Nou, dat is zeker waar.. Hier heb ik wel wat raars. Zaterdag 14.00 dus Pregnyl gezet en gisteren heb ik de hele dag last van mijn darmen gehad. Griep heerst, who cares, nu voel ik me alweer beter. Maar gisteravond had ik opeens een heel klein beetje bruinverlies en vanochtend was dit méér en helderrood! Voor een innesteling is dit nog veel te vroeg joh (dat zou 3/4 dagen zijn als ik er vanuit ga dat mijn ei zondag is gesprongen)! Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken maar goed. Ik kan me ook voorstellen doordat ik deze ronde zoveel hormonen heb gespoten (zo lang ook), er tussentijds een bloeding op kan treden. Ik wacht dus maar gewoon af . Vind het wel een beetje raar omdat ik dus gisteravond ook al weer 1500IE pregnyl heb gespoten. Heb je nog leuke weekend plannen?
Oeh dat is wel even schrikken dan lijkt me..? Zou je evt je fertiliteitsarts kunnen bellen om te vragen of ze hier ideeën over heeft? Bij ons geven ze aan dat ik met alle vragen gewoon mag bellen. Hopelijk valt het mee, en is niet je hele cyclus over hoop gegooid nu.. Sterkte en succes ermee..! Geen bijzondere plannen dit weekend. Vrijdagavond een verjaardag van het neefje van mn vriend, en verder moet hij late diensten rijden zaterdag en zondag. Heb dus een paar avondjes voor mezelf voor de boeg Heerlijk! Weer lekker haken en breien.. Hihi Jij nog weekendplannen?
Ja heb net even gebeld maar kon echt van alles zijn. Lang hormonen spuiten, wegprikken ei, innesteling.. Ik moest het gewoon toch afwachten en pregnyl volgens schema gebruiken, we wachten af. Dit weekend niet zo veel plannen behalve relaxen en wat voorbereidingen doen qua werk voor volgende week Lekker netflixen en duimen dat het idd een innesteling is
Hier nog aan het wachten... Gisteravond had ik wat bruin bloed bij het afwachten (1x) dus ik ging er vanuit dat vandaag mn temp zou zakken en ik wakker zou worden of gedurende de dag rood zou gaan spotten. Dit is eigenlijk altijd zo wanneer ik eenmaal bruin zie.. Echter tot op heden nog niets te zien..!! Ik ga er helemaal vanuit dat het nog wel komt, maar toch heb ik een stemmetje in mn achterhoofd die zegt: zou het dan toch?! Maar nee, ik kan en wil dat gewoon niet geloven en er ook zeker niet te veel bij stil staan. Vanmorgen voor het ontbijt wel wat misselijk, maar wil natuurlijk niets zeggen.. Temp was vanmorgen nog gewoon hoog. Vanmiddag ff inwendig gecheckt (sorry voor de details ) maar er was vrijwel niets meer van het bruin verlies over.. Een klein beetje bruinige afscheiding, maar heel anders dan gisteravond. Dit vind ik dus eigenlijk nog het meest frustrerende.. Heeltijd heb ik me erop ingesteld vandaag ongesteld te worden (of misschien zelfs gister al) en tot nu toe dus nog niet.. Al wel ook paar avonden last van maagzuur terwijl ik niets bijzonders gegeten of gedronken heb. Mn borsten doen nog steeds een beetje pijn, maar niet meer zo erg als eerder deze week. Mn schoonmoeder maakte vrijdagavond wel de opmerking: Zit je lekker in je vel vandaag? Je straalt en je ziet er zo goed uit, met blosjes op de wangen..! Terwijl ik me toch niets anders voelde als normaal Vreemd dus.. Naja vanavond of morgen zal het vast alsnog doorbreken. Heb iig nog niet getest, en mòcht het rood wegblijven, zal ik dinsdagavond of woensdag ochtend pas testen wanneer mn vriend thuis is.. We wachten wel gewoon af..
Ahhhhhhhhhhhh wat spannend voor je meid! Ik heb een goed gevoel bij je! Ik snap heel goed dat je, wellicht uit zelfbescherming, nog niet wilt testen en niet al staat te juichen ofzo. Ik duim héél erg voor je dat je over een paar dagen positief test. Dat zou toch wat zijn! Hou ons op de hoogte. Het verloop van mijn dramaronde weet je inmiddels ook!
