klein beetje een houvast. Bovendien is het toch ook gewoon hartstikke leuk om over dat soort dingen na te denken? Ik hoop voor je dat die ovulatietest snel positief mag zijn!
Ja als je er eenmaal echt mee bezig bent ga je steeds meer over dat soort dingen nadenken en opletten om je heen Maakt het allemaal nog leuker natuurlijk! Vragen om te laten prikken kan altijd toch? Al is t maar 1x, maar dan weet je in ieder geval wel dat dat ook goed zit Tja, zelfs als de omstandigheden optimaal zijn, lukt het natuurlijk niet altijd Gewoon vol goede moed doorgaan, dan komt het vast goed! Hier zojuist op het werk nog even een keer getest. Nog steeds negatief, maar bij het afvegen wel heel veel doorzichtig slijm op mn papiertje, en dat is toch wel het teken dat de eisprong dichterbij komt! (Heb ik vaker gehad namelijk) Als ik het streepje op de test bekijk kan die ook eigenlijk elk moment wel positief worden. Zal me niets verbazen als dit vanavond het geval zal zijn.. Spannend.. Hihi
Hee ja inderdaad. Spannend joh. Ik kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt. Ik kijk zelf ook uit naar het spuiten weer, want dan gebeurt er ten minste iets. Ik ben dat wachten echt beu! Maar als die positief wordt, zet je dan gelijk de Ovitrelle en krijg je dan de dag erna de IUI?
Als die positief wordt, hoef ik niet te spuiten, want dan is de eisprong al in gang gezet. Ik zal dan de volgende dag waarschijnlijk de behandeling krijgen. En als die savonds positief wordt en ik bel de volgende ochtend op zelfs waarschijnlijk nog dezelfde dag
Vanmorgen was de test nog negatief. 10u weer echo gehad, en folikkel was niet heel veel gegroeid. Zat op een kleine 15mm. Voor vrijdag weer een afspraak gepland en ondertussen blijven testen. Net op werk weer getest, en toen was de ovulatietest positief. Dus meteen gebeld met de fertiliteitsarts. Morgen om 8.45 weer fm, en dan gaan we kijken/beslissen of we morgen eind van de ochtend de IUI krijgen, of vrijdagochtend. Dit is helemaal afhankelijk van hoe het er op de echo uitziet. Spuiten hoef ik in ieder geval niet meer nu.. (geen idee of die een andere maand nog nodig gaat zijn, ligt nog steeds in de koelkast )
Wij hebben vandaag de IUI behandeling gehad! Gistermiddag om half 2 een positieve ovulatietest. Sochtends en savonds was die negatief. Vanmorgen om 9u echo en het eitje was gesprongen.. jemig wat gaat dat snel bij mij! Gelukkig meteen de boel in gang kunnen zetten. Zaad inleveren, wachten op het lab, en iets na half 11 mocht ik weer de stoel in en heeft de inseminatie plaatsgevonden. Hele middag en avond wat zeurderige steken bij de baarmoeder, maar dat is voor het goede doel. Nu 2 weken wachten..!!
Ahhhh top! Spannende tijd! Ik hoop voor je dat je over 2 weken een positieve test hebt! Hier vanavond de 3e Menopur injectie gezet..
Spannend meiden. Mijn 5e iui had succes!!!! Wij gaan binnenkort ook weer t traject in voor de tweede. Duimen dus... Succes!!! Kus
Wij waren na de derde IUI (zonder hormonen) zwanger. Dit was wel meteen in de eerste cyclus dat mijn schildklier goed was ingesteld.
Klavrtje4 en Meissie, bedankt voor jullie positieve berichtjes! Geeft me moed Nina Sanders, hoe is vandaag de fm gegaan? Ik duim voor je meid! Hier nu op 5-6 dpo. Nog geen klachten. Alleen beginnen mn borsten nu al pijnlijk te worden, en heb ik t gevoel dat ik lek van onder.. En toch is er niets te zien.. (moet mezelf niet gek maken, ik weet het)