Onze eerste IUI behandeling zonder hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nienke87, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee wat goed! Bij 2 eitjes gaat de IUI gewoon door toch? Blazen ze de boel af vanaf 3? Ben benieuwd wat ze morgen zeggen en wanneer de behandeling gepland gaat worden! Ik duim heel erg voor je en ik hoop dat het deze ronde voor je raak is!

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hele middag al wat steken rondom eierstok en nu zelfs gewoon echt pijn.. dus maar ff ovulatietest gedaan en ja hoor! Positief!

Hopelijk kunnen we morgen terecht voor behandeling..

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik hoop het voor je! Welke cyclusdag zit je nu? Ik wou dat het hier zo snel ging joh. Zouden we heel wat meer kansen hebben in een jaar hihi! :)

4. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Vandaag cyclusdag 11. Gistermiddag dus die positieve test, heel veel last van mn eierstok en gisteravond alweer een negatieve test..
    Vanmorgen konden we gelukkig terecht! Op de echo was te zien dat het eitje alweer gesprongen was :$ Jemig..!!! Gister nog geen 15mm en vandaag al weg..

Naja de inseminatie heeft plaatstgevonden. 9 miljoen zaadcellen zijn er ingespoten. Nu maar weer duimen..!!

Ja het gaat echt heel snel. Snap dat je dat ook zou willen.. Heb gewoon meer dan 12 cyclussen per jaar.. Echt niet normaal! Hopelijk gaat het bij jou deze ronde ook wat beter en sneller allemaal en hoef je niet weer zo lang te spuiten :(

Mocht het deze maand weer niet lukken, dan gaan we volgende cyclus chlomid gebruiken. Startend met 100mg. Mocht dat voor overstimulatie zorgen dan gaan we de maand erop naar 50. En anders naar 150. Hopelijk komt het niet zover, maar heb de pilletjes al wel in huis.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hóe kan dat??? Hahaha.
    Waarom zou je Clomid krijgen als ik vragen mag? Want er groeit bij jou toch gewoon een eitje? Of is dat dan om ervoor te zorgen dat het wat regelmatiger gaat allemaal?
    Clomid is wel rotspul. Als in: ik werd er echt een monster van :p. De bijwerkingen die ik er van kreeg, waren meestal weg na die 5 dagen gebruik dus dat scheelt.

Ik duim voor je! Hier weet ik komende maandag meer. Heb de echo gelukkig al vroeg in de ochtend.

6. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Volgens mij puur om de kans iets te vergroten per maand, maar ook om de follikels hopelijk iets groter te laten worden en iets langer door te laten groeien. Het schijnt dat met chlomid de follikels een paar milimeter groter worden.. Dus ben wel heel benieuwd. Wie weet komen we niet zo ver, maar ben wel heel benieuwd wat het gaat doen. Kan ook goed zijn dat daardoor de periode tot de eisprong iets langer duurt, zodat we ook wat meer tijd krijgen.

Hihi hopelijk vallen die hormonen bij mij niet zo slecht, maarja, zowel, dan weten we ook waar het door komt natuurlijk :p

Ik ben heel benieuwd hoe het maandag bij jou er uit ziet.. Ik duim heel erg voor je dat het deze ronde allemaal wat soepeler zal verlopen..

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh zo, ja ik snap het. Met hormonen is het idd zo dat eitjes vaak wat langer doorgroeien. Zelfs als het eitje groot genoeg is en ik Pregnyl mag zetten, dan krijgt het eitje door de Pregnyl nog en laatste groeispurt. De Pregnyl zorgt dan voor een krachtige eisprong. Ik vind het overigens wel fijn om te weten dat mijn eitje door de Pregnyl wel springt. Heb me wel eens afgevraagd 'wat als hij nou toch niet springt..'.
    Hopelijk heeft het duimen zin! Ik zal het maandag laten weten als je wil. Hebben jullie nog leuke weekendplannen?

8. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik ben zeker heel benieuwd wat er uit komt maandag :)

Niet veel bijzonders. Mn vriend moet zaterdag en zondag late dienst werken en ik krijg morgenmiddag de hond van mn schoonmoeder te logeren. Misschien ga ik de kerstboom al opzetten, maar kan ook zijn dat ik dat later in de week ga doen :)

Jullie nog plannen?

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik wil eigenlijk ook al een klein boompje zetten, maar meestal doe ik dat na sinterklaas. Ik moet nog even kijken. Eigenlijk niets bijzonders gepland. Zondag lunchen met de familie en morgen niets bijzonders. Relaxen en de dagelijkse dingen zoals boodschappen/stofzuigen/dweilen/wassen etc. Heel spannend dus haha. En hopen dat het snel maandag is want dan weet ik meer!

