Benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gup1982, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die erg benauwd zijn/waren tijdens de zwangerschap. Ik heb het op het moment namelijk erg benauwd :( .Als ik inadem gaat dat gewoon erg diep nog, maar ik heb erg druk op me borst.
    heeft iemand een idee wat er aan te doen.
    Ik ben wel klein en heb het gevoel alsof er geen plek meer is voor die kleine in me buik.
    Ik ben erg ongerust.

Liefs Gup

2. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik ben ook erg benauwd de laatste paar weken.
    Krijg amper lucht. Zelfs stomen helpt niet.
    Ben naar de dokter gegaan en heb inhalators gekregen, maar ook omdat ik astmatisch ben.
    Misschien moet je je dokter even bellen.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Met 38 weken zit je baarmoeder wel op zijn toppunt qua hoogte en dus bijna tegen je ribbenkast aan. Dan kunnen je longen wel eens minder goed uitzetten met benauwdheid als gevolg.
    De enige tip die ik kan geven is om goed rechtop te zitten en niet ineen gezakt.

Groetjes Saskia

4. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Hier hetzelfde. Het is soms net alsof ik niet genoeg lucht kan inademen, alsof m'n longen geen ruimte hebben om uit te zetten. Ik word er vaak wakker van 's nachts en soms kost het me moeite om niet in paniek te raken.
    De ene keer helpt het wat als ik rechtop ga zitten, de andere keer als ik juist iets achterover ga hangen. Ik probeer heel bewust op m'n ademhaling te gaan letten en merk dat dat ook wel eens wil helpen.
    Maar heel vervelend is het wel.

xEllis

5. Ja, hier nog een, bij mij zit mijn baarmoeder al een hele tijd tegen mijn ribben aan en dat zorgt ook voor een drukkend gevoel onder/achter mijn ribben. Lekker is anders..

6. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    hier ook maar mijn gyn geeft de schuld aan een flink hb te kort

7. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Heb ik ook last van ben een stuk kortademiger en daar komt nog eens bij dat ik echt de hele zwangerschap verkouden ben maar benauwd jeg herken het

Sterkte

Deel Deze Pagina