Hier dacht ik dus ook aan. Hiervoor zouden wij kiezen, mits de hond niet vals is. Vroeger toen mijn grote jongens nog klein waren had ik een afgekeurde polititiehond. Voor ons een heel lief beest, maar toch heeft ie in n tel ons andere hondje dood gebeten. Moest er niet aan denken dat mijn 3 kleine jongens t volgende hapje zouden zijn en heb voor de hond een goed huis gezocht. Dat heb ik gevonden en de nieuwe eigenaar kwam ik af en toe tegen. Ik verhuisde en zag m nooit meer. Kwam weer eens in mn oude woonplaats en kwam die man toevallig tegen. Wat bleek...ze hadden m moeten laten inslapen, hij had nog 3 andere hondjes dood gebeten, en 2 van zijn jonkies hadden ook al honden gebeten. Zat iets niet goed in de genen denk ik dan. En dan zou ik, afgaande op de botte reactie van net, nooit meer een hond mogen hebben? Kom op zeg. Er zit veel verschil tussen mensen die van hun huisdier houden of die t als n wegwerpartikel zien. Dus soms is het idd beter een ander huis te zoeken, in dit geval iemand die geen kinderwens heft of al grote kinderen heeft.
Maar wie weet wat de hond bij dat kindje kan doen in een onbewaakt ogenblik. En dan? Pffff moet er niet aan denken. Lijkt me sowieso moeilijk om je huisdier weg te moeten doen maar wat als het echt niet anders kan? Lijkt me dan niet meer dan logisch dat de veiligheid van je kindje voorop staat. Moet er wel bij zeggen dat ik zoiets pas zou doen wanneer ik zeker wist dat ik er ook echt álles aan gedaan heb om het toch te voorkomen hoor. Succes iig!
Wat naar zeg, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind. Maar ik zou precies hetzelfde doen hoor, je kindje gaat voor alles.
Beide gevallen is het niet goed, maar, je laat NOOIT een dier alleen met een klein kind (zelfs geen hamster) vind ik.... Het is de taak van een ouder om dat in de gaten te houden, lukt je dat niet dan moet je idd zsm je beest weg doen. Maar dat is dus niet gebeurt, en als je goed oplet gaat dit ook niet gebeuren (je hond "lezen" ) Maar goed, ik zou nooit zo snel een beest weg doen als hij geen vlieg kwaad heeft gedaan. Nogmaals, wat Natasssie zegt. Wie weet wat het beestje heeft aan pijn. Een routine controle bij de dierenarts wijst dat echt niet uit.
ik kan echt zo pissig worden op jouw bericht! hoe kun jij nou oordelen of ik een baasje ben die hier niets vanaf wist? mijn man heeft thuis altijd honden gehad waaronder rottweilers. ik zelf ben op gegroeid met rottweilers en wij hadden thuis altijd politie honden ,weet dus wel degelijk hoe ik met honden om moet gaan! noa mag niet bij haar mand komen en als de hond op de vloer ligt en dan begint te grommen als die kleine langs loopt vind ik dit niet normaal voor een hond zeker omdat het kind dus NIET gericht op de hond afloopt! ik laat mijn kind nooit alleen met de hond, maar ook als ik erbij sta kan het heel snel gebeurd zijn en dat wil ik voor komen! een beetje meer respect vanuit jou kant zou ik zeker waarderen zeg! ! mijn vader denkt dat de hond een tik in zijn kop heeft en echt vals begint te worden dat het dus steeds erger wordt.
Ik vind het erg voor je dat je je hondje weg moet doen. Toch zou ik wel eens gaan kijken of er toch niet iets medisch is. Wij hadden een klein hondje en deze was ontzettend lief voor Dylano tot op een gegeven moment niet meer. Dylano viel over t hondje en t hondje beet dylano in het gezicht. de littekens zitten er nog. Ik wilde haar ook weg doen, maar had ook zo iets van misschien is er toch iets anders. En inderdaad bleek ons hondje ziek. gevolg is dat ze van zich af beet. Helaas kon ze niet meer beter worden en hebben we haar in jan. in laten slapen. heel veel sterkte met de juiste keuse maken.
vind ik verstandig. Als het beesie helemaal onderzocht is en gewoon echt nergens last van hebt, weet je dat en dan hoef je je er ook minder rot om te voelen. en mocht blijken dat het beesie wel ziek is weet je ook een reden en dat lijkt me ook wel erg fijn. altans zo heb ik t wel ervaren bij ons hondje. T was vreselijk om haar in te laten slapen, maar t voelde wel "goed"zegmaar dat er reden was.... Helaas hebben we het op deze manier moeten ondekken en blijft dylano met een litteken zitten.
heb je toevallig meerdere honden? zoja pb me dan even! zit in hetzelfde schuitje en ik heb wel een gedragstherapeut ingeschakeld, als je meer wilt weten hoor ik het wel
De meeste tips zijn al gegeven. In ieder geval sterkte met alles, ik hoop dat er een goede oplossing komt. Je kind weghouden bij de hond op deze leeftijd lukt gewoon niet dat kan ik wel zeggen. Zelf hebben we een labrador, een schat gelukkig maar goed ook hem zal ik nooit alleen laten met Lindsey. Maar toch zoekt ze hem wel regelmatig op hoe goed je er ook bij zit dat is lastig te voorkomen!
