Dank je wel, ik heb net een hele goede tip gekregen via pb Jij ook heel erg veel sterkte want het is allemaal niet makkelijk voor je.
dank je, ik ben eruit ze gaat echt weg. helaas heeft ze gister weer mijn kleine meid geprobeerd aan te vallen en ditmaal kwam de hond zelf naar ons toe om geaaid te worden.
Mandy, wij hebben zelf een jaar geleden de beslissing moeten nemen om voor onze Jack Russel van 8,5 jaar oud een ander baasje te zoeken. Dit om dezelfde reden als jullie, toen Jasmijn 4 maanden oud (en dus met haar armpjes begon te zwaaien...) reageerde Teri daarop door te grommen. Later heeft Teri zelfs een paar maal geprobeerd om haar te bijten. Gelukkig zat Jasmijn beide keren bij mij man op schoot en was ze dus net buiten bereik en de derde keer zat er een hordeur tussen... In ons geval begonnen de problemen (zenuwachtig op mijn zwanger zijn reageren, janken, het eigen nest bevuilen en de boel slopen) al toen ik twee maanden zwanger was en wij hebben nog voor de geboorte van Jasmijn een gedragstherapeut ingeschakeld. De ruim 7 jaren vóór mijn zwangerschap is Teri altijd een leuk en probleemloos hondje geweest... Na de bijtpogingen heb ik met onze dierenarts gesproken en zij raadde ons af om nóg een keer therapie te overwegen. Dit omdat je een klein kind niet als 'oefenobject' kan en mag gebruiken. Gaat het ondanks de therapie tóch fout, dan vergeef je je dat je leven lang niet! En een gebeten kind is heel iets anders dan een gesloopt bankstel of een hoopje op de vloer! Gelukkig wist zij twee heel leuke baasjes voor Teri. Ik krijg regelmatig mails en foto's van deze mensen en daarin herken ik de Teri van vóór mijn zwangerschap weer terug! Nog steeds moet ik huilen als ik zo'n mail krijg, maar wanneer ik zie hoe happy het beestje nu (weer) is, dan mag ik eigenlijk alleen maar heel erg blij zijn... Ik hoop dat jullie hond het ook zo naar zijn zin zal hebben bij zijn nieuwe baasjes en ik wens jou veel sterkte bij het afscheid nemen (want dat is gewoon kl*te... )
Heb je al contact op genomen met de Nederlandse Rottweiler Club en/ of je aangemeld op het rottweiler forum om zo een goed huisje te vinden?
lola bedankt voor je verhaal! yvonne02 ik heb me 2 dagen geleden aangemeld maar wacht op een bericht terug nu kan ik daar nog niet posten.
Wij hebben het ook gehad, heb pas gelezen dat het het beste werkt om eerts je kind te krijgen en dan een hond aan te schaffen. Neemt niet weg dat het ook goed kan gaan hoor. Hier begon het ook pas toen Steven ging kruipen toen viel hij aan, gelukkig had Steven alleen een schram. Maar voor ons was de keus zo gemaakt.
Hallo allemaal, Wat een moeilijke keuze, ik kan me heel goed voorstellen dat je absoluut geen risico wil lopen als het om je kindje gaat. Ik zou het ook niet op mijn geweten willen hebben. Het is jammer dat de hond hier altijd de dupe van wordt, gelukkig heb jij je best gedaan een goed tehuis voor hem te zoeken. Ik werk zelf als dierenartsassistente, we maken regelmatig mee dat een hondje ingeslapen moet worden na een beet. (wij willen altijd eerst advies van een gedragtherapeute voordat we hier mee akkoord gaan!) Ik wil voorop stellen dat hond en kind altijd riskant is! Ze spreken allebei een andere taal, die ze beide niet van elkaar begrijpen. Een hond kan waarschuwen zonder dat het kindje het door heeft. Met een goede gedragstherapeut kun je als eigenaar leren hier mee om te gaan. Ik vind persoonlijk zelf dat de eigenaar altijd verantwoordelijk is en niet de hond. Succes!
