onze franse bulldog stinkt heel erg!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoop42, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Women90: Royal Caninn hebben we gehad.Hills hebben we nu.
    Ik denk er toch over om ook de dierenarts nog even te laten kijken.
    Er is ontzettend veel om uit te proberen kwa voeding,maar dat lijkt me ook niet goed voor haar darmen.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Women90: dank je wel voor de link.Ik ga eens even kijken daar,want er zijn dus meerdere soorten.Bedankt!

@mam1991: dank je wel voor het meedenken.Van pro plan heb ik ook goede dingen gehoord.

3. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Nee want het hele systeem van de hond went niet binnen 2 weken aan het nieuwe voer.. dat is het lastige. Goedkopere voeding is niet altijd in verhouding goedkoper (mensen kijken vaak alleen naar de prijs van de zak) maar zoals je zelf misschien ook gemerkt hebt: van een voeding als Hills hoef je je hond maar een beetje van te voeren. Omdat er per brokje gewoon veel nuttigs in zit. Ik zou er toch nog even een ritje dierenarts aan wagen, een andere zak voer kost toch ook weer geld. Dan maar in 1 keer goed, toch? =) Want dit is voor jullie beide geen pretje (hond en baas)! Ik hoop echt voor je dat er een oorzaak kan worden gevonden.. en wie weet is het nog wel iets heel anders.. ik weet nog toen onze hond (niet gesteriliseerde teef, kon mn ouders toen nog niet overhalen dat het echt MOET wil je nog lang plezier van je hond hebben) toen ook erg stonk. Bleek achteraf een baarmoederonsteking.. een dikke pyometra (pusbaarmoeder) Eerst gesudderd op een kuurtje omdat ze geen koorts had en niets uit bloedonderzoek kwam, en uiteindelijk met spoed geopereerd. Toen ze zelf weer gezond was, rook ze ook een stuk aangenamer! Dus ben benieuwd wat het kan zijn bij die van jou! Ik hoop iets simpels. Maar die stank, dat hoort niet.

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik ben een amerikaanse bullen vrouwtje en heb veel ervaring met slechte huid, stank en het voeren van vers vlees.
    In tegenstelling tot wat er gezegd wordt is vers vlees helemaal niet slecht. Mijn inziens is dat juist het beste wat er bestaat.
    Neem een versvoeding kant en klaar van bijv. Carnibest, haaksbarf oid. Je kan kijken op voerwijzer.nl en dan kan je vergelijken. Wat je vaak ziet is dat bullen een intolerantie hebben voor graan (waar een brok dus uit bestaat) en qua vlees rund en/of kip. Wat ook vaak in brok zit gecombineerd met lam.

Als je vers voert, voer je tussen de 20 a 30 gr per kg lichaamsgewicht. Zorg dat je ongeveer 4 a 5 soorten vlees voert. Dit voor de afwisseling om te zorgen dat je hondje ale voedingsstoffen en mineralen binnen krijgt.
    Mijn hond eet bijv. Eend, haas, paard, parelhoen. Zonder granen wel met groentenmix ersoor.

Wil je er meer over lezen dan ken ik een goede site. Ander forum, ik weet niet of ik dat zomaar mag neerzetten. :)

Tot slot, kan het geen gistinfectie zijn? Heeft mijn bull gehad en die stonk ook een uur in de wind. Antibioticaatje en het was opgelost! Succes!

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@chocotof: ze heeft ook antibiotica gehad.Ik ga het verse vlees zeker wel proberen

@women90: onze bull is wel gesteriliseerd.Ik ga toch even de dierenarts bellen voor een afspraak.Alles maar even goed na laten kijken.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ga eerst eens naar de dierenarts.

Het kan veel verschillende oorzaken hebben waarom je hond stinkt.

