onze hond gaat weg

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    lieve mensen ik heb mijn hond een poepluier gegeven het dekentje waar noa in lag, dat heeft dus schijnbaar niet geholpen.
    ik ga zo de dierenarts bellen en dan hoor ik zijn mening ook!
    bosi wij zijn het duidelijk niet eens, volgens mij vind jij jezelf helemaal geweldig op het gebied met honden en doe jij het allemaal goed en kan een ander daar duidelijk niet aan tippen.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het niet met je opmerking eens dat jij zegt dat als je een hond bij een "goede"fokker haald dat ze dan niet agressief zijn ik heb zelf een pup gehad met stamboom om u tegen te zeggen.heeft mij 850 euro gekost deze hond was agressief hoor al van af pups af aan.ik vind het niet reeel om te zeggen.ook bij hobby fokkers komen leuke honden vandaan.
    mijn vraag is kun jij bij die beesten in de kop kijken kun jij zien dat ze hersens niet goed zijn. kun jij een zuurstof tekort zien.kun jij een tumor in de kop van het beestje zien.nee dus.9 van de 10 honden die agressief gedrag vertoont heeft dit hier mee te maken en niet met de prijs van de hond als we daar naar gaan kijken is dus alles wat duur is beter?

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oke laat je even weten wat de dierenarts zei?

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij hadden een hond die was van ene perfecte fokker.. onwijs lief beestje maar heeft dus wel een kind gebeten.! onze hond hield totaal niet van kinderen en was nog wel een golder retriever... dus ik zie hier veel rotweilers dit en dat maar ik blijf erbij geen enkele hond is te vertrouwen! Onze hond gromde ook eerst maar de laatste keer dat hij gebeten heeft (overigens door een fout van dadt kind) zo uit het niks gedaan! omdat hij lag te spelen en dat kind liep er zo hup op af!

en ik neem aan dat mandy dat wil voorkomen!...
    en begrijp ik heel goed, het doet onwijs veel pijn je hond weg te doen! bij ons was er alleen een rede dat hij had gebeten inderdaad achtergekomen door zo therapaut heel zijn lichaam zat vol met kanker!

dus wij hadden helaas geen keuze en hebben hem in moeten laten slapen! maar geloof mij als hij gezondd geweest was hadden we hem ook weg gedaan naar een gezin die beslist geen kinderen heeft het liefst een oud stel! want dat wil mandy voorkomen en ik geef haar geen ongelijk.

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hoop dat de dierenarts je verder kan helpen, ik zal duimen dat er toch nog iets aan te doen is :)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee duur is niet altijd beter, maar ze heeft wel een punt met de achtergrond van de hond (ouders, grootouders etc) "Echte" fokkers fokken een hond op karakter, niet op uiterlijk, niet voor het geld. Maar echt om het ras te verbeteren. Hier betaal je dan ook meestal meer voor. Huistuinenkeukenfokkers vinden het leuk om een nestje te hebben en kijken meestal niet verder terug. En broodfokkers... tsjah... die zal het aan zn reet roesten hoe de ouders zijn, als hij maar poen krijgt. Er wordt dus niet naar gekeken hoe de ouders zijn, dus is de kans groter dat je een vals mormel in huis haalt met een kronkel in zn kop.

Ik betaal bijna €1200 voor een pup, maar ik ken de ouders, grootouders, broers, zussen, ooms en tante's. Ik weet hoe de honden zijn, weet hoe de fokkers zijn etc.
    Maar idd, het is nog geen garantie voor een niet-valse hond ,maar ik maak de kans op een valse hond wel kleiner (mijn mening dan hé ;) )

Fijn dat je naar de dierenarts gaat! Wie weet kan hij er wat aan doen! Duimen!

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb net de dierenarts gebeld en die vond het zeer verontrustend. aangezien hij de hond kort geleden nog heeft onderzocht en de hond nu nog normaal eet en drinkt en er verder niets aan zijn gedrag is verandert denkt hij niet dat de hond pijn heeft. de dierenarts vind dat ik wel naar een gedragstherapeut kan gaan. maar dat duurd dan weer een tijd allemaal en dat vind ik zelf te riskant. de dierenarts vind trouwens wel dat de hond van pup af aan al een vreemde is en een rare blik in zijn ogen heeft.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het is trouwens een hond met stamboom en ze is gechipt.

9. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Het is heel klote als je hond zo reageerd. Ik heb zelf 3 honden, en we krijgen straks een kleine. Stel dat een van de honden lelijk gaat doen tegen de kleine dan zou ik alles op alles zetten om dit gedrag te verhelpen. Gedragstherapeuten e.d inschakelen.
    En mocht dit niet lukken dan zou ik m'n hond nooooit en te nimmer aanbieden op marktplaats. Het is geen koelkast of magnetron waar je vanaf moet, het is je huisgenoot.
    Ik ben lid van een forum van de franse bulldog en zou daar eventueel mijn hond dan onder de aandacht brengen. Daar zijn namelijk mensen die verstand hebben van het ras en die ook bewust voor deze honden kiezen.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik zo maar mijn hond weg zou doen. Je leest het zo vaak op marktplaats en vraag me dan af of die mensen er alles aangedaan hebben om het gedrag van de hond te veranderen...
    Voor een hond is het ook een hele verandering als er zo'n kleintje komt en ook honden moeten hier in begeleid worden.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die laatste zin, zei de dierenarts dat?
    Wahahahaha (sorry hoor) Maar "een vreemde blik" ik weet niet hoor, ik kijk ook wel eens vreemd.
    Maar goed, nu weet je dus wat je moet doen. Snel weg ermee.

11. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Helemaal mee eens. Wij hebben ook honden met stamboom, je betaald er behoorlijk wat meer voor maar ik heb het er zeker voor over. Je weet zo veel meer over de achtergrond van de hond.
    Al die broodfokkers moeten maar eens ophouden met dat achterlijke gefok...

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wil je ervoor gaan? En dan echt voor gaan? Leen of koop een bench doe de hond hierin als de kleine eris of doe hem zoveel mogelijk in de tuin ( kan makkelijk met dit weer) en schakel in de tussentijd een gedragdtherapeut in.. dit hoeft helemaal niet lang te duren...

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wat een reacties soms zeg, ios het zo abnormaal dat ts haar kindje voor de hond plaats? een kindje moet veilig thuis kunnen spelen en mama moet zich daar goed bij voelen je kan nu eenmaal niet elke sec erbij gaan staan neem aan dat er ook nog andere dingen te doen zijn?
    ze heeft toch moeite gedaan om te kijken of er wat aan gedaan kan worden?
    ze wil gewoon de veiligheid van haar kindje niet op het spel zetten en dat kanik goed begrijpen stel je voor dat je ooit eens een seconde te laat bent dat vergeef je jezelf nooit.het beestje krijgt een goede thuis.

ik kan je keuze goed begrijpen en zou denk ik net hetzelfde gedaan hebben.

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    helemaal eens met Talia

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Meid als jij het niet meer vertrouwd dan is dat in mijn ogen al reden genoeg om een ander huis voor je hond te zoeken.

Dat er dames bij zijn die daar anders over denken, so be it.

Bij mijn grootouders op de boerderij ging het er altijd heel anders aan toe hoor, als ze daar een hond hadden die ook maar enige vorm van agressie toonde dan werd die mee genomen achter op het land en het geweer en de schop gingen dan ook mee.
    Vreemd genoeg kwam het geweer dan wel weer thuis. :(

Jij geeft je hond in ieder geval nog een tweede kans bij een andere eigenaar.

Groetjes Anita

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Die vreemde blik vind ik een beetje raar gezegd van je dierenarts, mijn hond kijkt ook niet blij bij de dierenarts!

Maar is het echt alleen het grommen, of zijn er ook andere dingen gebeurd? Ik wil je wel heel veel sterkte wensen, want deze keuze zal niet makkelijk voor jullie zijn, maar als je het echt niet meer vertrouwd moet je om je kindje denken!

Dikke knuffel.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat de hond ik de ogen van de dierenarts een glasblik heeft.dit kan dus wijzen op een kink in de kabel. mijn ene hond vind het leuk om naar de dieren arts te gaan.maar ze is een uitzondering denk ik

18. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Oja, en anders kun je altijd nog contact openemen met de fokker. Op marktplaats je dier aanbieden lijkt mij geen goed idee.......

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik vind het alleen raar dat de dierenarts dit over de telefoon kan beoordelen?
    Moet hij niet eerst de hond zelf zien en helemaal van top tot teen nakijken? Ik zou daar toch echt een afspraak voor maken want over de telefoon kan hij niet zonder of de hond iets mankeert. Of je nou wel of niet kort geleden nog bent geweest pijn kan hij in een paar uur al krijgen.

Dus ik zou er niet zo heel makkelijk mee omgaan door één telefoontje, rare dierenarts hoor! Die van ons zou ons meteen laten komen om te kijken hoe of wat en eventueel helpen met wat oplossingen (therapeut, of baasje zoeken)

Rare blik in de ogen? Onze hond kijkt altijd raar en vooral bij de dierenarts...

20. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    ik vind het ook een beetje raar van je dierenarts
    ik bedoel misschien heeft ie wel ergens pijn
    toen ik klein was had onze hond ook pijn en toen gromde hij ook terwijl wij altijd de dikste maatjes waren toen is mijn moeder ook naar de dierenarts gegaan bleek dat zijn ene bal van binnen aan het weg rotten was dus ja soms zie je niet dingen alleen vande buitenkant

Deel Deze Pagina