Welke winterslaapzak raden jullie aan? Puckababy the bag lijkt me zo handig en fijn dat hij zolang meegaat. Maar lees ook negatieve ervaringen.. En de ergopouch lees ik goede dingen over maar is relatief (nog) duurder
Puckababy the bagage kan ik je echt aanraden. Super fijn, van mij zul je daar geen negatief woord over horen..!
Hier ook puckababy. Heel blij mee Teddygedeelte was wel open gegaan bij de naad na een half jaar, zonder problemen hadden ze nieuwe gestuurd.
De puckababy heeft ook hier voor een nachtrust gezocht. Onze jongste huilde altijd al veel, maar hij heeft een erg koude kamer. Ik heb de Puckababy geleend van een vriendin, en daarna ging het slapen stukken beter.
Fijn te horen!! Ik las dat ze er meestal niet tot 2,5 inkunnen omdat de armen ook vrij kort zijn? Ik heb nogal een bolle baby thuis dus zou zonde zijn als hij er maar een jaar inpast. Hebben julli er 1 of 2?
Ik ben juist niet zo'n fan van de puckababy. Ik vind het gedoe met al die ritsen maar niets en het is ook wel een zweterig synthetisch ding. Combisleeper is een stuk minder zweterig maar heeft hele korte mouwen en is erg stug vanwege alle ritsen en het katoen. Ergo Pouch heb ik nog niet geprobeerd, misschien wel nu bij de tweede. Voor de oudste ben ik toen overgegaan op hema slaapzakken. Goedkoop en prima. Ik vond het inmiddels wel welletjes...
Ergopouch, absoluut. Bij puckababy kan het teddygedeelte heel snel zweterig aan gaan voelen. Dat was een terugkomend iets wat ik vaak las. Wij hebben toen dus ook voor de ergopouch gekozen en geen seconde spijt gehad. De puckababy is overigens minder warm. De warmte wordt uitgedrukt is TOG en maximaal is 4 tog wat mag of geadviseerd wordt. De puckababy heeft 2 delen, 1x 2 tog en 1x 0,5 tog. Samen 2,5 tog. Ergopouch heeft een slaapzak van 3,5 tog. Bij ikbenmama.nl is de nieuwe puckababy of maar iets goedkoper of zelfs duurder op 1 slaapzak.
Oeh lastig... Ik heb een ergopouch 2,5 zonder mouw waar ik tevreden mee ben. Hij zal er alleen niet nog 9 maanden inpassen gok ik en dan wordt het zo duur. Ik wil eigenlijk voor de puckababy gaan en tot de hele koude nachten deze ergopouch gebruiken
Hier allebei gehad, Vond bij de ergopouch dat hij ontzettend koude armen had, z'n handen waren gewoon helemaal sochtends! Dus hier toch blijer met de pickababy
Ik zweer bij Puckababy!! Heb echt van alles geprobeerd qua slaapzakken. En de Puckababy waren wij toch echt het positiefs over.
Ik vind de puckababy ook top! Heeft er hier tot 2 jaar in gelegen, toen ging hij naar het grote bed en slaapt onder een dekbed. Nu in gebruik voor nummer 2.
Puckababy! Hier al meer dan een jaar in gebruik en heel tevreden van. In de herfst & winter lekker warm met de mouwkes. In de zomer enkel het dunne gedeelte, lekker fris. Ik heb 'm 2dehands gevonden, en was nog in prima staat!!
Helemaal eens met Averlhach Puckababy is synthetisch en zweterig. Ergopouch heeft fantastische slaapzakken. Mocht je het mouwloze een bezwaar vinden dan heeft Ergopouch slaapvestjes. In ons hele koude huis was de Puck ook gewoon te koud.
Ter aanvulling; Wij hebben een redelijk nieuw huis (nu 8 of 9 jaar oud) en onze jongste werd steeds vroeger wakker. Ik dacht dat hij het niet koud kon hebben tot we de winterslaapzak en 2 dekens gaven en hij minder snel wakker werd. Tenzij hij weer eens, 9 van de 10 nachten, boven de dekens ging liggen. Ik ben toen zelf gaan zoeken en zag dat de tog waarde bij de eropouch het hoogst was. Over puckababy las ik enerzijds veel lovende reacties, zoals hier ook, maar anderzijds ook veel over klam en zweten. Bij zweten waarbij de zweet niet weg kan, en dat is zo bij die syntetische teddy slaapzak, wordt je kindje juist koud. Dat is de functie van zweten, om het lichaam af te koelen. Volgens mij was het enige nadeel van de ergopouch de prijs. Ik heb toen eerst 1 ergopouch gekocht om te proberen en onze zoon kon ineens tot 7 uur/half 8 doorslapen. Niet meer wakker, niet meer zo verschrikkelijk moe. Direct een 2e gekocht en een vestje. Dat vestje is mijn enige spijt, die heeft hij nooit gebruikt. Bijkomend voordeel was dat hij tot dan toe alle slaapzakken open kon maken en de ergopouch niet ivm het flapje wat eroverheen valt. Had ik dit maar geweten bij de eerste, die was ook vaak vroeg wakker en niet uitgeslapen. Kort gezegd; ook bij nieuwe huizen kan het de uitkomst zijn
Even als reactie op mijn eigen topic.. Ik heb de puckababy gekocht, wat een fijn ding!! Hij slaapt ineens door😳 hij had het dus gewoon koud, arm mannetje. Slaapzak bevalt zo goed dat ik zelf een tweede heb gekocht, de teddy voering is superzacht
Heerlijk! Hier vorige week ook aangeschaft. Wat een verschil. Dochter is nu lekker warm in de ochtend. Niet te. Gewoon zoals ik ook uit bed stap. Geen gedoe tot nu toe met dekens enz. Ook lang getwijfeld qua kosten maar is het echt waard!