Ik weet niet of iemand al de tip heeft gegeven om even op: over Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden te kijken? Hier staat heel veel informatie. Wat betreft tekortkomen.. je kunt je hond zelf een menu samenstellen.. dit is best wel ingewikkeld.. ze moeten inderdaad meer binnen krijgen dan alleen een lap vlees.. maar ook bot, merg, maaginhoud ed. Bij kant en klaar vers voer is dit allemaal voor je geregeld.. Wat ik wel veel deed ( heb geen hond meer ) is af en toe kippennekken voeren.. vond ze heeeeerlijk en het nadeel van de kant en klaar versvlees is dat er geen harde stukken in zitten, dus je moet iets verzinnen voor de kiezen zodat die wel wat te doen hebben .. af en toe een bot ofzo. Leuk dat je het gaat proberen , ik zou het iedere hond gunnen.. Nu hopen dat ie het gaat eten.. iig even volhouden als ie het niet meteen snapt..!
Fijn dat je vers vlees gaat proberen. Geef het wel even de tijd. De eerste paar weken kan je hond last hebben van 'ontgiften', er kunnen juist klachten ontstaan of klachten kunnen verergeren. Dit is niets slechts van het vlees, ontgiften houdt in dat juist de slechte stoffen (die in de brokken-troep zitten, ook de rommel die DA's aanraden zoals Royal Canin en Hills) het lichaam verlaten. Laat je daardoor niet afschrikken. Succes! Hier ook een hond op vlees dus (kvv en barf) en hij doet het er super op. Hij wordt bijna twee en is in die twee jaar ook twee keer gewassen (omdat het nodig was door rollen in poep, niet door stank vanuit de huid). Hij stinkt niet, heeft geen vieze laag over zijn huid en glanst. Kan nog meer voordelen opnoemen, maar probeer het eens.
Hier voeren we ook carnibest. Onze reus eet nu 1.5 kilo per dag. Het is toch riant goedkoper dan een goed merk brokken. En hij stinkt absoluut niet. Een super advies wat wij kregen is het geven van schapenvet. Je kan dit gewoon bij de dierenwinkel kopen en na twee weken dubbele dosis zijn alle huidproblemen opgelost! Hier echt super resultaten mee gehad!! En een stuk minder ingrijpend dan overstappen op ander voer: D
Sorrie ik moet opeens terugdenken aan dat ik vroeger eens op zaterdagavond bij een vage kennis op bezoek ging en die had 8! Franse bulldogs..oh ik dacht dat ik doodging van de stank....! Maar dat kwam ook omdat ze allemaal liepen te hijgen en te kwijlen brrrr Anyway, mijn ouders hebben boxers, die kunnen soms ook heel erg ruiken. Dan aai ik ze ook niet, heel zielig want die beestjes snappen er niets van natuurlijk. Ben je al bij je dierenarts geweest?
deze stonk ook vreselijk en met (erg dure)speciale voeding van bij de dierenarts is het zo goed als over
Okee, de versvleesaanhangers vinden mij misschien niet zo aardig enz, maar goed, ik heb ff de stukken opgezocht waarin ik informatie heb gevonden, zo ook tijdens mijn studie, en ik wil dit graag met jullie delen. Maar je HOEFT het niet te lezen, natuurlijk. Geheel vrijblijvend. Versvlees versus brokken - Hondenpagina Yani Dierenkliniek Hugen En zie het alsjeblieft niet als een aanval. Ik heb dit ook niet bedacht. Het zijn enkel feiten. En mensen die schrijven dat Hills en Royal Canin troep zijn.... tjah, ken genoeg honden die op juist die voeding bijna 20 zijn geworden. Vreselijk, die "troep". En gelukkig zijn dierenartsen dierenarts geworden om er te staan voor het welzijn van jullie huisdieren. En niet om rijk te worden. Want dierenarts schijnt (een van de?) slechtsbetaalde banen te zijn met universitaire achtergrond. En als het ging om voerverkoop, dan waren ze wel brokkenwinkel geworden.
Ojah, en toepasselijk voor deze pagina: (en voor mensen die niet die artikelen willen lezen) Bij zwangerschappen, baby's, kleine kinderen, bejaarden, chronisch en ernstig zieken raden wij het geven van vers vlees voeding (ook de commerciële voedingen) sterk af.