Hier denk ik dat het over is. Vanmorgen is mn temp gigantisch naar beneden gekelderd. (Van 37.1 naar 36.7) Er is nog geen bloed te zien, maar ik verwacht wel dat dat vandaag gaat komen.
Ahhh nee meid wat balen! Even afwachten wanneer het doorzet.. Wat stom! Hoe ben je er zelf onder? Ik heb nog wel heel hard gehoopt voor je!
Nog steeds niets te zien verder.. Zucht.. Ben dan toch wel benieuwd of het vanavond nog komt, en hoe mn temp morgen is. Heb wel een ontzettend slechte nacht gehad, weet niet of daardoor evt mn temp lager uitgevallen zou kunnen zijn. Ik zou eerder denken dat daardoor de temp omhoog zou schieten Iig is dit zo wel een lange cyclus voor mijn doen.. Naja, ik wacht nog steeds maar gewoon af. Heb wel heel tijd het gevoel dat het al flink loopt, maar elke keer als ik naar de wc ga is er niets te zien. Hoe ik er zelf verder onder ben? Naja, ik heb meer zoiets van, laat het maar komen, dan weten we dat, en kunnen we door Ik ging er sowieso al beetje in van: het zal wel niet, dat scheelt een hoop aan frustraties en teleurstellingen moet ik eerlijk zeggen. Al had ik het zaterdag wel ff moeilijk hoor.. Had ik net bruin gespot, "wetend dat ik die dag of zondag" echt ongesteld zou worden.. Maakt mn vriend een opmerking over dat mn buik nu nog even moet gaan groeien.. Toen barstte ik me toch ff in tranen uit! Niet dat ik zo teleurgesteld was dat het niet gelukt zou zijn, maar meer omdat we het allebei gewoon zo graag willen en hopen dat we niet meer te lang hoeven wachten op een wonder..
Hee dat snap ik zeg. Wel vervelend zeg! Hoe is het nu met je? Als je iets heel erg graag wilt dan is het lastig om soms zo objectief te blijven. Ik had gister een enorme kl*te dag. Gewoon om hoe het allemaal loopt. Tuurlijk vind ik het meer dan verdrietig dat het deze ronde wederom niet is gelukt.. maar hee, laat me gewoon verder gaan en me focussen op nieuwe kansen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik me de vorige keer zo snel over die teleurstelling heen kon zetten, de wetenschap dat we alweer een nieuwe kans hadden. Dit duurt maar en duurt maar en deze rollercoaster stopt niet ofzo.. Ik ga vandaag de poli bellen en vragen hoe nu verder.. Hier hopen we ook dat we niet al te lang meer hoeven wachten . heb je nog getemperatuurd?
Hoi nienke ook wij starten onze eerste iui aankomende maandag moet ik voor de echo voor de meting ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen en wanneer wij ook aan de slag kunnen ... heek veel succes in iedergeval!!
Vanmorgen was de temp nog weer heel iets verder gedaald, dus wist ik ook wel genoeg.. Toen ik naar de wc ging was het dan toch eindelijk doorgebroken.. Bah wat heb ik weer een pijn op het moment, word er gewoon misselijk van Naja even doorzetten en dan weer snel door naar IUI 3 (ronde 20 :x ) Ik snap heel goed dat je je in een giga rollercoaster bevind! Je weet eigenlijk dat het gewoon voorbij is en toch ben je nog aan het wachten.. Zo ontzettend frustrerend!! Daar mag je dan ook best even een klote dag over hebben hoor! Ik heb ontzettend met je te doen.. Laat me weten wat ze op de poli zeggen! Jen01, heel veel succes met jullie eerste IUI! Hopelijk gaat het gauw lukken.. Ik ga later vandaag of morgen maar weer bellen voor een nieuwe fm afspraak. Volgende week woensdag zal de eerste zijn, op dag 9.
