Heeft iemand ervaring met deze winkel? mijn schoonzusje heeft nl in maart hier een bank gekocht en de levertijd was 10 weken, de datum kwam in zicht maar ze werd van het kastje naar de muur gestuurd, en dat de bank nog op de boot staat en dan weer de douane en ga zo maar door........... Nu wilde ze het aankoop bedrag terug en heeft contact gezocht want ze kon onder haar bank uit want de 12 weken waren verstreken! Ze moest een email sturen en zouden het geld terug storten helaas nog niet gebeurd, aangetekende brief gestuurd met handtekening bevestiging, helaas ook retour is niet aangenomen Alle telefoonnummers kloppen niet meer, en het pand aan de cruquis is zelf gesloten, en in eindhoven heeft hij opeens een andere naam. ze zijn cwb erkend, dus mijn schoonzusje heeft daar heen gebeld, maar die maakte haar wijs dat dit alleen voor bedrijven was en niet voor consumenten! Heeft iemand nog een idee hoe we haar geld terug kunnen krijgen?
hij moet hier in zevenaar ook zitten dus ik kan morgen wel daar langs rijden of ze hier nog wel hebben
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=41779 ze doen dit vaker. http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59085 en nog een recente
Ja in zevenaar is hij inderdaad nog wel open, mss moet ze daar is naartoe gaan bellen, maar wel heel lief dat je dat wil doen Ja dat van radar hadden we ook al gelezen en het rare is dat het filiaal in eindhoven opeens een andere naam heeft, nl sofa modern!
Het CBW is een brancheorganisatie waar ondernemers zich aan kunnen sluiten. Consumenten mogen wel degelijk bellen (tussen 9-11 uur) om te vragen of een ondernemer bij hun is aangesloten. Als dit zo is en je hebt een klacht, wacht niet te lang en leg het voor aan de geschillencommissie Wonen. Je kunt digitaal de klacht indienen. Je bent te laat als het filiaal al failliet is. Dan kun je jezelf op de lijst van crediteuren laten zetten. De curator staat dan op de site van de KvK aangegeven (telefoonnummer). Succes.
Jeetje dat meen je niet...ik denk dat ze naar haar centjes kan fluiten. Waarschijnlijk een bedrijf dat continue op de fles gaat en opnieuw begint. Daarom moet je nooit een aanbetaling doen, je ben daar niet eens toe verplicht! Alhoewel winkels het soms doen overkomen alsof je een een aanbetaling moet doen, maar volgens de wet hoeft dit niet.
Ik ken iemand die bij sofa's unlimited heeft gewerkt. Het bedrijf zit op het randje van faillsement, maar is nog niet failliet (tenminste dat vertelde degene). Ze kunnen de containers waar de banken inzitten niet betalen. Het bedrijf in zevenaar heeft inmiddels ook een andere naam. Dit komt omdat het een franchiseformule was, en deze persoon heeft gedacht. Voordat ik met trammelant kom te zitten, stop ik met sofa's unlimited en begin ik zelf. Ik begreep dat mensen die hier hun bank hebben gekocht in de sofa's unlimited site wel hun banken nog krijgen, maar weet het niet zeker. Het lijkt me handig dat ze snel actie ondernemen voordat het bedrijf echt failliet is, want dan kunnen ze helemaal naar hun centen fluiten.
Ik denk niet eens dat het bedrijf failliet is, denk gewoon dat het een oplichter is als ik dit zo hoor...
Volgens mij mag de ondernemer wettelijk een aanbetaling van 50% vragen. Wil je dit niet en gaat de ondernemer niet akkoord met minder, dan kun je op zoek naar een andere ondernemer.
Misschien is dit zo bij ondernemers in de bouwsector...maar bij winkels mogen ze je hiertoe niet verplichten. Wij gingen ook een bank kopen, en ze zeiden dat we een aanbetaling moesten doen van 250 euro. Dit heb ik geweigerd, en de medewerker zei dat we daar inderdaad niet toe verplicht zijn.
Bedankt allemaal voor de tips en antwoorden! We gaan nu proberen om allemaal mensen bij elkaar te verzamelen en dan een plan bedenken! @blusvrouw, heel erg bedankt voor de 2e link die hadden wij nog niet gezien
Ik heb dat van Radar net even zitten lezen, maar op mijn werk (geschillencommissie) gebruiken ze al een tijd het adres aan de Vossenbeemd. Echter, alle post komt terug. Of ze dit zelf doen weet ik niet, maar verdacht is het wel. Bel voor advies anders even met de Consuwijzer 088 0707070. Succes
Ik hoop dat je schoonzus haar geld nog terug krijgt. Maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die nog bij dit soort winkels kopen. Als ik al de namen sofa's unlimited of seat's and sofa hoor dan gaan bij mij echt alle alarmbellen rinkelen. Als ik van een bedrijf zulke schreeuwerige folders ontvang ben ik al genezen. Ik zou echt nooit mijn zuurverdiende centen naar zo een bedrijf dragen zonder eerst uitvoerig te researchen op internet. Je hoort gewoon te veel narigheid over zulke winkels
Beste mensen, Er is heel wat meer mis dan de mensen denken. Ik wil iedereen die gedupeerd is vragen zich aan te melden op de website SamenEenVuist.nl.tt Deze mensen zetten zich in voor de gedupeerde. De mensen van deze website maken zich sterk om de aanbetalingen terug te krijgen. Blijft u op eigen houtje door gaan met deze firma dan zult u nooit u geld terug krijgen! We zijn al een heel eind, en zijn al door de heer F. van Hintum (voormalig directeur van SofasUnlimited) benaderd. Het 'nieuwe management' gaat contact zoeken met de contactpersoon achter de website om tot een oplossing te komen. Ik kan jullie op een openbaar forum niet te veel vertellen, ook de sechte mensen lezen mee Willen jullie meer weten dan kunnen jullie contact opnemen met het contactpersoon achter de website. Met vriendelijke groet, Contactpersoon SamenEenVuist Dhr. J. van der Heiden
Er stond eerder deze week ook een stuk hierover in de krant. http://www.ad.nl/economie/2472096/Meube ... anten.html
Jawel hoor dat staat in Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (artikel 26), ze mogen zelfs 50% vragen. Tuurlijk hoef je geen aanbetaling te doen, maar dan kunnen ze jou dus ook als klant weigeren en komt er geen koop tot stand.