Hier korte update van mij (reageer later uitgebreid). Mijn gevoel klopte, er was niet zo super veel gaande haha. Er zat 1 follikel van 10 mm en mijn bms was nog een beetje dun, 4 mm. De vorige keer had ik natuurlijk 3 weken rust gehad dus daarom sloeg het toen misschien harder aan. Ik moet komende dagen door spuiten en vrijdag weer een echo. Hopelijk dan beter en anders hogen we de dosering wat op. Maar dat bekijken we dan. Ik blijf wel doorgaan met Pregnyl ipv Utrogestan na de eisprong. Gelukkig geen cysten of meerdere follikels waardoor de kans op meerlingen toeneemt. Ik sta er wederom open in. Ja, ik had gehoopt op meer maar zo dramatisch is het nou ook weer niet . Heb trouwens wel weer 3 ampullen Pregnyl 1500 meegekregen en JAWEL: een extra set naalden met spuiten die bij de Menopur horen. Dat vind ik wel heel erg fijn, want dan kan ik de Pregnyl ook daarmee zetten. We mikken dus op Pregnyl dit weekend, maar ik vrees een klein beetje of ie dan al groot genoeg is. We moesten het deze week maar wel vast gezellig maken haha..
Jammer dat het nog niet zo ver was, maar wel fijn dat alles er verder gewoon goed uit ziet Ook fijn van de extra naalden! Maakt het allemaal wat makkelijker voor je Ben heel benieuwd hoe het er vrijdag bij staat. Ik duik voor je meid!
Haha bedankt! Soms denk ik: zal ik stiekem íets meer spuiten, dus 0.5 ipv 0.35 in de spuit, maar dan denk ik: tsja, als ik erover lieg dan kunnen ze ook geen passende oplossing bieden mocht het bijv. anders lopen dan gehoopt. Ik vrees dat ik gewoon nog eventjes moet wachten haha. Ga jij exact 2 weken na de IUI testen? Heb heb je na je eisprong ook nog ondersteuning (voor je luteale fase) of heb je echt niets geen hormonen? Hoe zoek jij afleiding om de wachtweken door te komen? Ik hoop zelf dat ik voor of rond het weekend wel Pregnyl mag zetten. En dan begint het wachten weer...
Ik zou het inderdaad niet doen, meer spuiten.. Mocht het nodig zijn, dan zullen ze komende maand zelf wel met dat idee komen Hopelijk gaat je ei toch nog lekker groeien en komt het helemaal goed! Nee ik heb echt helemaal niets aan hormonen gehad, dus ook niet voor de luteale fase of innesteling of wat dan ook. Ik wil eigenlijk wel tot NOD wachten, of misschien zelfs tot na NOD (arts zei: 3 dagen na NOD mag je testen), maar ik had vanmiddag een uur lang flinke steken onder in de buik, net naast/onder de navel. En ook mn borsten beginnen wat op te zetten en worden (nu al!!) pijnlijk. Deze steken ken ik niet van de vorige 18 rondes, en ook de pijnlijke borsten komen meestal of net voor NOD, of helemaal niet.. Weet dus nog niet of ik het vol ga houden niet te testen van het weekend.. Op dit moment heb ik in ieder geval geen testen in huis, dus in dat opzicht moet ik echt moeite doen om uberhaupt te kunnen testen Ik kijk wel wat ik van het weekend doe, en of ik tegen die tijd nog meer "kwaaltjes" lijk te hebben.. Mochten de steken van een eventuele innesteling zijn, dan kan ik komend weekend al licht positief testen (NOD is dinsdag/woensdag volgende week) Hoe ik de wachtweken door kom? Gewoon lekker sporten, thuis mn hobby doen (haken/breien) en er toch proberen niet te veel mee bezig te zijn. Voorgaande maanden ging dat goed, maar moet zeggen dat ik dat nu, door de behandeling, niet heel makkelijk vind hoor..
Hi Nienke, Hoe gaat het met je? Als het goed is heb je over een kleine week je NOD toch? Ga je ook dan testen? Lukt het een beetje, om afleiding te zoeken?
Heej Ja gaat prima hoor! Dinsdag/woensdag mn NOD. Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet gelukt is deze maand. Heb nog steeds wel pijnlijke tepelhoven/borsten, maar that's it. Kan natuurlijk nog steeds raak zijn, maar ga ik vooralsnog niet van uit Waarschijnlijk woensdag mn NOD, maar we hebben afgesproken pas het weekend erop te testen mocht de ongesteldheid weg blijven Heb ook geen testen in huis, dus heb totaal geen verleiding om al te testen. Heb je de echo vandaag al gehad? Of moet je nog? Laat me weten hoe de echo was.. Ben benieuwd..!! Hoop voor je dat het eitje mooi gegroeid is..
