Zou dit mogen in de voortuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien dat iemand dit toevallig weet.

Wij hebben niet een hele grote achtertuin.
    Ze kunnen er wel leuk spelen alleen er kan niet een speeltoestel in.

Maar we hebben wel een leuke voortuin waar best een speeltoestel in kan.

Maar dan vraag ik me af...mag dat eigenlijk wel?

De buren hebben twee hoge bomen ( dunne) voor in de tuin en dat is wat mij betreft best wel hetzelfde. Even hoog.

Ook zouden ze dan meer in de schaduw kunnen spelen en zouden de buren aan 1 kant ook fijner in de achtertuin kunnen zitten.

Weet iemand of dat gewoon kan?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Goeie... misschien even bij de gemeente vragen?

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Volgens mij mag het niet hoger dan 2 meter. Je zou eigenlijk eens moeten bellen met de gemeente.

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Trouwens... over wat voor speeltoestel hebben we het?

Een hutje-met-glijbaan of een enorm reuzenrad?

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik vind een boom nog wel wat anders dan een speeltoestel.

Ik zou het even met de gemeente overleggen EN met je buren. Ik zou er iig niet echt van gecharmeerd zijn als er op een goede dag op eens een knalgele glijbaan bv pontificaal in de voortuin van de buren staat.

Maar ik ben erg van de rust als het mijn voortuin betreft. Het is toch de ingang van je woning, en een visitekaartje eigenlijk. De achtertuin is een ander verhaal.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk dat het niet zomaar mag.. iets met straatbeeld enzo :)
    Ik weet het niet zeker hoor! Zou het even bij de gemeente navragen.
    Ik vind het ook echt wel wat anders dan een boom ;)

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Denk ook dat het niet mag ivm straatbeeld. Doet me denken aan die man die zo 'gepest' werd door mensen uit de buurt. Dat ging al jaren zo, zijn ruiten werd continue ingegooid en spullen werden vernield. Toen heeft hij een hek om de voortuin heen geplaatst van ik dacht 2 meter hoog (het leek op tv veel minder overigens) maar dat was dan volgens de gemeente net 10 cm te hoog en moest het weer slopen.

Kortom, eerst goed informeren bij je gemeente voordat je jezelf onnodig op kosten jaagt.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nou volgens mij mag dat wel hoor, loop regelmatig langs een aantal huizen waar dit gewoon gebeurd, maar ja of die er toestemming voor hebben weet ik niet, dus zou de gemeente even bellen

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik zou ook eerst even informeren bij de gemeente

Daarbij heb je kans dat ook andere kinderen gebruik gaan maken van het speelgoed, het staat in zicht en ze kunnen er makkelijk bij (even aannemende dat je er geen schutting omheen hebt staan).
    Dat houdt ook in dat je een keer bij thuiskomst schade kunt hebben aan het speelgoed.

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Eerlijk, ik zou er nooit over nagedacht hebben of het wel of niet zou mogen...
    Zie ook vaak genoeg speeltoestellen in voortuinen en zou ook (mits ik een ruime voortuin had) zo een speeltoestel in mijn voortuin hebben geplaatst.

Maar ik heb makkelijk praten, ik heb een mini-speeltuin aan de voorkant van mijn huis (klein straatje oversteken en mannetje is er, continue zicht..)

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

Een paar straten verder in de buurt staat een grote houte boomhut in een vooruin.

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier in de buurt zijn veel huizen met kleine/zonloze achtertuinen. Je ziet hier regelmatig van die speelhuisjes en glijbaantjes in de voortuin staan. (Overigens ook, bankjes, zitjes, houten ombouw waar een container in staat etc.). Lijkt me niet iets waar andere zich aan ergeren. Mag je dan ook geen knalgele/rode auto's meer voor de deur parkeren?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het mag hoor Bosi :) Buren hebben een trampoline in de voortuin staan, geen enkel probleem.

14. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier grote voortuin met dubbele schommel en glijbaan (speeltoestel)

Heb me nooit afgevraagd wat de buren ervan vinden niet eens bij nagedacht

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

hier zetten wij schoomel/glijbaan aan zijkant van huis..dus ook zicht op..is net zo als de voortuin en zo zijn meer die dat hebben, ons achtertuin is te klein voor een schommel... In de zomer staat de caravan daar een week voordat we weg gaan en week wanneer we terug zijn...

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een knalgele auto staat niet volcontinue in je gezichtveld. Die verplaatst nog wel eens. Een knalgeel speeltoestel ruim je niet op aan het einde van de dag ...

Overigens vind ik de regel "anderen doen het ook, dus waarom zou het niet mogen" geen reden om het dus wel te doen. Eerst met de gemeente overleggen.

Ik weet dat het bij ons in de buurt niet toegestaan is en logisch ook. Het zou een enorme chaos uitstralen in de straat.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Zolang als je het 1 meter van de erf afscheiding af zet geen probleem

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik vind het er ook wel een beetje er aan liggen hoe de huizen gebouwd zijn, ik zie vanauit onze zitplekken een heel klein stukje voortuin van de buren maar kan me voorstellen dat als eht vol in het zicht staat de buren er niet blij van zouden worden ;).

Verder zou ik het zelf niet doen omdat dan iedereen er maar op denkt te kunnen gaan en ik geen zin heb en al dat gedoe in de tuin ;).

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zo wat een reacties...bedankt allemaal

Ik weet van de buren aan 1 kant dat ze alleen maar blij zouden zijn als de kinderen voor spelen en niet meer achter :D

Maar inderdaad...het straatbeeld is natuurlijk wel een punt

Een trampoline is wel een heel leuk idee trouwens. Daar kan zelfs de jongste ook wel op :)

Ik ga eens bellen met de gemeente

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou daar ook niet bij nadenken haha.

Goed dat de TS het wel doet, het is een goede vraag ik zou even informeren bij de gemeente om mee te beginnen mocht het geen probleem zijn kun je even overleggen of je buren dit geen probleem vinden.

Deel Deze Pagina