even uit nieuwsgierigheid. ik ga donderdag beginnen met de eerste fruithap, maar wanneer gaven jullie je kindje voor het eerst een stukje brood? groetjes Clarike
Hoi, Ik heb Moira vorige week op een stukje korstje laten sabbelen. Dat ging goed, maar heb haar wel in de gaten gehouden. Vondt het wel een beetje eng. Liga daarintegen gaat goed Ik zie dat Mathijs evenoud is als Moira
Met ongeveer 7 maanden werd mij geadviseerd, en dan echt van die kleine plukjes geven. In brood zitten veel vezels, en daar moet je kindje langzaam aan wennen. Ik zou er nog ff mee wachten. Eerst fruithappie, dan groente, en dan 'n x een friemeltje brood. Ziet er wel schattig uit, yesse is het helemaal aan het ontdekken dat ie kan kauwen op 'n stukje brood. Oh ja en als je brood gaat geven liever wat ouder brood, niet vers want dat word zo klef in het mondje en dan blijft het in het mondje plakken! doei!
Ik heb Tymen met 6 maanden een korstje brood gegeven, maar dat vond hij niks! Nu ben ik sinds eergisteren begonnen brood tussen de middag te introduceren, maar hij vindt het nog niet geweldig! Ik blijf het proberen.
Bij mijn eerste ben ik eerst met 7 maanden met brinta begonnen, gemaakt met opvolgmelk, met 8 maanden licht tarwebrood zonder korstjes met zoet beleg erop in kleine blokjes...ging goed toen.
6 a 7 maanden zo, maar goed in de gaten houden hoor, het schiet zo de keel in, heb ik met mijn oudste ook weleens meegemaakt, brrrrrrrrrr zo eng!
Met 6 maanden sabbelen op een korstje brood, met 7 maanden 's morgens een boterham zonderkorstjes met een beetje boter en met 8 maanden de hele boterham. Vanaf dit weekend eet hij zijn boterham zelf (dat wil zeggen, ik leg een stukje brood op een bordje en dat stopt hij zelf in zijn mondje ) Hij vind het helemaal geweldig!