Goed van je dat je probeert langer te wachten met testen. Dan krijg je tenminste ook geen valse hoop. Het scheelt dat je geen hormonen gebruikt, want daardoor kan je menstruatie ook wat langer op zich laten wachten. Maar hopelijk komt het helemaal niet op zetten! Ik ga heel hard voor je duimen! Hier net terug van de FM. Op zich niet helemaal wat ik had gehoopt, maar er is in elk geval wel activiteit. Het duurt deze ronde gewoon iets langer. Eitje was doorgegroeid van 10 naar 13,5 mm en bms doorgegroeid van 4 naar 5 mm. Op zich wel passen bij mijn follikel. Ik moet de komende dagen door spuiten in dezelfde dosering (fa wilde niet ophogen omdat dan de kans op meerdere follikels zou toenemen). De dosis zou vandaag alleen verhoogd worden indien er geen groei zou zijn geweest. Ik heb besloten om niet méér te gaan spuiten maar om gewoon netjes de voorgeschreven dosering aan te houden. Net ook met ml gepraat en die heeft gevraagd of het voor mezelf niet fijner zou zijn (en dus ook voor ons) als ik er gewoon iets relaxter 'losser' mee omga. Ja natuurlijk, maar als je iets zo graag wil, hoe kun je dan zó veel geduld telkens opbrengen enzo. Ik zei nog zoiets van 'ja nouja, we zijn niet allmaal zo onverschillig..' Dat vond ie niet zo leuk en dat was ook wel wat flauw. Maar op zich, er zit activiteit in dus dat is positief. Dinsdag 9.20 weer terug en dan hopelijk een mooi resultaat van 1 rijp ei. We moesten het komend weekend wel gewoon gezellig blijven maken Vanavond gaan we lekker even er tussenuit, samen uiteten om gewoon eens fijn bij te praten en lol te hebben. Dat zetten we dit weekend door want morgen gaan we naar een concert! Héél erg veel zin in, dit soort dingen doen me goed tussendoor.Bewaren
Oooohh ik zie je bericht nu pas! Heb echt behoorlijk pijnlijke borsten. Zelfs als ik loop doen ze pijn! Verder nog steeds geen bijzonderen dingen.. Ja het gevoel dat ik al ongesteld ben, maar er komt toch echt niets uit.. Hoop zo dat de ongesteldheid niet komt, maar ga er nog steeds wel gewoon vanuit.. Naja, het gaat dan misschien niet heel snel, maar het eitje groeit wel, dus dat is positief bms is ook netjes meegegroeid. Ben benieuwd wat morgen de waardes zijn! Dat was idd niet echt een hele lieve opmerking naar je vriend, maarja, alles meer loslaten en relaxter ermee omgaan is ook lastig hoor! Jij bent toch echt degene die vanalles voelt, die keer op keer weer naar het ziekenhuis moet etc. Dus ja, ik snap jou punt ook wel! Hopelijk kunnen jullie hier samen een goede weg in vinden om ermee om te gaan, zodat je jezelf niet helemaal gek maakt Klinkt alsof je een heerlijk weekend achter de rug hebt. Hebben jullie genoten van alle leuke dingen?
Gisteravond tijdens GTST viel ik al bijna in slaap op de bank. Kon mn ogen amper open houden. Vanmorgen in de auto op weg naar werk was ik super misselijk.. Nu ik een boterhammetje op heb, lijkt het weer wat beter te gaan.. Heb ik een beginnend griepje onder de leden of is er iets anders? Probeer mezelf niet gek te maken, en verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden, maar toch ga ik stiekem ook wel een beetje hopen...