Mijn golden retriever stonk ook echt misselijkmakend.
    Uiteindelijk mee naar de dierenarts gegaan en bleek dat doordat hij in korte tijd veel afgevallen was (was noodzakelijk ivm zeer ernstige artrose)
    Hij geen energie in zijn vacht had gestoken.
    En hij nu pas weer energie in zijn vacht kan steken.
    Door het afvallen was ook zijn hormoonhuishouding in de war waardoor zijn vacht ging stinken.
    Ik moest het de tijd geven en een aantal voedingssuplementen naast zijn normale voer gaan geven.
    Uiteindelijk zijn we nu een 1,5 maand verder en hij stinkt een stuk minder.

Veel voer wisselen heeft geen nut. Het duurt echt wel een2 maand voordat de vacht toe is aan verbetering. Dus moet je een bepaald voer wel een tijdje geven voordat je pas verbetering merkt.

Loop nu eerst eens binnen bij de dierenarts en kijk wat die zegt.
    Misschien kan hij zelfs eens een bloedonderzoekje doen.
    Misschien sluimert er wel wat in zijn lichaam waar je geen weet van hebt. Waardoor zijn vacht zo stinkt.

Is er niks te vinden kun je altijd nog overstappen op ander voer of eerst eens zoeken naar voedingssuplementen....

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jo85: dank je wel voor de informatie! Ik ga ook naar de dierenarts.

8. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

De dierenarts zal je het complete versvlees afraden, omdat ze er geen verstand van hebben. ( versvlees voeren) , die bevelen alleen maar vooral dure brok aan.

Stel je vraag eens op een bullenforum , of een hondenforum.

En hier helpt bij de huid problemen een goede zwavelteer shampoo.

Kompleet vers vlees hoeft niet duur te zijn, smuldier vlees compleet glutenvrij is 59 cent per 400 gram, een franse bul heeft aan 1 pakje per dag genoeg.

Ga je eens verdiepen in brok voeding, daar zit echt troep in.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Stel je vraag eens op het fransebulldog forum, daar kan je met al je vragen terecht.

Ik heb ook een franse bull gehad die stonk. Verschillende soorten voer geprobeerd, het werd niet beter. Ook had ze wat huiduitslag en regelmatig diarree.
    Op een gegeven moment vers vlees gaan geven en toen ging het eindelijk over. Wat een verademing!
    Hills en Royal Canin is troep. Volgestopt met granen waar veel honden niet goed op reageren.
    Farm food schijnt wel weer een goede brok te zijn maar dan nog.. ik zou echt vers vlees (bijvoorbeeld idd carnibest) gaan geven.
    De dierenarts gaat je hoe dan ook een voer aanraden die hij ook in de praktijk verkoopt, let maar op;) En zal hoogstwaarschijnlijk geen voorstander zijn van vers vlees.

Succes!

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Fleurrebel en Maja82: dank je wel voor jullie tips!

Ik ga in iedere geval straks vers vlees halen.

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier een ex-stinkende mops en dat was ook inderdaad een gistinfectie;)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ligt vaak aan het voer. Onze achterburen hadden een labrador en dat beest stonk ook zo, als je hem aaide, voelde je echt zo'n vieze laag aan die vacht zitten, bah. Ze gaven die hond ook echt vanalles te eten.
    Toen hadden ze er geen tijd meer voor en ging hij bij hun ouders wonen, toen ik hem een paar maanden later een keer weer zag, zag zijn vacht er veel beter uit en hij stonk ook niet meer, die gaven hem ook ander eten.
    Onze hond meurde alleen rond haar loopsheid, daarbuiten ruik je amper dat we een hond hebben (mijn familie is daarin altijd erg eerlijk ;)). Ze krijgt van mij kvv (kant en klaar vers uit de diepvries) en een scheutje zalmolie door haar eten.
    Maar net als hierboven al gezegd, misschien is het ook een schimmeltje of huidinfectie, dat kan ook stinken.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    sorry maar ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt:(

