Heej meiden. Ik ben benieuwd naar wat jullie hier nou van vinden Mijn vriend werkt in de horeca ( kok ) Sinds woensdag klaagde hij over zijn duim die wat begon te ontsteken. Dus wij dachten valt wel mee gewoon een klein wondje wat is gaan ontsteken gaat wel weer over. Ik ben gister met mijn moeder de hele dag weg geweest te shoppen en ik kom dus thuis heeft mijn vriend een pleister om zijn duim. Dus ik vraag heb je dr nog last van.. waarop hij mij die duim liet zien.. nou echt waar hij had er zowat een 2e duim bij!! zo dik!! ik heb gelijk gezegd dat hij de hapost moest bellen. hij mocht langskomen en komt dus terug met zijn duim in verband en zijn arm in een doek. Helemaal opengesneden hij was er net op tijd bij anders was de ontsteking naar het bot geslagen en had hij geopereerd moeten worden Hij moet met zijn duim omhoog dus de arm in een doek en mag sowieso niet werken dit weekend van de dokter. Hij heeft gelijk zijn werk gebeld en dit doorgegeven. En nu komt het dus... belde zijn werkgever vanochtend op of hij wilde komen werken omdat er dus geen personeel is omdat zijn andere collega vakantie heeft. hij kon wel gaan assisteren. ze zitten dus eigenlijk in de shit om zo maar te zeggen. nou mijn oren klapperden wel even toen ik dit hoorde.. hoe ver kun je gaan vraag ik me dan af!! je kan toch niet met 1 hand koken! nou ja dit moest ik even kwijt haha
@Paars; hihi mijn vriend is ook kok.. Ik heb een p&o achtergrond en studeer nu rechten. Dat staat allemaal zo haaks op wat er in de horeca gebeurt!!! In het begin stond ik steeds op de barricades, maar zelf schijnen ze het allemaal normaal te vinden dat dit soort dingen gebeuren. Wat heeft je vriend gedaan?
Misschien de werkgever duidelijk maken dat het echt niet kan. Een vriend van ons had ook ooit een ontsteking. Uiteindelijk lag die op de IC, is wel allemaal goed gekomen. Daarvoor hadden wij en die vriend (en zijn vrouw) ook niet beseft dat een ontsteking zo gevaarlijk kon zijn, dus misschien dat zijn werkgever dat niet snapt en de ernst er niet van inziet.
Nee hoor, lekker thuis blijven. Je kan toch weinig met 1 hand als kok. Werkgever kan ook via een uitzendbureau iemand tijdelijk inhuren, toch?
Klinkt misschien hard maar het is toch echt het probleem van de werkgever. Hij moet echt niet gaan werken ziek is ziek en vette pech voor zijn werkgever. Moeten ze maar zorgen dat ze nog iemand achter de hand hebben voor als er zoiets gebeurd als dit. Er kan natuurlijk altijd iemand uitvallen en daar moeten ze lijkt mij op voorbereid zijn.
Mijn vriend gaat dus ook niet aan het werk.. zijn werkgever ziet de ernst van de situatie wel degelijk in. Hij heeft zelf eens onstoken vinger gehad die uiteindelijk er afgehaald moest worden. hij had niet naar het advies van de huisarts geluisterd en was gewoon aan het werk gegaan. Dus ik snap al helemaal niet hoe hij het aan mijn vriend durft te vragen om te komen werken.
Dan snap ik inderdaad zijn reactie niet. Als zijn werkgever het gevaar niet kende dan kon ik het nog wel begrijpen, maar dit....
Ik wist ook niet dat een ontstoken vinger zo gevaarlijk kon zijn! Ik had ineens na een wondje ook een ontstoken middelvinger en heb er 2 weken meegelopen! pas in mijn kraamweek ben ik in biotex gaan weken en toen kwam er allemaal groen uit (iewl!) na advies van de kraamhulp en vk omdat hij zo dik werd en ging kloppen.. Volgende keer maar meteen even naar de huisarts.. maar back on topic.. Belachelijk dat je vriend gewoon moest werken! Zeker omdat de baas wel weet dat het gevaarlijk is! Goed dat je vriend niet is gaan werken.. slaat nergens op, rare baas..
Zo zijn ze bij mijn man op het werk ook. Hij is t.o.v. zijn werk een enorme trouwe hond en heeft zich denk ik in die 3 jaar tijd, 2 x korte tijd ziek gemeld. Maar de laatste keer was de directie zo boos dat hij op het matje geroepen werd en hij een waarschuwing kreeg?? Hij had koorts en hij zag er niet gezond uit, dus ik heb hem toen overgehaald om thuis te blijven, anders was hij gewoon in de auto gestapt in die toestand. Ik snap nu waarom... Hij is zelf manager, vandaar dat hij door de directie werd aangesproken. Maar ik vind het te belachelijk voor woorden. Goed dat je vriend niet is gegaan.
Mijn vriend is ook kok, en via hem heb ik veel geleerd over werken in de horeca. Ben ergens ook niet verbaast dat ze gewoon vragen dat jouw vriend gewoon komt werken, want dat soort dingen schijnen dus heel normaal te zijn. Belachelijk allemaal natuurlijk, dat is ieder weldenkend mens het wel mee eens. Maar op een of andere manier is de horeca zo'n aparte wereld dat daarin veel gedoogd wordt oid. Vandaar dat mijn vriend ook uit de horeca wil gaan....
ja ik vind het echt onvoorstelbaar. Je gaat toch niet zeggen tegen iemand dat hij zijn doek maar af moet doen zodat hij kan werken. hij heeft dat niet uiteraard niet voor niets om gekregen. nu is mijn vriend genoeg gebekt om er tegen in te gaan.. Maar ik kan begrijpen dat mensen niet nee durven te zeggen en gaan werken. op zo´n manier loop je dus risico je duim kwijt te raken. dat heb ik niet voor mijn werkgever over
Mijn vriend is ook kok en in de cao van de horeca staan aparte dingen. Gelukkig heeft mijn vriend een begripvolle werkgever en is zelf ook niet op z`n mondje gevallen.
@Supernova en zomerbloem: Ik ben heel blij dat jullie het ook herkennen... Ik vond het zo vreemd, maar iedereen accepteert kennelijk dat het zo gaat.
okey ten eerste mag hij dan niet werken in de keuken met die duim, plus wilt die werkgever soms dat hij zijn duim als nog verliest of zo ????