Je mag best een beetje hopen hoor. Maar niet té veel. Ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen. Wanneer ga je testen? Echt pas het weekend? Ik zou in elk geval proberen te wachten tot morgen. Ik kopieer even mijn berichtje uit het andere topic. Hier net terug van een wederom tegenvallende fm. Mijn follikel was niet gegroeid, helemaal niets. Blijven steken op 13,5 mm. Echt stom. Mijn bms was wel ietsje gegroeid, die was nu 6 mm. Aan de dunne kant, maar wel passend bij de follikelgroei en op zich niet dramatisch dun. De FA wilde mijn bloed even laten prikken en a.d.h.v. de uitslag bepalen wat we nu gaan doen. Er zijn 2 mogelijkheden: 1. Mijn oestradiol is aan de lage kant. In dat geval is het onwaarschijnlijk dat hij nog goed door gaat groeien of verder gaat ontwikkelen. Dan gaan we de dosis een tikkie ophogen D) en dan hoef ik waarschijnlijk pas in de loop van volgende week weer terug, omdat we dan gaan mikken op nieuwe follikelgroei. 2. Mijn oestradiol is aan de hoge kant. In dat geval is het goed mogelijk dat hij toch nog goed door gaat groeien en dat de stagnatie zich weer kan herstellen. In dat geval blijven we op de huidige dosering (25IE) en moet ik waarschijnlijk komende vrijdag weer terug. Ik weet niet echt wat nu mijn voorkeur heeft. Ik ben bijna geneigd om te zeggen scenario 1... Vanmiddag hoor ik de uitslag en word ik teruggebeld.
Hmm spannend meid! Wat ontzettend balen dat het zo tegen zat vanmorgen.. Hoop voor je dat ze met een goede oplossing kunnen komen. Ben heel benieuwd naar de resultaten. Hou me op de hoogte! Wel lastig hoor over de voorkeur.. Het is beiden niet optimaal natuurlijk Ik ga echt niet eerder testen dan het weekend En ik denk dat het ook niet nodig zal zijn. Begin steeds meer krampen in mn schaamstreek te krijgen, wat erop duidt dat de menstruatie zeer waarschijnlijk in aantocht is.. Heerlijk slechte timing. Volgende week donderdag een dagje uit met collega's. Van mij mag de ongestelheid komen vandaag, dan kan ik woensdag naar het ziekenhuis en vrijdag (dag 11) misschien al de behandeling. Anders moet ik donderdag eerst naar het ziekenhuis en dan waarschijnlijk in het weekend behandelen.. Zou wel balen zijn op beide fronten.
Hmm.. ja dat snap ik. Maar niet opgeven en té veel vooruit denken. Dat is pas zorg als je écht ongesteld wordt en dat is voorlopig nog niet zo haha! Nou dit is een leuke twist, mag ophogen naar 50IE weer en dat een week lang! De vorige keer werd dat overstimulatie en moest ik 3 weken verplicht stoppen en seksverbod. Ik ben dus een beetje bang voor dat scenario. Eerst is ze voor mijn gevoel extreem voorzichtig en nu opeens wel dit risico. Want ik heb natuurlijk al 14x gespoten deze cyclus.. En dat ding wat er nu zit van 13,5 mm. Wat gebeurt daar dan mee? Ik werd teruggebeld door de verpleegkundige, anders had ik het haar zelf wel gevraagd. Aan de andere kant, dit is bepaald n.a.v. bloedonderzoek dus nouja, het zal wel goedkomen denk ik dan maar? 50IE is nog steeds een relatief lage dosering dus gelijk overstimulatie zal misschien niet snel nog een keer voorkomen. Wel gek dat ik de vorige ronde met 7x 25IE een mooi ei van 22,5 mm had! Ik begrijp er niets van. Ik moet in elk geval komende maandag terug voor een echo. Misschien dat ze nu iets meer risico durven nemen. Als ik toch weer een xtal weken rust moet houden. :x
Na een paar dagen al kramp te hebben rondom schaamstreek is gisteravond de ongesteldheid doorgebroken. En man wat deed dat pijn! De tranen sprongen in mn ogen, zon last had ik er van.. Gister en vandaag dus aan de ibuprofen. Dan is het nog draaglijk.. Op naar weer een nieuwe ronde, ronde 19 en onze tweede IUI poging.. Volgende week woensdag op dag 8 weer de eerste fm. Wat fijn dat je toch mag ophogen. Hopelijk zorgt het inderdaad niet voor overstimulatie. Je zou toch denken dat ze wel waten waar ze mee bezig zijn, ook gezien de bloeduitslagen.. Hopelijk krijg je maandag meer duidelijkheid en kans om alsnog je vragen te beantwoorden. Volgende keer gewoon vragen of je je eigen arts even aan de telefoon kunt krijgen hoor! Bij ons doen ze daar helemaal niet moeilijk over! Ben de vorige keer zelfs gewoon door haar terug gebeld. Kunt beter je vragen stellen dan er mee rond blijven lopen en je zelf, misschien onterecht?, druk blijven maken.. Ik duim voor je dat er maandag een mooi resultaat te zien zal zijn!