van vers vlees krijgen ze GEEN tekorten en alles zit erin. in de meesten zit ook gewoon groenten omdat er pens in verwerkt zit. echt onzin dat ze hier tekorten van krijgen. je, als je zelf op eigen houtje vlees bij de slager of supermarkt gaat kopen zonder je te verdiepen in de verhoudingen.
    en bij en voedselallergie hoef je helemaal geen hypo-allergeen voer te kopen maar kan je hond over zetten op vleesvoeding;)
    mijn hond heeft een voedselallergie en doet het super op vers vlees. ook met vlees kan je dingen elimineren waar een hond mogelijk allergisch voor is. er zitten geen granen in en andere troep die een hond niet nodig heeft. het is zelfs zo dat honden met een allergie voor bijv rund in brok, WEL tegen vers rund vlees kunnen. rund in brok is bewerkt, in vlees niet. vaak zijn honden ook allergisch voor de geur, kleur en smaakstoffen en de granen/rijst/gluten wat in 80% van de brokken zit.
    zag echt duidelijk verschil met mijn hond. stank ging weg, beter en sneller door verharing heen, betere vacht, nam voeding beter op dus hij kwam wat aan. en omdat er weinig rotzooi in zit, nam hij ook alles op dus kleine drollen.

ik voer trouwens mn hond vlees op advies van een zeer goed bekendstaande dierenarts die zowel gewone dierenarts is als holistische. zij is echt voor vers vlees. mn eigen dierenarts geeft ook aan dat een hond GEEN tekorten krijgt van vers vlees.....

14. vers vlees inderdaad!!
    Ik heb hier een herder die altijd last heeft van zijn oren en vaak stonk.
    Nu krijgt hij vers vlees, en zijn oren zijn zo goed als over.
    En het belangrijkste dat hij niet meer stinkt...

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ga vanmiddag vers vlees halen:D

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en verder met fleurebell en maja eens. de dierenarts zal vers vlees afkraken. dat het niet volledig is en nog meer onzin en die zal je zeker weten een zak "speciaal" voer aansmeren.
    de meeste dierenartsen hebben inderdaad geen flauw benul van voeding. ze gaan af en toe eens naar een bijeenkomst van een brokvoer die ze in hun praktijk verkopen en thats it.
    als het aan de dierenarts had gelegen dan had ik mijn hond in de tussentijd al 3 verschillende soorten brok moeten geven.
    eerst mocht hij alleen "speciaal" voor duitse herders hebben. toen kreeg mn hond last van zn heupen en mocht hij speciaal mobility voer hebben. daarna kreeg mn hond voedselallergie en mocht hij alleen maar speciaal hypo-allergene brok hebben a 75 euro per maand;)

mijn herder krijgt kant en klaar vers vlees van smuldier. te koop bij jumbo en c1000. hier doet hij het super op. heb ook andere soorten geprobeerd maar in sommige zit toe gevoegd rijst en daar kan hij niet tegen.

MAAR, wel opletten dat je de complete versie voert. dat is de groene verpakking, pens compleet en de rode verpakking. vers compleet.
    de andere zijn meer om als extra te geven of om zelf te combineren.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    oh ja, oren. die waren hier ook steeds onstoken en stonken. om gek van te worden. vers vlees en het is niet meer gebeurd. en ook geen tandsteen meer op z'n tanden...

18. werkt inderdaad beter dan de dentasticks ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Onbekend maakt vaak onbemind, dat is met brokken versus vers vlees ook zo. Overigens heb ik verschillende dierenartsen bezocht tot de faculteit diergeneeskunde aan toe (aangeboren huidafwijking), maar geen enkele dierenarts heeft commentaar gegeven toen we zeiden kvv te voeren.

20. Ik weet niet waar je woont, maar ik bestel bij lotgering.
    Mijn hond doet het het beste op lamsvlees, ik heb eerst alle soorten geprobeerd, hij was door alle narigheid met zijn oren 6 kilo afgevallen, en inmiddels begint hij weer de mooierd te worden die hij was.

ik ben 33 euro in de maand kwijt aan dat vlees, het brokvoer koste me 51 per maand.
    Het zit netjes per 36 pondpakketjes verpakt in een krat.
    de bezorgkosten liggen aan het aantal km ze moeten rijden.
    Het bevalt mij super.

Deel Deze Pagina