Niks niet iets van deze tijd. Alleen vroeger werd er met dit soort probleemhonden niet geleurt, maar kregen ze meteen een klap in de nek! Geen humaan spuitje, maar het hardere werk... Bosi, je zegt in een van je stukjes dat je het schokkend vind dat sommige mensen hun honden niet kennen. Jij wel dan? Je kunt je dier nooit door en door kennen, het kan in 1x fout gaan namelijk, juist op een moment dat het misschien niet verwacht. Ookal let je nog zo goed op..Daarom is er altijd een bepaald risico als je kinderen en dieren samen in 1 huis hebt, wat voor dier dan ook. En helaas weet je dat niet van te voren....Of moeten voortaan alle mensen met honden hun kinderwens maar laten schieten, omdat die 2 mss niet samen gaan? Als je dan opvoor een waarschuwing krijgt zoals ts, dan zou voor mij de keus ook snel zijn gemaakt. De hond gromt niet alleen, maar heeft zelfs al uitgehaald. Ts pakt haar kind op en het is goed gekomen. Het had veel erger af kunnen lopen, als de hond had dooraangevallen, want dat gaat namelijk gebeuren als deze situatie niet verandert.... Ik vraag me ook serieus af wat voor reacties Mandy zou krijgen als ze wèl voor een gedragstherapeut zou kiezen en weet ik wat nog meer om de hond maar te kunnen houden. En als het dan alsnog fout gaat en haar kindje voor leven getekend is of erger nog, overlijdt. Wàt zal er dan gezegt worden? Wss krijgt ze dan het hele forum over zich heen, omdat ze niet voor haar kind heeft gekozen.. Mandy, veel sterkte en succes met je beslissing. Ik zal je niet veroordelen en ik vind je een goede moeder, omdat je op tijd voor je kind opkomt en niet wacht tot het kalf verdronken is.....
Ik snap je beslissing heel erg goed, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Heel erg veel succes met het zoeken naar een goed tehuis voor je hond.
Hé wat vervelend dat je afscheid moet gaan nemen van je trouwe vriendje. maar zoals je zelf aangeeft zo kan het ook niet meer. Ik ben blij dat je dat inziet en gelukkig op tijd voor er slachtoffers zijn gevallen want het is namelijk niet de vraag of dat gebeurt maar wanneer het gebeurt. Heeft niets te maken met je best er niet voor doen, of opgeven, voel je vooral niet schuldig maar blij dat je een hoop leed probeert te voorkomen. Ik vind soort opmerkingen dan ook echt een belediging voor de TS. Ze doet duidelijk haar best om een prima oplossing te vinden die werkt voor alle partijen. Als ze de snelste weg had willen nemen dan is een spuitje zo gezet en met agressief gedrag als reden zijn er weinig dierenartsen die daar dan problemen van maken. Ik ben zelf door een hond (buren hadden een hond) in het gezicht gebeten toen ik 3 jaar was, een groot gedeelte van mijn wang en lip waren weg, plastische chirurgie volgde en het ziet er nu prima uit. Vanaf de tijd dat het gebeurde en tot dat het weer een beetje mooi werd zijn weinig foto's mijn moeder kon het niet aanzien, gelukkig was die periode niet zo lang. Ik had de beste chirurg in de omgeving en ik was jong dus geneesde snel en netjes al is lipstick nog steeds geen goed idee want juist dan valt het heel erg op. De hond werd niet afgemaakt en beet de week erna weer een kind in het gezicht.... toen is de politie gekomen en heeft de hond in beslag genomen en af laten maken, de baasjes wilden dit namelijk niet hebben....
hey mandy moeilijk he meis... pffff hoop nooit voor die keuze te hoeven staan al hou ik me hart vast met 3 grote honden (2 labradors en rodesian ridgeback) wens je veel sterkte en goeds toe in deze moeidige beslissing
bedankt dit soort reacties heb ik meer aan! helaas heeft de man niet meer gereageert die de hond wou een ander die daardoor moest wachten heeft vandaag een rottweiler uit het asiel gehaald. wij wachten weer reacties af en zoeken door naar een goed tehuis voor onze hond.
als ik niks hoor van het rottweilerforum dan weet ik dat niet. ik zou niet weten hoe ik haar anders moet weg doen, asiel vind ik helemaal geen optie.
Anders zelf even zoeken op marktplaats i.p.v zelf een advertentie zetten. Er staan veel advertenties van mensen op die een hond zoeken. Nog een tip, breng haar zelf naar de nieuwe eigenaar dan kan je precies zien waar en bij wie ze terecht gaat komen. Sterkte ermee en ik hoop dat ze snel een goed baasje vind.
Er is niks mis met marktplaats, er zijn ook normale mensen die een hond zoeken via marktplaats. En meid, trek je niks aan van alle reactie's hier. Ik denk dat je het zelf al moeilijk genoeg vindt dat je hond weg moet.
Bel dan die nederlandse rottweiler club, die kunnen je vast wel tips geven hoe je dit kan aanpakken en kennen misschien wel de juiste mensen. Op marktplaats zitten ook wel handelaren, ookal doen ze zich anders voor. En het is wel een teefje he, voor het zelfde geld wordt ze als fok teefje gebruikt..... Ik zou het gewoon erg vinden als ze bij de verkeerde mensen terecht zou komen...
Ik heb zelf op het rottweiler forum gezeten en heb er niet echt lekkere ervaringen mee. Ik hoop dat je echt snel een goed plekje vind voor je beestje.