Vrouwen slimmer door zwangerschap Amerikaanse onderzoekers hebben ontdekt dat een zwangerschap vrouwen slimmer maakt. Tijdens die periode nemen de geestelijke capaciteiten van de vrouw toe. Het leervermogen neemt toe en het geheugen verbetert merkbaar. Dat schrijft The Observer. Proeven bij mensen, muizen en ratten brachten de onderzoekers tot een positieve conclusie over de zwangerschap. Namelijk, hoe moeilijker de moeder het heeft, hoe beter de hersenen werken. Belangrijke delen van de hersenen veranderen ook van grootte. Die wijzigingen blijven tientallen jaren intact. Volgens de onderzoekers brengt het moederschap veel geestelijke voordelen zich mee. Het brein van de moeder past zich aan aan de reproductieve uitdaging en daardoor worden bijvoorbeeld ook de zintuigen verscherpt. Daardoor kunnen moeders kort na de bevalling hun kinderen herkennen op grond van zeer zwakke geluiden en geuren. (Bron: Nu.nl)
Hehe, dat was dan toch niet op mij van toepassing. Mijn hubbie grapte steeds dat mijn IQ gehalveerd was, omdat ik het met Mitchell moest delen.
Nou gaat voor mij ook niet op. Ik studeer nog, maar sinds ik zwanger ben haal ik in plaats van een 8 of een 9 nu met moeite in de her een 6. Ik leer naar mijn idee de tentamens hetzelfde. Zodra ik zit, en begin, loop ik rood aan, en ben ik alles vergeten. Zelfs met een openboek tentamen weet ik niks meer te vinden,
Als ik onder de douche sta kan ik me niet eens meer herinneren of ik mijn haar heb gewassen, of niet. Maar dat van die zwakke geluidjes, dat klopt wel! Ik hoor hem overal tussendoor en bovenuit!
ik had ergens gelezen dat je alles wat betreft de baby juist heel goed onthoudt en al de rest juist niet, dus het is een beetje dubbel denk ik het is ook logisch dat je alles w.b. de baby wel onthoudt omdat dat dan het meest belangrijke is