Tja, zoals ik al eerder schreef, ik heb nooit commentaar gehad van dierenartsen over verse voeding. De dierenarts kon alleen maar zeggen dat hij weinig katten van die leeftijd ziet met zo'n mooie vacht en gaaf gebit. Ik zie zelf wat het doet met onze dieren, de kat van mijn oma kreeg alleen vers vlees en vis en is 21 geworden. Aan de andere kant zal ik niet zeggen dat het allemaal rommel is, de hond van mijn ouders had inderdaad geen blaasgruis meer na dieetbrokken. Voor elke voersoort heb je voor- en tegenonderzoeken, ga bijv. googlen op dierenarts Tannetje Koning en je komt weer heel andere geluiden tegen.
Staat ook in he, dat katten dichterbij de natuur staan nog weer dan honden, en dat ze er inderdaad prachtig uitzien! En dat zal ook heus, maar noujah die andere argumenten kan ik niet zomaar wegdenken. En al voert de een zijn hond pinda's, de andere kokosnoten, het zal mij een zorg zijn. Maar goed, zoek het wel goed uit. En inderdaad, je hebt altijd voor en tegen onderzoeken. En dat is ook goed. Er zullen ook vast goede dingen aan GOED vers vlees zitten. Maar voor mij lang niet genoeg t.o.v. brok. Zeker niet na het lezen van de artikels.
Ik heb me van tevoren ook goed ingelezen, want ik stap niet zomaar over (geef dit nu 4 jaar), ben er gewoon erg tevreden over, zie hoe goed mijn dieren het er op doen. Overigens zou ik wel eerst naar de dierenarts gaan met zo'n stankprobleem of je nu wel of niet overstapt op vers, want wie weet heeft het wel een andere oorzaak. Soms kunnen ze ook gaan stinken als ze ziek zijn.
Net als aanhanger van vers vlees voeren de artikelen gelezen. Echt fraai geschreven is het niet. Alle stoffen die in vlees zitten, zijn ook terug te vinden in brokken (daar zijn echter de kankerverwekkende BHA en BHT nog aan toegevoegd). Daarbij worden er voorbeelden gegeven van problemen die zich kunnen voordoen bij het voeren van vlees die simpel zijn te voorkomen door goed te weten wat je doet. Ik vind het overigens onzin dat je tijdens een zwangerschap beter geen vlees kunt voeren, hygiënisch met vlees omgaan is altijd geboden (ook wanneer je niet zwanger bent). Daarbij: een zwangere vrouw eet toch zelf ook vlees, dat ze zelf ook nog eens bereidt? Nee, ik vind dat iedereen moet voeren waar zijn of haar hond het goed op doet, maar deze artikelen vond ik wel zo prut dat ik toch even moest reageren. Echte tegen-argumenten staan er niet in.
Ik zeg: lekker doen. En wie zegt dat iedereen die vers vlees voert goed weet wat ie doet? Er zijn ook zoveel prutbrokken op de markt, en dat voert ook lekker iedereen aan zijn beest. Omdat het lekker goedkoop is. Weet jij waar de koe gelopen heeft waar joun gehaktbal vandaan komt?
Rauw vlees?! « Dierenartsen Praktijk Steenbergen voor de liefhebber.. ik vind het een eerlijk artikel. Ook voor de wél voorstanders.
Het was niet naar bedoeld hoor. Vind de artikelen gewoonweg slecht. Het kan mij niet schelen wat een ander voert, maar als iemand wil onderbouwen waarom vlees dan slecht zou zijn, doe het dan niet met zulke artikelen. Inderdaad, niet iedereen die vlees voert doet het goed, dat is ook net de clue: daarom krijgen sommige honden problemen. Dus, eerst verdiepen voordat je iets doet. En nee, het boeit me ook niet waar die koe heeft gelopen.
Hm kweet niet, staan toch veel dingen in die waar zijn. Waarom is dat slecht? Ik vind nog wel altijd, hoe leuk het allemaal ook is, dat dierenartsen bouwen op wetenschap. Op studies, en op welbewezen resultaten. Mensen willen soms zo graag weer terug naar de "natuur". Maar in de natuur waren geen honden zoals nu. Een wolf was een wolf. Honden van tegenwoordig zijn toch best anders. Toch? Dus is het voer ook anders in veel gevallen. Er zullen heus honden zijn die het er goed op doen, maar het begon ermee dat iemand het had over zijn hond die stinkt, en om raad vraagt. En sommige mensen hier beginnen meteen maar te roepen dat ie eerst maar eens op vers vlees moet. Ik zou zeggen: onderzoek eerst de oorzaak. Vers vlees is voor hun hond misschien goed, maar is niet DE oplossing voor elke hond. En dáár ging het me nou net even om.