Dankjewel! Ja, dat ga ik ook vragen idd. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn want dan duurt het wachten heel lang. Morgen gaan ml en ik een dagje shoppen (zijn beiden vrij) en tussendoor lekker lunchen. Zaterdag gewoon relaxed thuis en zondag hebben we ook nog een verjaardag met diner dus we hebben wel wat leuke dingen. Dat breekt de week een beetje haha! Wat vervelend dat je toch ongesteld bent geworden! Ik had nog wel een beetje hoop voor je. Maar wat ik wel fijn vond toen ik ongesteld werd, is dat je gelijk weer door mag gaan en dus niet al te lang stil kan blijven bij de teleurstelling. Mijn menstruatie was de laatste keer ook hevig, maar ik had dan ook Pregnyl gespoten (+ 3x ondersteuning). Wellicht had het ook daarmee te maken. Op naar woensdag! Ik hoop dat er dan al wat te zien is voor je!
Je hebt weer een heerlijke dag voor de boeg, en een leuk weekend zo te lezen! Heel veel plezier! Geniet er lekker van! Ja is inderdaad fijn dat we meteen weer door kunnen. En aangezien ik een hele korte cyclus heb, zal ergens volgend weekend of net erna de behandeling waarschijnlijk al weer zijn. Gaat echt super snel wat dat betreft Ach en weet je? Tuurlijk baalden mn vriend en ik allebei, maar we zijn ook wel dusdanig nuchter dat we er ook al niet echt vanuit gingen dat het gelukt zou zijn.. Uiteraard hoop je wel, maar het was geen hele harde klap ofzo
Ha Nienke! Hoe gaat het met je? Woensdag komt alweer dichterbij hè? Idd een heerlijk weekend gehad! Vrijdag lekker geshopt (goed geslaagd!), lekker geluncht, 's avonds optreden van een vriendin en zaterdag gewoon lekker thuis gebleven. Gister hadden we ook een verjaardag nl. Beetje afleiding is wel leuk! Hier net terug van de FM. Eigenlijk hetzelfde scenario als de vorige keer. Er zat 1 follikel van 10,5 mm. Dit, na 6 dagen 50IE spuiten (vanaf de ophoging dus). Weer bloed geprikt: zijn mijn waarden weer aan de lage kant, dan gaan we ophogen. Zijn mijn waarden goed, dan houden we deze dosering aan want dan is de kans groot dat hij goed verder groeit. Ik word dus weer vanmiddag terug gebeld. Dat gekke ding van volgende week was trouwens weg. Waarschijnlijk was dat geen (goed) ei, de groei stagneerde ook etc. etc. Dat is dus wel mooi. Ik weet niet zo goed hoe ik me er zelf over voel. Het voelt eigenlijk als een soort van nieuwe ronde, maar dan zonder de 'gemiste kans' en zonder menstruatie. Had het bruinverlies ook aangekaart en ik hoefde me daar geen zorgen om te maken. Had met de hormonen te maken. Heb het ook niet constant, vandaag bijv. nog niet gehad.
Jeetje.. Lijkt me heftig op deze manier! Ik hoop heel erg voor je dat de bloedwaarden gewoon goed zijn en dat dit eitje wel lekker gaat groeien.. Fijn dat dat gekke ding idd weg is, maar ik hoop wel voor je dat het eitje dat nu groeit wel lekker door gaat groeien en ook echt tot een eisprong zal leiden.. Ik duim voor je meid! Laat me maar weten wanneer je meer info hebt later vandaag..
Pfff.. bloedwaarden waren weer laag dus nu moet ik de dosering ophogen tot 67,5 (??) IE, dat komt neer op 0.9 ml in de spuit. Volgende fm: volgende week maandag.. Hopelijk is deze dosering goed en zorgt het voor meer activiteit. Ik vind deze ronde emotioneel heel zwaar, maar ik heb er - gek genoeg - nog steeds vertrouwen in. ML en ik doen tussendoor veel leuke dingen en praten er veel over! Verder probeer ik wat afleiding te zoeken haha!
Kan me goed voorstellen dat het emotioneel zwaar is.. Je zit echt in een achtbaan op het moment.. Dosering ophogen, hopen op meer activiteit, en dan toch weer die domper dat het weinig tot geen effect heeft, om vervolgens weer opnieuw die spanning in te gaan.. Wil je er dan ook heel veel succes en sterkte mee wensen.. Ik hoop zo ontzettend dat het er maandag allemaal goed uit ziet..!! Ik duim voor je meid!
Dankjewel Nienke, doet me goed! Voor jou morgen alweer de fm hè? Ik ga heel hard voor je duimen dat het er goed uitziet en dat je misschien het weekend (of anders net erna) volgende week de behandeling krijgt. Wie weet zitten we volgende week wel allebei op het wachtbankje