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kleine update vanaf hier. Vanochtend fm gehad, op zich niet super spannend, er zaten 2 (!) eitjes van 10,5 en 11 mm. Bms was 5,9 dus het mag wel wat dikker maar paste wel bij het plaatje. Aankomende donderdag terug komen.
    Ik heb zon gevoel dat deze week de Menopur soms naar boven afgerond gaat worden ;);).
    Ben wel benieuwd of er één of twee doorgroeien.

Hoe gaat het met jou?

11. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ah kijk, dat is in ieder geval positief nieuws :) Er is iets gaande! Jippie! En die twee gaan nog mooi gelijk op, op het moment! Mooi hoor!

Donderdag terug komen? Ik duim voor je meid :)
    Probeer de menopur niet te vaak naar boven af te ronden ;) Ik snap dat je niet weer 30 dagen wil spuiten, maar het zal toch heel jammer zijn als je zo weer overstimulatie hebt en weer 1 of meer moet laten aanprikken..

Ik hoop op een mooi resultaat voor je, komende donderdag!

Bij mij gaat het prima hoor :) Weer dat saaie wachtbankje. Zit nu net op 3dpo, dus verwacht ook nog niets te voelen. De temp schommelt wel heel erg, dus vind het daar lastig uit te halen dat de eisprong geweest is. Gelukkig hebben de echo's en ovulatie test laten zien dat dit toch echt het geval is :) Nu maar gewoon afwachten.. Nog iets meer dan 1.5e week... ;)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja daar heb je ook wel gelijk in hoor! Op zich zijn ze nog heel klein, maar het feit dat er 2 zitten, tsja, dan zijn ze - uiteraard - weer heel voorzichtig ;). We zullen wel zien donderdag. Ik heb de echo dan weer bij de mannelijke - voortvarende ;) - gynaecoloog dus dat is eigenlijk wel relaxed. Donderdag is redelijk snel al dus wie weet. Ik ga laten weten wat eruit komt! Heb eigenlijk wel een goed gevoel bij deze ronde en ml ook, volgens mij is het belangrijk dat we beiden positief blijven!

En jij alweer 3 dpo. Ik kan me heel goed voorstellen dat het saai is op het wachtbankje. Heb je een beetje afleiding, bijv. van je werk?
    Hier wordt mijn contract niet verlengd half januari (reorganiseren ik ben er als laatste bij gekomen) dus dat is mooi stom. Ik moet dus snel aan een andere baan komen ;). Wel een rot moment maarja. We zien wel.. ik kan me nog niet echt zetten tot solliciteren, ook omdat ik het momenteel erg druk heb qua werk. En dan denk ik; 'waarvoor nog..'
    Nog Sinterklaas gevierd oid? Wij gaan komende donderdagavond de kerstboom kopen! :p

13. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ooh fijn dat je dan weer bij die gyn terecht kunt :) Ook heel belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de arts die je hebt. Dat maakt het gevoel wat erbij komt toch ook wel een stuk prettiger. :D Wat fijn dat jullie allebei een goed gevoel erbij hebben en positief blijven. Heel belangrijk! Goed hoor!

Heb meer dan genoeg afleiding :) Op werk is het druk. En ook thuis heb ik zat te doen. Lekker bezig met een groot haak project en met een sjaal breien voor mn vriend.
    Denk dat ik vanavond de boom van zolder ga halen en daarmee ga beginnen. Heb er gewoon zin in, hihi..

Nee we hebben niets aan Sinterklaas gedaan. Over paar weekjes wel kerst met kadootjes, maar verder ook niet.

He wat shit dat je contract niet verlengd wordt! Kan me goed voorstellen dat je dan ook gewoon geen zin meer hebt om je er nog voor in te zetten :( hopelijk vind je gauw een leuke baan. Is er in jouw vakgebied genoeg werk te vinden? Wat doe je voor werk? Heel veel succes met solliciteren in ieder geval! Ik duim voor je dat je 2016 met veel goed nieuws mag gaan afsluiten.....

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks, dat zou heel erg fijn zijn. Er is wel één lichtpuntje, het contract van mijn man wordt wél omgezet in vast dus mocht ik onverhoopt niet direct aansluitend iets vinden dan kunnen we in elk geval onze rekeningen betalen en eten ;). Het is absoluut geen reden om onze kinderwens uit te stellen ofzo.. ;)
    In mijn vakgebied is vooral HEEL ERG VEEL concurrentie. Ik wil hier liever niet té veel over uitweiden i.v.m. privacy, maar als je het leuk vindt kunnen we ook verder babbelen via privé berichtjes. :) Het is wel balen. Bovendien merk ik ook dat het hele ziekenhuistraject heel veel van me vraagt (mentaal vooral). Ik heb nl weken waarin ik echt 2 à 3x per week terug moet voor controles en elke keer is het weer even spannend. Maargoed, dat zul je natuurlijk ook wel herkennen.