Hee wat rot meid! Ik hoop dat het een beetje een troost is dat de vaart er goed in zit! Dat is bij mij wel het tegenovergestelde.. Ik heb de poli gebeld en gezegd dat ik het niet zo trek op de manier. Ruim een maand spuiten voor niets, opeens toch te veel, reductie, pregnyl en hoppa tijdens de pregnyl gewoon ongesteld worden. Ik heb gewoon gezegd dat ik wil weten waar ik aan toe ben. Mag ik deze week nou wel of niet aan de Menopur beginnen? Hoe sluit ik 100% uit dat het niets anders is dan een menstruatie? En hoe kán het toch? Werkt de pregnyl niet? Ik vertelde ook dat ik me emotioneel echt een wrak voel en dat ik me ook lastig kan concentreren op mijn werk. Niet zozeer dus omdat het niet gelukt is, maar omdat ik zo lang in die onzekerheid zit en omdat deze ronde gewoon echt een hel is! Ik heb ook zoveel vragen! Dat begreep de verpleegkundige en morgenvroeg heb ik een echo. Dat vind ik zó fijn want dan heb ik eindelijk meer duidelijkheid. Laat mijn baarmoederslijmvlies maar lekker dun zijn, dan kan ik weer starten met de Menopur. Óf laat het mega dik zijn zodat er iets kan innestelen maar dat stadium, die hoop, was ik vrijdag al voorbij. Morgen meer duidelijkheid. Er valt een last van mijn schouders! Heb jij inmiddels al gebeld?
Ik heb voor woensdag weer een afspraak ingepland staan voor fm. Dan zit ik op dag 9. Ben benieuwd! Dinsdag denk ik maar weer beginnen met ovulatie testen...
Ongelofelijk hoe snel het bij jou gaat! 😜 en dan te bedenken dat deze ronde voor ons op 11-10 is begonnen.. 😏 de Menopur dan hè, dus eigenlijk 9-10....
Ja ik mag in mn handjes klappen dat het bij mij zo snel gaat Ben ik aan de ene kant heel blij mee, ik heb zo geen tijd om ergens te lang bij stil te staan.. Gewoon hup, oppakken en weer door naar de volgende ronde. Al begin ik aan de andere kant wel steeds meer te twijfelen of mn rondes niet te kort zijn, het eitje te klein blijft en of deze wel genoeg tijd heeft om in te nestelen.. Dit laatste denk ik wel, aangezien ik op +- 12 dagen zit, maar de grootte van het eitje vraag ik me serieus af.. Deze ronde wordt de laatste zonder hormonen. Daarna gaan we nog 3 rondes in met hormonen. Ben dan wel benieuwd wat ze me allemaal willen gaan geven.. Voor welk deel van de cyclus, of misschien wel beide delen? Gelukkig is bij jou het einde van deze cyclus ook (eindelijk) in zicht.. En ik hoop nog steeds heel erg dat er geen volgende cyclus voor je gaat komen, maar dat je na het weekend gewoon zwanger blijkt.. Hoe voel je je verder? Heb je iets van mogelijke symptomen of let je daar niet zo op? En mocht er wèl een volgende cyclus komen, hoop ik heel erg dat die niet weer zo lang gaat duren, en dat je weer zo lang moet spuiten....
Nouja, lijkt toch echt wel een einde te komen aan deze cyclus (zie mijn eigen topic).. ik moet zeggen dat ik vooral OPGELUCHT ben. Man man man.. die onzekerheid vind ik nog veel erger dan dat het niet gelukt is. Want ik verwacht dat het zometeen / vanmiddag écht flink gaat doorbreken en dan kan ik zondag gewoon al weer starten met de Menopur.. Ga wel bespreken wat te doen vanaf de eisprong.. want vanaf 3/4 dpo bloed/bruinverlies vind ik echt waardeloos..
