onze hond gaat weg

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    die site wilde ik hier ook net plaasten ;)

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Dit stukje tekst vond ik op dat forum en moest het hier gewoon even plaatsen!

Beste forummers,

In het topic herplaatsers willen we graag aandacht schenken aan honden die om wat voor reden dan ook bij hun baasje weg moeten.

Vaak is het voor een eigenaar ook niet prettig om afstand te moeten doen van zijn/haar hond en wij kunnen niet oordelen of de situatie wel of niet zo dringend is als vaak voor wordt gedaan.

Laten we ipv deze mensen te veroordelen ze proberen te helpen door te kijken of we een fijn plekje voor de hond kunnen vinden.

We willen dan ook verzoeken om niet in elke topic te schrijven hoe erg het wel niet voor de hond is en wat voor onmensen de eigenaren zijn om dit zo te doen! Ook is het niet de bedoeling dat de meest vreselijke advertenties van marktplaats geplaatst worden. Iedereen heeft daar wel een mening over.

Dit verzoek is niet om jullie de mond te snoeren of vrijheid van meningsuiting te beperken. Dit verzoek is er omdat de herplaatsers nu vaak naar de achtergrond verdrongen worden, terwijl dit niet de bedoeling kan zijn!

3. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Je kunt misschien ook contact openemen met de Nederlandse Rottweiler Club. Zij kunnen je vast goed adviseren voor een herplaatsing.

www.rottweiler.nl

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Er schiet me nu iets te binnen! Ik ken iemand die op zoek is naar nog een hond, en gek is op rottweilers en ook ervaring heeft met dit ras. Zij is extreem goed voor haar dieren, haar hond is haar kindje. Op dit moment heeft zij ook al een rottweilerteefje in huis.
    Zal ik haar eens vragen?

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als je je dier naar t asiel brengt moet je in NLD ook betalen.
    Voor een hond weet ik t niet maar n kat kost 70 euro, tzelfde wat je betald als je daar n kat koopt.

6. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Bleh ik ken me zo waanzinnig opwinden over de reactie's van sommigen!Het ken best zijn dat men er niet mee eens zijn maar zeg het dan wel op een normale manier en niet doen alsof je het zelf z ogoed weet,dan neem jij toch lekker dat beestje in huis kijken of het bij jou zo goed gaat, de TS plaatst haar verhaal juist omdat ze het van zich af moet schrijven en er mee zit...
    Mijn vriend en ik hebben 3 honden, 2engelse staffords met stamboom en 1 chihuahua en alhoewel ze schatten van honden zijn vertrouw ik ze niet, dieren blijven dieren en je ken ze nooit door en door kennen.Doet me gelijk weer denken aan dat verhaal van een hond die dat kindje doodbeet in zijn bedje...en alhoewel ik zelf opgegroeid ben met honden hadden wij een rotweiler beestje was zo lief als de pest je kon er alles mee doen was gek op kinderen maar veranderde ook zo ineens op een dag beet ineens hij het zoontje van mijn moeders vriend,bleek dat hij een tumor bij zijn hersenen had.
    Wat wel grappig is is dat de meesten mensen denken dat rotweilers etc de happers zijn terwijl uit onderzoek is gebleken dat juist die kleintjes de happers zijn,.chihuahua/jack russels etc ;)
    Ik zou niet eens toelaten dat 1 van mijn honden zou grommen naar mijn kinderen!En een kind van 1,5jaaris geen kind van 4 dat al moet weten dat hij/zij niet bij de hond mag komen.Zit juist in zijn ontdekkingsfase..

Maar is het niet zo dat als je je hond weg wilt/moet doen als eerst weer terug naar de fokker moet gaan?
    Op MP zetten zou voor mijn totaal geen optie zijn,,,
    Suc6!

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het persoonlijk ook heel erg als mensen hun hond wegdoen zonder echt alles geprobeerd te hebben.
    En begrijp de reactie van Bo ook wel want het gebeurt gewoon te vaak :(
    Als je uiteindelijk beslist om je hond toch weg te doen zou ik hem niet op mp zetten maar idd ff rondvragen op het forum over rottweilers.
    Heel veel succes met je keuze.

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Als ze al vanaf pup een rare blik in haar ogen heeft en raar doet is het misschien dan geen wijsheid haar ergens te plaatsen waar geen andere dieren en of kinderen zijn?
    Een alleensteend iemand ofzo, die ervaring heeft met grote honden lijkt me dan de beste optie...

9. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Persoonlijk zou ik mijn honden niet herplaatsen als ze opeens vals blijken te zijn... een herplaatsing betekent hoe dan ook verdriet voor de hond, weg uit zijn vertrouwde omgeving...
    Wanneer een hond echt iets niet goed heeft in zijn hoofd gaat hij datzelfde gedrag ook in zijn nieuwe omgeving laten zien en wordt zijn lijdensweg nog langer, met uiteindelijk hetzelfde resultaat: een spuitje. Ik zou er 100% zeker van willen zijn dat er werkelijk niets aan gedaan kan worden... en dan zou ik voor de in mijn ogen meest diervriendelijke oplossing kiezen: een waardig einde, thuis, bij de mensen die ondanks zijn gedrag nog steeds van hem houden.

Een dier heeft net als een kind recht op onvoorwaardelijke liefde en zorg.
    Je kiest en bent daarmee verantwoordelijk voor de zorg van kind of dier.

Mensen zijn zich vaak onvoldoende bewust van deze verantwoordelijkheid, of het wordt allemaal te moeilijk. Het is iets van deze tijd helaas...als het moeilijk wordt, opgeven. Tijd voor de nieuwe... vul maar in (partner, hond).
    Daarmee imliceer ik overigens niet dat de opener van dit topic snel opgeeft o.i.d., daar wil ik niet over oordelen.

10. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    ik hoop voor je dat er een oplossing voor is kijk nu naar me eigen hondje (Labrador, golden retriever) die lekker ligt te slapen ik zou er echt kapot van zijn als ik hem weg moet doen, maar je doet het als het echt niet anders kan niet weg met een reden als ik heb geen tijd ofzo
    ging net ff op marktplaats kijken kan wel huilen als ik bij sommige kijk die hem/haar weg doen omdat ze geen tijd of wat dan ook voor hebben.
    maarja kan ze moeilijk allemaal in huis nemen woon ook maar in een flat maarja, ik moet maar niet meer om marktplaats kijken denk ik

succes in iedergeval, hoop dat het goed komt

groetjes veronique

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    heel lief maar mijn hond kan niet met andere teven overweg.

ik ga gelijk even kijken op het forum!

12. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Mijn hond heeft geen stamboom (kruising bullterrier en amerikaanse stafford) en heeft ons geen cent gekost in aanschaf want haar baasje overleed en we wilden niet dat ze naar een asiel ging houdt dat nu in dat je hond dan bijt vals is/word?! Dat lijkt me stug.

Ik geef je groot gelijk mandy. Ik wist ook niet dat er dat soort sites bestonden en zou dan ook mn hond op mp zetten omdat dat we bekend is en goed kijken wat goed voelt voor jou.

Heel veel sterkte.

Liefs Shady

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat een gedoe zeg, ik heb niet alle (8!) pagina's doorgelezen,dus vergeef me als ik iets herkauw.

Ik zou allereerst niet mijn hond op MP zetten, maar in ieder geval via andere wegen (herplaatsing site's ed) proberen mijn hond op de goede plek te zetten, mede doordat je nu een ander met jou ''ellende'' opzadelt, of het nou aan de (gebrek aan) opvoeding ligt, of aan het karakter van de hond, je hebt nu al bepaald gedrag gecrëeerd, wat niet zomaar verdwijnt, zeker niet als je de hond uit zijn vertrouwde omgeving weghaalt...

Succes ermee.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Shady, wie zegt dat dan?
    Ik had het over broodfok en dat soort praktijken, dat de kans groter is dat er een kronkel in de kop kan zitten.
    Ff offtopic, jij zal wel blij zijn ofniet dat de RAD is afgeschaft? :D Heerlijk onbezorgd wandelen!

15. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Nee niemand zegt dat dat was een vraag. Want onze hond houdt juist van kinderen want als ik zeg:waar zijn de kindjes gaat ze zoeken en kwispelen als een gek. Maar aan de hand van dit verhaal weet je dus dat het voor altijd een beest is en dus onvoorspelbaar en hoe lief ze nu ook zijn dat dat altijd door wat voor reden ook kan veranderen. Ik had er namelijk ook nog nooit gehoord dat de kinderen niet naar de hond toe mogen gaan maar dat dat andersom moet gebeuren(dit is de eerste x in mn leven dat ik een hond heb) maar gelukkig heeft mn vriend er meer ervaring mee en gaat shady altijd naar de kinderen toe.

Ja idd ik ben heel blij dat ie afgeschaft is maar gelukkig heeft onze hond wel een schouwrapport waarin staat dat ze niet agressief is ed. Maar volgens mij was de rad ook voor rottweilers sinds dit jaar

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh gelukkig heeft ze een schouwrapport, maar ook dat is niet echt meer te vertrouwen (en die agenten weten van toeten nog blazen...).

En je hebt een deel stafford hé, die zijn meestal super voor kids.

Nee joh, ik ben helemaal geen staffordliefhebber :rolleyes: ;)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb de het grootste deel allemaal niet gelezen, maar als ik jou was zou ik contact opnemen met de rasvereniging bij de herplaatsingen, zoiets heeft elke rasvereniging volgens mij wel. Zij kunnen je dan helpen een goed huisje voor je hond te vinden.
    En anders inderdaad op het rasforum.

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Veertje,

Ik schrok van je reactie waarin je vertelde dat jouw hond 24 per dag pijn heeft. Is dat wel helemaal fair tegenover de hond. Je wil toch niet dat je dieren altijd pijn hebben. Zeker niet als er ook kleine kinderen zijn..

Ik hoop dat je hier snel een goede oplossing voor vindt. Want dit vind ik wel een bijzonder schrijnend verhaal!

Veel succes

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik wil zeker niet dat ze de hele dag pijn heeft maar zolang ze er zelf nog vrolijk onder is en de pijnstilling nog een beetje helpt na een lange wandeling of na het zwemmen willen we haar graag houden.
    We hebben wel besloten dat we haar niet meer gaan operen omdat ze al aan 1 knie geopereerd is en daar nog veel last van heeft, we moeten haar na de operatie dan weer erg kort houden en dan huilt ze de hele dag en dat is geen pretje.
    We moeten volgende maand weer voor haar jaarlijkse entingen en dan gaan we weer verder kijken met de dierenarts want we denken dat het de laatste maanden erg achteruit gaat met haar en dat terwijl ze nog maar 3 is.
    We proberen haar nog een leuk leven te geven met zo minmogelijk pijn maar we gaan haar niet meer kort aan de riem houden, ze mag van ons als ze dat wil lekker rennen en spelen met andere honden, het verkort waarschijnlijk wel haar leven maar we willen graag dat ze nog plezier heeft.

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat sneu zeg en nog zo jong, sterkte met je hond!

Deel Deze Pagina