Fijn dat je zoveel afleiding hebt. Ja de boom wil ik ook eigenlijk nu al doen, maar we hebben niet eerder tijd om er eentje te kopen. We willen beiden graag een echte boom. Vorig jaar een mini (wel een echte!) boompje gehad omdat ik eerst wilde kijken of dat goed ging met onze kat. Hij heeft hem wel 2x omgegooid maar inmiddels is hij niet meer piepjong en durf ik het wel aan. Oké, hij roetsjt enorm door het huis als hij zijn gekke moment heeft maar dat is ergens ook wel grappig, zeker als hij uit de bochten glijdt ;).

Ik hoop dat we allebei 2016 heel mooi kunnen afsluiten :D. We hebben in elk geval met kerst een paar dagen samen weggeboekt, dat kunnen we echt wel gebruiken. Werk of geen werk, kind-in-de-maak of niet..

15. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Heej, wat fijn dat het contract van je man wel is omgezet! Dat is iig een hele geruststelling. Ook heel prettig om te weten dat het niet noodzakelijk is dat je meteen iets vindt, en dat je daar jullie wens niet voor uit hoeft te stellen.

Ben toch wel heel benieuwd naar je werk nu ;) Je mag me zeker een pbtje sturen hoor! :D

Ja, het kan mentaal inderdaad erg zwaar worden. Dat vind ik zelfs af en toe al, en dan hoef ik in totaal per cyclys maar 3-4x naar het ziekenhuis... Laat staan in jou geval! Probeer iig tijd voor jezelf te nemen..

Uiteindelijk heb ik afgelopen week de boom nog niet gezet. Ik was vergeten dat ik de hond van mn schoonmoeder (een echte wildebras) te logeren had.. En was pas erg laat thuis door druktes op de weg. Leek me dus geen goed plan ;) Het staat nu voor komende zondag op de planning, haha!

Hoe ging het vanmorgen bij jou? Je moest vanmorgen weer terug voor een fm toch?

Hier gaat alles prima. Klein beetje verkouden, maar verder gaat het goed. Nog geen symptomen volgens mij..
    Gister wel veel last van witte waterige afscheiding. En pijnlijke borsten, maar dat laatste heb ik tegenwoordig elke maand, vanaf de eisprong al.. We wachten maar gewoon af.. Nog een klein weekje dan weten we meer :)

16. pinkmylife

pinkmylife Niet meer actief

Hallo meiden, mag ik meekletsen? We gaan waarschijnlijk IUI doen in december zonder hormonen. Heb op dag 9 een echo gehad:
    9 mm enkele eitjes (nog geen dominante) + 4,6 mm baarmoederslijm. Is dit normaal voor een cyclus van ongeveer 30/31 dagen? Heb op dag 14 weer een echo.. ben benieuwd :)

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ha Nienke! Hier goed nieuws!
    Gisteren: bms 5,6 mm, 2 eitjes van 11 en 14,5 mm. Vndg terugkomen!
    Vandaag: bms 9(!) mm, 2 eitjes van 11 en 17,5 mm! :D:D.
    Vanavond nog één keer Menopur en morgenochtend de Pregnyl. Vanaf maandagochtend dan de utrogestan!
    I'm so happy! :D:D

Ik ga je zekerpb'en hoor! Hier de boom ook nog niet gezet, gewoon te druk geweest. Maar wel een mini boompje op ons bijzettafeltje bij de bank (wel een echte, dat dan weer wel).
    Balen dat je een beetje verkouden bent. Hopelijk blijft het daar bij! Afscheiding checken doe ik nooit zo, want bijv. op dit moment heb ik ook geen vruchtbaar slijm wat echt goed zichtbaar is ofzo. Eisprongtesten blijven ook altijd negatief bij mij dus ik ga gewoon maar op de echo's af.
    Oh ik ben ook zo benieuwd bij jou! Nog een klein weekje.. Spannend. Ik hoop écht voor je dat je het jaar mooi mag afsluiten!

@ pinkmylife: volgens mij pas die dikte van je bms prima bij je eigrootte.. Succes bij de echo! Hopelijk groeit alles mooi mee!

18. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Oh wauw!! Maar dat is super goed nieuws! Wat ontzettend fijn dat het deze ronde wel gewoon soepeltjes verloopt! Een hele geruststelling :D:D

Bms is super netjes en 17.5 is ook echt goed! Jullie gaan een gezellig weekend tegemoed ;) Hihi!! Bms is wel echt super gegroeid tussen gister en vandaag..!!

Het is dat de afscheiding echt in mn slip zat, anders had ik t ook niet gemerkt hoor :) Hihi.. Vandaar dat het ook gewoon echt veel was, normaal heb ik niet zo dat ik er echt last van heb.

Ik kwam van de week tot ontdekking dat ik nog 3 kv2v5 testen in een nachtkastje had liggen.. Die zijn met de verhuizing afgelopen zomer verstopt, en was er eigenlijk stelling van overtuigd dat ik er geen in huis had.. Hopelijk kan ik komende week de testdrang weerstaan ;) Hihi

Pinkmylife, ik vind het wel moeilijk inschatten omdat ik een hele korte cyclus heb. Op dag 9 zit ik al bijna aan mn eisprong namelijk. Als ik het zo lees lijkt 9mm follikel wel overeen te komen met je bms hoor. Je hebt nog even te gaan voor de follikel groot genoeg is. Bms heeft nog tijd genoeg om mee te komen :)

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja enorm verschil he. Ik maakte me wel een beetje zorgen want tov afgelopen maandag was het niet gegroeid terwijl mijn eigen fa zei dat het wel wat dikker mocht worden. De gyn zei daarstraks dat het gewoon goed was, waarop ik dus vroeg hoe dik het was. Wat ben ik wel blij dat we weer bij hem terecht konden. Hij is gewoon heel nuchter, voortvarend, kalm en relaxed. Ik vraag dus voortaan mooi specifiek om hem (gister ook bij het maken van deze afspraak, eigenlijk zat hij helemaal vol maar hij wilde op mijn verzoek z'n pauze wel gebruiken voor de echo ;)).. Eindelijk iemand die tenminste naar me luistert ipv iemand die me het gevoel geeft dat alle keuzes voor ons gemaakt worden. Geen rot woord over mijn fa, want dat is wel een lieve, zachtaardige vrouw. Maar op een gegeven moment wil je gewoon meer actie.
    Een beetje awkward blijft het toch wel. Ik ken de man pas een maand en heb toch echt al een aantal echo's gehad haha. Herken je dat een beetje?

Ga je het niet testen volhouden? Ik ga het niet doen. Het levert mij altijd heel erg veel stress op. Mijn NOD is op 2e kerstdag en dan zitten we in het buitenland (stedentripje) dus daar wil ik ook niet testen want dan worden we alleen maar verdrietig als het niet goed is en dat vind ik zonde. IK MOET NU DUS WEL GEWOON WACHTEN ;)
    Ik vind het ook een enorme stijging idd van het slijmvlies. Moet ook wel zeggen dat ik gisteren de Menopur een tikje naar boven heb afgerond :cool: (niet veel maar mijn gevoel zei héél erg dat dat 'moest').. Zo zie je maar weer. Ik ben niet van plan dat elke cyclus te gaan doen want op die manier kunnen de artsen ook geen realistisch beeld krijgen. Maar dit was 1 dag en ik dacht 'ach, waarom ook niet..' :pBewaren

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ha Nienke! Hoe gaat het met je? Je testdatum komt al dichterbij he? Houd je het gemakkelijk vol?
    Hier inmiddels 1dpo haha. zaterdagochtend 8.00 pregnyl gezet en man man man wat was ik de gehele dag moe. Nooit eerder gehad maar ik heb echt mijn longen uit mijn lijf gegaapt. Gisterenmiddag heel duidelijk zeurende krampjes gehad thv mijn eierstok links (ik let nooit zo op eisprong-signalen want ik geloof daar niet zo in maar hier kon ik echt niet omheen!). 's Avonds verdween het weer dus ik ga er vanuit dat mijn ei gisteravond is geweest.
    Vanochtend begonnen met de utrogestan. Ben benieuwd of het gaat werken. Ik ben wel blij dat we volgende week vrijdag weggaan, even ertussenuit samen. Ik baal wel dat mijn testdag dan is, maar ik heb echt besloten pas weer te testen als we thuis zijn. Is hij negatief, dan stop ik acuut met de utro en macht ik mijn menstruatie af. Is hij positief, dan overleg ik met de arts of ik het wat langer mag gebruiken (ik ben echt allergisch voor tussentijds bloedverlies!).
    Ik ben zó benieuwd naar hoe het met jou gaat! Ik duim voor je meid, dat het deze ronde raak mag zijn! Hopelijk kunnen we beiden ons jaar mooi afsluiten!

Deel Deze Pagina