Wanneer zwanger geworden bij IVF of ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharonmenzo, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke ronde zwanger na terugplaatsing ivf of icsi.

1. Eerste ronde

2. Tweede ronde

3. Derde ronde

4. Vierde ronde

5. Vijfde ronde

6. Zesde ronde

7. Meer dan zes namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Hallo dames,

Ik heb gehoord dat een verse terugplaatsing iets meer kans van slagen heeft.. Dit heb ik nu zelf gehad, de eerste terugplaatsing dus. Maar is dit echt zo? Welke terugplaatsing waren jullie zwanger? Ik weet dat het bij iedereen anders is maar ik ben gewoon benieuwd...

Groetjes

2. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    2 keer de eerst poging van een verse embryo.

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    3e icsi: verse poging van twee matige embryo's, 1 zoon
    5e icsi: van een cryo van topkwaliteit, 1 zoon

4. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    De eerste keer meteen zwanger daar is onze zoon uit geboren.

Voor een brusje totaal 8 tp gehad. Van de 4de ook zwanger dit werd helaas een missed abortion. Daarna van uiteindelijk de 8 ste blijvend zwanger

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met de eerste IVF hadden we geen bevruchting, dus geen terugplaatsing gehad. Daarna overgestapt op ICSI, twee embryo's terug en raak! Zwanger van één kindje, dat inmiddels bijna 7 jaar oud is.

Succes!

6. AnnaKat81

AnnaKat81 Nieuw lid

6 nov 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ivf 1 - zwanger - miskraam met 6 wk
    ivf 2 - zwanger - zoon van bijna 1,5 jaar!
    -----------------------------------------------
    ivf 1 - nu bezig, hoop een positief bericht te kunnen plaatsen over een paar weken :)

7. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ik ben zwanger geraakt van de eerste ICSI-poging, nu ruim twee jaar geleden (dochter is 1,5). Onze enige cryo is helaas niet blijven plakken. Nu bezig in de eerste ronde van een compleet nieuwe poging voor een brusje.

8. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Bedankt voor de reacties dames. Ik lees dat er toch veel zwanger zijn geworden van een verse terugplaatsing. Ik hoop dat dit bij ons ook zo is. Was er bij jullie veel bekend over de kwaliteit? Bij ons zeiden ze goed en dat deze 1 dag voor liep..

Fijne dag allemaal!

9. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Oh wat spannend!! Heel veel sterkte en succes!

10. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Hier alleen cryo babies. :)

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    heb 3 rondes gehad maar wel 1 volledige ronde die gelukt is de andere twee moesten vroegtijdig afgebroken worden

12. marie24

marie24 Actief lid

25 jan 2012
    115
    1
    18
    Wat een fijne poll is dit! Wij hebben gisteren voor het eerst een TP gehad van onze eerste ICSI behandeling. Een topembryo zeiden ze..
    En ik hoop het zo dat wij nu ook eindelijk aan de beurt zijn. Maar door hier te lezen word ik wel erg positief!

13. koeko

koeko Lid

18 apr 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e icsi mislukt, we hadden maar 1 bevruchting en die liep 1 dag achter
    2e icsi zwanger, top embryo teruggeplaatst en nog 2 cryo's over

14. Meerte

Meerte Lid

27 nov 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    1e icsi: zwanger! 15 eitjes, 10 bevrucht, 5 embryo's, 1 tp, 2 cryo's

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

11x IUI mislukt.
    1 IVFpoging mislukt,
    1e ICSIpoging geslaagd: Aiden

3 cryoTP mislukt.
    4e cryoTP raak: Finley

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier bij 1e ICSI-poging 4 eitjes, 3 embryo's.. Van verse terugplaatsing meteen zwanger.

Nu 1,5 jaar later van de 1e cryo-poging ook gelijk zwanger.. Hebben nog 1 cryo over..

Waren allemaal hele goede kwaliteit was ons wel van tevoren verteld.. Ik denk dat het ook uitmaakt waarom er ICSI nodig is? In ons geval ligt het probleem volledig aan de verminderde zaadkwaliteit van mijn man, bij mij is alles prima. Ik denk zelf dat het dan makkelijker is om zwanger te raken omdat als je eenmaal bevruchting hebt de horde al genomen is zeg maar.. Mijn lichaam is in principe gezond en dan krijg je ook nog medicatie voor ondersteuning van het baarmoederslijmvlies e.d. Dus dan helemaal een gespreid bedje.. Maar goed, komt puur door persoonlijke ervaring en is niet onderbouwd verder :)

Ik vind de kansberekeningen in ieder geval nogal vaag altijd, want dat is van iedereen bij elkaar, alle leeftijden, stellen waar beiden met problemen kampen, enz.. Ik heb zelf altijd gedacht dat de kansen bij ons hoger lagen (allebei nog jong, probleem alleen bij man).. En in de praktijk lijkt dat hier dus wel te kloppen..

17. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Tweede ICSI, eerste cryo zwanger (de verse dus niet).

18. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hie zwanger van icsi 2,
    De 1e terugplaatsing van een middelmatig embyo en geen cryo's, niet zwanger.
    De 2e terugplaatsing van een toppertje, en geen cryo's enmomenteel zwanger :D nu hopen dat alles goed blijft gaan...

19. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook de eerste poging verse embryo zwanger dochter is nu drie maanden oud

20. marie24

marie24 Actief lid

25 jan 2012
    115
    1
    18
    Ik mag me toevoegen! Nadat we bij Ivf vele topeitjes hadden en top zaad maar geen bevruchting overgegaan op ICSI.
    1e poging, 1e terugplaatsing zwanger!

Deel Deze Pagina