Hoi, Als jullie het niet erg vinden schrijf ik hier ook mee. Er zijn al meerdere topics over iui zag ik. Nina en Nienke wat een verhalen. Ik herken de emoties zo. Zo vreselijk rot wat je allemaal wel niet moet doorstaan. Ik hoop zo dat het bij jullie snel mag lukken! Dan eindelijk van dat telkens maar weer wachten af. Dat vind ik het persoonlijk het rotst en dit nog vaker, nou liever echt niet maar ja je moet wel he. Wij zijn nu al bijna 3 jaar bezig, vanaf eind 2014 ongeveer. Eerst nog een beetje op de gok, je hoopt dan het gewoon gebeurt, gewoon in de romantiek, zonder verplicht met ovulatietesten en temperaturen aan de gang te moeten. Nou dat gebeurde natuurlijk niet, dus toen wel met ovulatietesten bezig, en toen er eind vorig jaar na 2 jaar nog niks gebeurd was, zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis. Hij een zaadonderzoek gehad en ik echo's, en met beide was alles daarop goed, alleen dat ik één ronde niet heel dik baarmoederslijmvlies had. Maar de ronde daarop wel, en ook genoeg en grote eitjes. Daarna hadden we een week vakantie tijdens kerst, en toen zijn we er even tussenuit gegaan, was er toen al zo flauw van ronde in, ronde uit, en eigenlijk gewoon elke maand weer tussen hoop en wanhoop. Eerst kon ik het makkelijker los laten omdat we het als het ware uit handen hadden gegeven in het ziekenhuis, maar dat duurde eigenlijk ook niet heel lang en was er op den duur nog meer mee bezig. Omdat er nog onderzoeken gaande waren is er toen verder niks gebeurd, ik zou toen alleen nog voor een hsg moeten. Maar mijn nu-man vroeg me toen ten huwelijk tijdens een strandwandeling tijdens onze vakantie (heel mooi en romantisch! ) en toen wilde ik pauze van het ziekenhuis, me gewoon goed voelen en heerlijk bezig met ons huwelijk. Want ook zonder ziekenhuis vrat alles behoorlijk aan mij. Afgelopen zomer getrouwd, en de tijd daarvoor heel ontspannen door gebracht. Hoe vaak ik ook wel niet gehoord heb: je bent er gewoon teveel mee bezig en daarom is het nog niet gelukt..ook dat ga je geloven op een gegeven moment dus ik hoopte ook weer door er gewoon niet mee bezig te zijn (maar wel op de goede dagen er tegen aan te gaan) het dan wel zou lukken. Maar ook niet dus nu zijn we weer terug in het zkh. Ik heb op 11 nov de hsg gehad. Wat een rot iets is dat, bah nooit weer. Aan de ene kant liep direct alles door naar de buikholte, aan de andere kant bleef het staan en de gyn zei ook dat het de volgende dag bij de restfoto wel weg moest zijn, want anders zat die eileider wel verstopt. Dus, wij weer naar huis, buikpijn en bloeden, maar gelukkig was de volgende dag bij de restfoto wel alle vloeistof weggetrokken. Heel spannend vond ik dat, of ik wel goed werkende eileiders heb, maar gelukkig wel! Omdat ik me er dat weekend best min van voelde, hebben we dat niet weekend niets gedaan en heb ik ook geen ovu testen gebruikt. Mijn eisprong is normaal altijd rond dag 19 (cyclussen gemiddeld 33 dagen) en op dag 17/18 heb ik dan altijd een positieve test. Ik heb tijdens de hsg, dat was dag 13, gevraagd of ik dan niet al op dag 18 de eerste keer iui mocht als alles goed bleek te zijn, en toen ze mij die maandag belde vroeg ze of ik het nog wilde. Had er zelf geen rekening meer mee gehouden door eigenlijk best wel die nasleep van de hsg waar ik last van had dat weekend, dus ik was blij dat ze het voorstelde. Maar..nu testte ik die maandag wel positief, en dinsdag niet echt meer. Woensdag heb ik de iui gehad. Door mijn werk kan ik niet zo even weg (kinderopvang) anders had ik die dinsdag nog wel gewild, maar nu is het die woensdag gebeurt. Woensdag voor de zekerheid nog gebeld vantevoren of het niet al te laat was, maar nee we moesten echt komen. Mn zusje zei dat je eitje na het springen nog 36 uur