Hebben jullie ook zo'n..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bo20, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    moeite met het kiezen van de naam(en) voor je kindje? Of wisten jullie het al gelijk? :rolleyes: 8)

    Het is zo moeilijk. We zijn namelijk ook nog wel weer veeleisend. Het moet niet te lang zijn, pittig maar lief zijn, apart maar niet gek.. en geen Nederlandse naam (omdat we dat niet bij onze namen vinden klinken.. )

    Pff.. :rolleyes:
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij de eerste wisten we meteen dat het Lotte zou worden. Nu krijgen we een 2e meisje en toen werd het ineens een stuk moeilijker. We hebben er ook best lang over gedaan om een naam te vinden waar we allebei van houden.

    Vrienden van ons hadden erg veel moeite met het bedenken van een naam, pas met 7-8 maanden toen ze op vakantie waren zijn ze een souvenirshop ingelopen en hebben daar de naam gevonden op een mok :)
     
  3. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij veranderen geloof ik wekelijks.

    Hebben we weer een leuke naam ,dan zegt één van de twee vanzelf wel na een weekje dat het toch niet DE naam is.. Frustrerend. hahahaha

    Wij willen juist weer wel een nederlandse naam (denk ik)

    Vind het maar moeilijk.
     
  4. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Wij waren het al eens over de namen voor dat ik uberhaupt zwanger raakte hihi
     
  5. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha Wendy, op een mok! Zo zie je maar weer.. inspiratie kan overal vandaan komen.

    Ik zie gewoon zoveel namen.. en dan willen we er ook nog eens twee, haha..
     
  6. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    De namen stonden al vast voordat we überhaupt aan een tweede dachten...
    De namen weten we dus al, nu het geslacht nog! :D
     
  7. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Wij wisten al snel dat het deze naam zou worden.

    Liefs kiss
     
  8. blitz

    blitz Nieuw lid

    20 aug 2007
    1
    0
    0
  9. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    voordat ik zwanger was waren we er al meteen uit hoe het zou heten als het een jongen zou worden t zou dan dani levi worden.
    voor een meisje was het toen al moeilijk.
    Maar we krijgen een meid :D en we zijn er pas uit gekomen was wel moeilijk want we hadden echt allebei steeds het tegenovergestelde ik stoer hij tuttig, ik kort hij lang :) .
    maar we hebben nu drie namen waarvan 1 mijn schoonmoeder heeft gekozen (alleen dat weet ze nog niet).
    het is idd niet zo makkelijk want het is wel een naam die je je kindje geeft voor de rest van zn leven.
    ik heb een beetje gekeken bij het keizen of het geschikt was voor alle leeftijd categorien of het leuk is als ze kind zijn maar dat het ook nog wel leuk is als ze 30 zijn.

    succes! ;)
     
  10. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ik vind het ook erg moeilijk, omdat het zo definitief is en zo persoonlijk. Het liefst zou ik even 'wachten' en eerst mijn kindje zien voordat ik hem/haar een naam geef (alsof ik het dan wel weet..). Ik ben zelf 'onverwacht' geboren (tweede van een tweeling, maar ze dachten dat er maar 1 kindje kwam) en kreeg pas de volgende dag een naam. Persoonlijk ben ik heeeel blij met de naam die ze -zo plots- hebben bedacht. (Nee, ik heet niet Amber).
    Maar ik geloof dat ik begin te wennen aan de naam die we in gedachten hebben. Vooral maar vaak genoeg hardop uitspreken..

    groetjes,
    Amber
     
  11. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben in totaal 4 namen, eigenlijk zelfs 5 want de roepnaam is een afgeleide van haar officiele 1e naam.

    Alle 'restnamen' waren zo bedacht, alleen die roepnaam :(
     
  12. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wij hadden al jaren een jongensnaam gekozen, die we beiden erg mooi vonden.

    Een maand of 2 geleden zijn we op die beslissing teruggekomen, omdat je die naam hier redelijk veel hoort. Niet dat we iets hebben tegen zo'n namen, maar we hebben een vriend die een (naar onze smaak toch) mooie naam heeft en die we nog nooit eerder hadden gehoord. Vind hem zelfs niet in boeken en het heeft me veel moeite gekost om hem op internet te vinden.

    We zijn blij dat het dat is geworden! Had het een meisje geweest had het veel moeilijker geweest, daar hadden we echt geen flauw idee wat we wilden!

    Succes met het zoeken!
     
  13. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    hier waren we het ook snel eens
    Ze word al bij naam genoemd ook al zit ze nog in me buik vind het wel leuk
     
  14. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    meisjesnaam bedenken duurde 5 seconden

    Een jongensnaam hebben we nu wel. en ik ben er eindelijk ook tevreden over.
    maar dat heeft echt wel even geduurd!

    Linda
     

Deel Deze Pagina