Mandy 1 Meningen verschillen. Ik vind het namelijk zo zoals ik het schrijf. En als dat respectloos overkomt dan lees je het verkeerd, want zo bedoel ik het niet. maar ik blijf bij mijn standpunt. Ik denk dat je liever hoort dat je er goed aandoet om de hond weg te doen. Nou ik vind dus van niet. Er zijn genoeg andere dingen die je nog kunt proberen, in plaats van de weg te kiezen die nu het makkelijkste lijkt ( gevoelsmatig lijkt me dat dus echt niet) Ik heb een hondentherapeut vlak voor de geboorte van isabella ingeschakeld en die heeft me veel kunnen leren. En als Isabella te dicht bij onze hond loopt gromt hij ook weleens. Maar grommen is juist goed ( dat moet je weten!) Grommen is waarschuwen. Een normale hond doet dat. Je kunt je kind ook leren om dat gewoon niet te doen. Isabella weet het en laat de hond met rust als hij op zijn plek ligt. Maar goed, ik zou het zonde vinden als je zomaar deze beslissing neemt, er zijn nog genoeg andere oplossingen.
Meid wat erg voor je. Ik begrijp heel erg goed dat je je hond hierom weg doet. Wij hebben ook een rottweiler maar tot nu toe gaat het gelukkig goed. Misschien een tip om je kleine te laten helpen met de hond eten te geven en het voor de hond net te laten lijken dat je kindje eerst mag eten ( bijvoorbeeld een koekje aan de kleine geven vanuit de hondenbak ) Er is namelijk een kans dat je hond boven de kleine probeerd te komen. Deze tip kreeg ik namelijk toen de kleine geboren was zodat de hond meteen weet dat het kind boven hem/haar staat. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen want het is zeker niet makkelijk voor jullie.
En toch vind ik je ook met deze opmerking te kort door de bocht gaan! Tuurlijk is grommen waarschuwen, maar snapt een kindje van anderhalf dat ook? Mandy geeft aan dat haar kindje gewoon langs de hond wil lopen, en dat de hond vervolgens gaat liggen grommen. Klinkt voor mij als een dominantie-issue. Maar achter de computer oordelen is ook maar zo "gemakkelijk". Ik bedoel daar mee te zeggen, dat we de persoonlijke situatie etc niet kennen zonder er te zijn geweest! Rotweilers zijn nu eenmaal niet de makkelijkste honden (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) Zelf hebben we Duitse Herders en ik zal mijn kinderen (die ik in de toekomst hoop te krijgen) ook het respect etc bijbrengen voor honden. Maar ook ik zou in een dergelijk situatie kiezen voor herplaatsing! En dan niet omdat het maar zo gemakkelijk is.... zelf loop ik helaas ook met de littekens in mijn gezicht omdat kleine Marjanneke vroeger door de teckel van vrienden is gebeten! Je vergeeft het jezelf echt nooit meer als in een onbewaakt ogenblik je hond jouw kindje of dat van een ander "pakt".
Bosi,sommige honden kunnen in 1 keer gek in de kop worden. En als een Rottweiler gek in de kop wordt is het verstandig hem weg te doen. En ik heb zelf een Bull,maar als Fenneke langs loopt wordt er niet gegromd hoor! Sterkte Mandy... Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt,moet er niet aan denken dat een volwassen Rottweiler je kindje van 15 maanden te grazen neemt..
Hoe bot Bosi het ook zegt ze heeft wel een punt. Als ik die advertenties lees met de teksten "kan niet met kinderen" "wegens allergie" "andere baan" etc. gaan mijn haren overeind staan. Wij zouden echt alles doen om de honden te kunnen houden en ik zeg nooit nooit, maar dan zeker geen advertentie via MP of het asiel. Dat het hier een Rotweiler betreft heeft zeker geen invloed. Er wordt geen hond vals geboren alleen gemaakt en dat kan ook zeker bij andere rassen. Ik zou zeker uitzoeken waarom jullie hond zo reageerd. Waarschijnlijk heb je zelf geen eens in de gaten dat je iets verkeerd doet, maar blijkbaar zijn de verhoudingen in huis wel verstoord. Ik hoop dat jullie een goede keuze maken. Zelf hebben we een Bullmastiff en een Jack Russell. De JR vind grotere kinderen niet zo fantastisch en gaat liever zijn eigen gang. De Bullmastiff daarentegen vind kinderen super, maar is vaak lomp in haar bewegingen. Hoe dan ook we zullen ze allebei goed in de gaten moeten houden als de kleine er straks is en super consequent blijven.