leeft, dus hopelijk zijn we er gewoon wel op tijd bij geweest. De iui zelf was zo klaar. Voelde er niks van, en dus ook zonder hormonen en zelfs zonder echo's gebeurd. De gyn vroeg wel of we dan die dinsdag nog naar het ziekenhuis wilden komen voor een echo, maar mijn werk maakt het heel moeilijk om dit zonder tijdig overleg met andere mensen te doen, dus ja nu is het zo gebeurd. Als ik ongesteld word gaan we wel met echo's en follikelmetingen aan de gang en krijg ik een injectie om de eisprong op te wekken, zodat we er sowieso op tijd bij zijn, en wat ook handig is met mijn werk: dat het min of meer gepland wordt. En eigenlijk zou ik dat zelf ook heerlijk vinden want al dat testen maand in, maand uit, ovu of zw.testen, ik ben er zo flauw van. Telkens weer denken van alles te voelen, me in sommige maanden zelfs al zwanger voelend omdat je zoveel voelt, en dan toch weer niet. Ik voel me nu misselijk, al vanaf vrijdag, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af of dat niet van de spanning komt of misschien zelfs wel omdat ik gewoon graag misselijk wil zijn. Wat wel echt zo is, is dat ik heel moe ben, de hele dag door slaperig, en zelfs mijn man valt het op dat mijn borsten echt groter zijn, en die is normaal de nuchterheid zelve dus als hij het zegt weet ik dat ik het me niet verbeeld. Ik zit nu 12 dagen na de iui, cyclusdag 31. Ze schommelen tussen de 29 en 33 (of dan eigenlijk 32) dagen (dus als ik vandaag ongesteld word, heeft mijn cyclus deze maand 30 dagen geduurd). Dus ja heel spannend. Ik voel nog geen ongi aankomen, en voel me anders, maar ja wie weet is dat ook door spanning of praat ik mezelf op momenten gewoon aan dat ik me anders voel, omdat ik me gewoon graag zwanger wil voelen. Dus alles bij elkaar durf ik nergens meer op te hopen, heb mezelf al zo vaak teleurgesteld daar in. Ik zie het wel. Zo niet dan is het klote, maar goed dan is er gelukkig weer een volgende ronde. Waar ik vooral gek van word is dat wachten tussen eisprong en volgende menstruatie. Het duurde altijd al lang, maar nu we het in het ziekenhuis hebben laten doen duurt het op de één of andere manier nog veel langer. Het voelt alsof het al wel een maand geleden is. En ik wil er niet zo mee bezig zijn meer, maar vaak heb ik moeite me ergens anders op te concentreren en eigenlijk ook om er nog echt positief in te staan. Het heeft te lang geduurd al dat het maar niet gebeurde en wie weet duurt het nog wel veel langer. Zo werken mijn gedachten dan. Klinkt dit herkenbaar en hoe gaan jullie er mee om? Liefs
Groningse1983 welkom! Ik zal morgen wat uitgebreider op je reageren. Vandaag wat weinig tijd. Hier vanmorgen voor de eerste fm geweest. Zit nu op dag 9. Bms was ruim 9mm en het eitje was al rond de 13mm. Groeit hard deze maand! Morgen mag ik alweer terug komen. Ze willen proberen of we deze keer de ovitrelle wel kunnen gebruiken, dus denk dat dat de reden is waarom ik morgen alweer terug mag komen. Als ik de grootte van het eitje met voorgaande maanden vergelijk verwacht ik vrijdag of zaterdag de IUI.
Hee wat goed Nienke! Jeetje, ik wou dat het bij mij zo snel ging joh! Ik moet a.s. maandag terug voor de eerste fm. Ik zit dan op cd 11. Ben benieuwd, het mag van mij wel wat vlotter verlopen allemaal!
Hier vanmorgen een bms van 10mm en follikel was 14.8mm Er kwam ook nog een tweede aan, die is van 8mm gister naar bijna 12mm vandaag gegaan. Het kan zijn dat deze achter blijft, of die andere gaat inhalen, of dat ze allebei mee gaan doen. Dat is even afwachten. Morgenochtend weer terug komen. Vandaag iig nog niet spuiten. Zaterdag zitten ze qua planning weer helemaal vol, dus ik hoop eigenlijk dat ik morgen mag spuiten en dan zondag behandelen, of dat t zelfs na het weekend gaat worden.. We zullen zien!