Ons mannetje Dano is geboren!

Discussion in 'Geboren' started by Angel Eyes, May 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Op vrijdag 25 mei moesten we ons melden in het ziekenhuis, omdat ik ingeleid zou gaan worden vanwege te weinig vruchtwater. Omdat mijn baarmoedermond nog stug was, werd ik vrijdag ochtend eerst geprimed (gel)., dit gaf al vrij snel harde buiken, die savonds over gingen in weeën die elke 3 minuten terug kwamen. Helaas stopten de weeën savonds laat. Deze weeën hadden een heel klein beetje effect, de baarmoedermond wad wat weker. Er is toen besloten die dag geen gel meer te geven om mij nog wat nachtrust te geven.

Zaterdag 26 mei werd ik sochtend vroeg getoucheerd en de baarmoedermond was nog ietsje weker geworden. Ik kreeg weer gel en wederom uitte zich dat in harde buiken en weeën. 4 uur later weer toucheren en weer gel. De weeën bleven komen en sávonds heb ik heel veel pijnlijke rugweeën gehad. Toen ben ik savonds laat weer getoucheerd en EINDELIJK was er een opening van 1cm in mijn baarmoedermond, (geen ontsluiting) Er kon 1 vinger in volgens de arts. Hij zei we kunnen je nu aan het infuus leggen maar dan ga je een zware nacht tegemoet. Ik kreeg een injectie om te slapen en tegen de pijn. Volgende ochtend zouden mijn vliezen gebroken gaan worden.

Zondag 27 mei. rond 9:00u, vliezen werden gebroken. Ik had nog steeds weeën van de gel, dus toen het infuus werd aangelegd uitte zich dat vrij snel in heftige ontsluitingsweeën. Om 12:00u had ik zoveel pijn dat ik heb geschreeuwd om pijnstilling. De Gyn zei dat ik toen 3 cm ontsluiting had. De anestesist werd gebeld en 20 minuten later had ik een ruggeprik. Wat heerlijk was dat. Heb zelfs even geslapen door de weeën heen. Ik werd toen wakker van de pijn dit was om 13:45, de gyn vertelde dat ik toen op 4 cm zat. En dat het normaal was dat ik weer wat ging voelen. Maar de pijn werd zo snel erger dat ik om half 3 riep dat ik het niet meer trok. De Gyn en de assistentes hadden het vermoeden dat het misschien wel heel snel ging.Hij toucheerde me en zei nog even meissie en je mag persen, ik was toen binnen 3 kwartier van 4 naar 9 cm gegaan!!!
    Om 14:40 mocht ik gaan persen, nadat ik het hele ziekenhuis heb duidelijk gemaakt dat ik moest poepen! :D Maargoed binnen 34 minuten persen was onze lieve schat geboren.
    Apgar score van 9 en 10.

Hij woog 3150 gram, is ong 48 cm lang en heet Dano. Foto's staan in mijn album.

We hebben beiden een nachtje in het ziekenhuis door moeten brengen vanwege een hematoom op zijn hoofdje, dit was ontstaan doordat hij tijdens het persen even klem heeft gezeten doordat de wee was afgelopen. Hij heeft 2 keer een zetpil paracetamol gekregen en maandagochtend mochten we weer naar huis.

De artsen vonden het een supersnelle bevalling, afgezien van het weekmaken van de baarmoedermond vond ik het ook wel meevallen.In totaal zijn mijn vliezen 6 uur gebroken geweest, heb ik 34 minuten geperst en ik ben niet ingescheurd! Ze waren erg verbaasd hierover omdat een inleiding bij een eerste vaak veel moeizamer gaat en veel langer duurt.

Ik heb achteraf erg gelachen, want mijn vriend is een enorme ajax fan, en van te voren zei ik al ik ga bevallen tijdens de wedstrijd van ajax tegen AZ. Nou is het volgende gebeurd. Ajax speelde om 14:30 en om 15:16 was het net 1 minuut rust. Dus in de rust is onze ajaxied geboren :D

2. patrien

patrien Niet meer actief

wat een verhaal, en toevallig tijdens de rust geboren.
    ook erg mooie foto's in je album. wat een mooi mannetje.
    proficiat met Dano ook voor je man en de rest van de familie.
    geniet er lekker van

3. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hihi, wat grapprig dat jullie Dano precies in de rust (van een gewonnen wedstrijd) geboren is. Ben blij voor je dat het je achteraf toch is meegevallen en dat je niet ingescheurd bent =D> .
    Na alle stress van de afgelopen periode is het nu de hoogste tijd om lekker van je zoon te gaan genieten. Het is je gegund.
    Nogmaals van harte gefeliciteerd meid !!

Liefs,
    Bibi

4. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

Oct 8, 2006
    551
    0
    0
    Lieve Angela,

Via deze weg ook nog van harte gefeliciteerd meid!
    Fijn om te horen dat je het achteraf redelijk snel vond gaan en helemaal prettig dat je niet bent ingescheurd.

Geniet van je kleine (en grote) ventje!

Liefs Cindy

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Angela & mannetje:
    nogmaals van harte proficiat met de geboorte van jullie zoon.
    We hopen dat vanaf nu alles stralend mag verlopen, dat hebben jullie verdiend!

6. Gelukkig is het goed verlopen, nu heerlijk genieten van jullie mooie mannetje!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Gefeliciteerd!

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zijn.

Het is een prachtig ventje.

Liefs Vanessa

9. Nogmaals gefeliciteerd. Rust goed uit, en geniet van de "blauwe" wolk

Liefs
    Laila

10. Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoon :D

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wat een knappert!
    geniet ervan

12. marianne

marianne Actief lid

Mar 13, 2006
    128
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon! Wat een scheetje.

Geniet er maar lekker van samen!

Liefs Marianne

13. Hester

Hester Niet meer actief

Nogmaals gefeliciteerd en de foto's zijn prachtig!
    (Morgen ga ik ook ingeleid worden... ben benieuwd!)

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Dus persweeen voelen echt aan alsof je moet poepen, hihihi :)
    Maar fijn dat alles zo vlot verlopen is, nu maar lekekr genieten van je mannetje, en die tranen, laat ze lekker komen lucht vast op!

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

Mar 13, 2007
    520
    0
    0
    Nogmaals van harte gefeliciteerd Angela en mannetje....

Mooie foto´s!

Geniet er nu maar lekker van....

Kuzz en knuffel Shanna

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Moppie!

ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige mannetje!

Geniet ervan!

Dikke kus
    Manuela en Michel

17. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Wat een mooi mannetje! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

Liefs

18. Niet meer actief

Gefeliciteerd!

19. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat n lieverd! Gefeliciteerd en geniet er lekker van!

20. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    gefeliciteerd met jullie wondertje!

je man ook gefeliciteerd met zijn mooie zoon en ajax natuurlijk :D

Share This Page