Ieder zijn eigen perceptie. Ik vind de mensen die haar een schouderklopje geven kort door de bocht, tja... En als je goed leest zeg ik dat mijn dochter ook weleens voorbij loopt en onze hond ook af en toe gromt. Daarna leg ik uit waarom. Dus eerst even goed lezen voordat je commentaar levert, dat is wel zo aardig. En je hebt zelf nota bene honden ( en niet de minste, duitse herders staan bekend om de baas uit te dagen), dan moet je toch weten hoe het werkt? Ik blijf erbij dat je een geliefd gezinslid niet na 4 jaar "zomaar" wegdoet zonder echt alles geprobeerd te hebben. Als na therapie blijkt dat de hond niet op de juiste plek zit, nou dan is het zaak om de hond weg te halen. Maar vooralsnog is hier nog niet sprake van. Ik moet eerlijk zeggen dat ik schrik van de reacties hier dat ze er goed aan doet. Juist van hondenbezitters. Er valt dus nog veel te leren. Misschien is het inderdaad wel gevaarlijk bij de meeste mensen thuis, als ze hun eigen hond niet eens kennen.
Om die reden heb ik ook aangegeven dat het voor "ons" achter de computer "gemakkelijk" is om te oordelen. Ik weet hoe het werkt met honden ja. Zelf heb ik er ook zo eentje bij die midden in de kamer gaat liggen, zodat je eigenlijk alleen maar over heen kunt stappen (bij wijze van spreken). Als volwassene cq baas bonjour je zo'n hond aan de kant of op zn plek. Je weet dat een hond een kindje tot 12 jaar ziet als een "ondergeschikte", ten eerste kan zo'n kleintje de hond geen commando's geven, wordt ook niet geaccepteerd. Maar ik tolereer geen grommen tegen mezelf en al helemaal niet tegen kinderen, terwijl ze dus niets anders doen dan langs lopen. Maar het gaat hier om Mandy die een moeilijke beslissing moet maken om een maatje na 4 jaar te moeten herplaatsen. En ik blijf het toch een juiste beslissing vinden om de hond te gaan herplaatsen, evt na onderzoek op pijn/ziekte en of het advies van een gedragstherapeut. Uit haar berichten kan ik echt niet opmaken dat zij zo klakkeloos de hond herplaatst alsof het een pak koekjes is.
Ik sta er juist van te kijken hoe "licht" sommige er over denken. Tussen aanhalingstekens hè... Bedoel als je hond naar je kind gromt... Geen hond die naar mijn kids mag grommen, mijn kinderen zijn me echt veel meer waard dan een hond, hoe geliefd deze ook is in het gezin. Zou echt geen risico's nemen. Zou echt doodsbang zijn hoor, als mijn hond zou grommen naar mijn kind. Zo'n dier kan heel snel toeslaan, hoe waakzaam je als ouder ook bent. Maar ik zeg ook eerlijk dat ik niet kan voorstellen dat je je hond als een kindje ziet, dat je zoooooo gek op em bent, zoals sommige hondenbezitters. Dus ik heb makkelijk praten en zou direct de hond de deur uitdoen Maar voor de topicstarter, niet op de kast laten jagen door sommige reacties, heel makkelijk zo vanaf een computer om dingen te roepen, maar jij weet zelf het beste wat goed voor jullie is. Vind het een logische stap, je wilt immers je kindje beschermen, het kostbaarste wat je hebt, daar kan geen 1 hond tegenop....vind ik
Nou ik ben het met pientje eens, ben ook echt een dierenliefhebber en er moet heel wat gebeuren voor ik mijn beestjes weg doe, maar sorry hoor, je kan bezig zijn met een "hondentherapeut" en dan kan het al te laat zijn! vergeef je je zelf nooit, mijn kind is me ook liever! ben er mee eens dat je eerst dingen moet proberen voordat je hem ''zomaar'' weg doet, maar werkt het niet dan zou de 1e keus ook naar mijn kind gaan en zoals ik zei je kan dingen lang blijven proberen maar dan is het straks te laat... en naar wat ik heb gelezen is het ook niet een keus die ze zomaar heeft gemaakt, vind dat ze moet doen wat het beste is voor haar kindje en waar ze het veiligste gevoel bij heeft, hoe pijnlijk het ook is! sterkte meid