kijk ook ff op andere forums,,, bijv www.hondenforum.nl www.doggyshome.nl en zo zijn er nog veel meer forums waar je het op zou kunnen proberen... eerlijk is eerlijk ben zelf geen voorstander van marktplaats zou hem eerlijk gezegd nog liever naar een asiel brengen omdat je via marktplaats ook verkeerde mensen kan aantrekken(hoeft natuurlijk niet) maar als een hond weg moet kunnen handelaren reageren of mensen die dierenproeven met honden doet probeer het ff op forums.... of een goed pension of asiel... hoop dat je ons op de hoogte houd en nogmaals ik wil niet je beslissing marktplaats afkraken want er reageren ook goede mensen en ik snap je angst hoor meissie zou zelf ook doodsbang zijn en weet je heb drie grote bullenbakken dus voor ons is ook nog maar af te zien hoe dat gaat lopen al gaan we zeker niet over 1 nacht ijs ze weg doen maar daar lijk me jij ook geen type voor knuffel
Niet op marktplaats zetten is ervoor dat er bv gehandeld of gefokt word met je hond. Zet hem gewoon op herplaatsing huisdieren die mensen zoeken een ander tehuis voor je hond. En wees aub gewoon eerlijk over wat er gebeurd is. Niet geschikt voor gezinnen met kinderen dus! Er zijn genoeg oudere of kinderloze mensen die wel graag zo'n hond willen. Succes als je vragen hebt mail je maar. p.s trek je niks aan van evt mails dat je een dierenbeul bent.(heb ik toen ook gehad) Jou kind komt nu eenmaal op de 1e plaats.
lees ik nou goed dat je mails heb gekregen dat je dierenbeul bent? je zou een dierenbeul zijn als je het diertje perse bij je wil houden en het zou fout gaan dat ie je kindje bijt dat vergeef je jezelf nooit en je diertje wordt afgemaakt... das veel meer dierenbeul, jij gunt hem gewoon een goed huis waar ie gelukkig kan zijn.... ga der niet mee zitten meis maar denk aub wel na over marktplaats hoor ik ga ook ff kijken wat nog meer mogelijkheden zijn je hond te herplaatsen je hoort van me
hey ik ga even op die andere forums kijken en dan zal ik haar daar ook op zetten. ik heb het bij de advertenties gezet dat ze niet met kleine kinderen kan ik zeg alles gewoon eerlijk anders zal er ergens anders ook iets vreselijks kunnen gebeuren.
Wat ook misschien kan: is een asiel benaderen om te bemiddelen.. dan hoeft je hond niet naar het asiel maar kan hij bv via de website van asiels worden geplaatst. ze zetten dan foto erop, met alle info.. via het asiel worden honden meestal ook in goede huizen geplaatst. Ik weet dat ik belgie het heel normaal is dat hond gewoon nog bij baasje is.. maar dat asiel dus een plek zoekt.
ik kom uit nederland he! ik kan wel informeren hoe dat hier zit bij het asiel. vandaag heb ik te horen gekregen dat het niet door gaat waar ze heen zou gaan, meneer had even iets anders op zijn pad gekregen.
Mensen willen vaak wel een stuk rijden als er een hond is die ze graag willen hebben. Ook wij wonen in Belgie en hebben een hond opgehaald in Friesland.
http://www.hondenherplaatsen.nl/viewads.html Misschien heb je hier wat aan. Ik heb hier des tijds onze hond geplaatst en serieuse reacties gehad. alleen was onze hondje dus helaas ziek en is zij niet herplaatst. sterkte meid, ik vind dat je een wijs besluit neemt. een besluit van liefde voor je dier en je kind.
Dat werd er toen bij mij wel gezegd, toen ik een topic had geopend waar ik ook schreef dat ik mijn hond wilde wegdoen, omdat hij onze zoon had gebeten. Iemand schreef, en weer is er een hond de dupe van een misverstand.
@ mensi ten eerste ik ben een honden gek hoor.. maar ik kan wel relativeren en als een hond je kind bijt moet je een goed tehuis zoeken voor je hond... ben er ook wel over eens dat er veel mensen hun kind gebruiken als excuus de hond de deur uit te doen! daar heb ik overigens geen goed woord voor over... maar om het nou uit de hand te laten lopen en dat kindje verminkt is voor het leven en de hond word afgemaakt, is dat dan liefde voor je trouwe viervoeter? nee das egoisme! maar nogmaals ik heb 3 grote honden en ze zijn mijn allesjes maar als er 1 van de 3 op eens vals gaat worden of wat dan ook als de baby er is ja dan gaat het kind voor... natuurlijk zal die niet over 1 nacht ijs weggaan maar nou verwacht ik geen problemen hier... ze zijn gek op kindjes en ik ga ervoor zorgen dat ze vanaf dag 1 geen reden hebben om jaloers te zijn en betrek ze er meteen bij denk dat dat al heel veel scheelt... dierenmishandeling zou het zijn als je het te ver uit de hand laat lopen, daar is de hond de dupe van
Wat grof @Mandy succes met de herplaatsing. Jammer dat het niet anders opgelost kan worden maar ik snap heel goed dat je ervoor kiest om de hond te herplaatsen
Vervelend voor jullie gezin dat jullie deze moeilijke beslissing hebben moeten nemen. Ik hoop dat jullie gauw een fijn baasje voor haar vinden. Ik merk altijd dat veel mensen het voor de hond vreselijk vinden om een nieuw baasje te krijgen en dat dat eigenlijk altijd koste wat het kost voorkomen moet worden. Ik ben zelf van mening dat het in sommige gevallen juist voor de hond veel beter is om herplaatst te worden. Honden zijn zo vreselijk gevoelig vor sfeer en reken er maar op dat veel honden het feilloos oppikken dat ze "minder gewenst"zijn. Waardoor het ongewenste gedrag vaak toeneemt en de welbekende viceuze cirkel weer rond is. Ik zeg natuurlijk niet dat iedereen die een hond met een gedragsprobleem heeft zijn hond maar moet herplaatsen, maar sommige situaties zijn nou eenmaal niet houdbaar en dan is het voor iedereen, dus ook voor de hond beter wanneer er serieus op zoek gegaan word naar een fijn baasje. Allebei mijn honden zijn herplaatsers en ik heb nooit gemerkt dat ze er een trauma aan overgehouden hebben door naar mij te verhuizen De honden waren eigenlijk boven verwachting snel gewent. Je kan eventueel nog kijken of je je hond kunt plaatsen op: www.huisdieren-herplaatsing.nl of www.werkhondenherplaatsing.nl (echt niet alleen voor beveiligingshelden!)
wij hebben vandaag een hele pisiteive reactie gehad via de mail! iemand had ons verhaal gelezen op het rottweilerforum. een vrouw alleen die ervaring heeft met rottweilerteven haar laatste is in januari overleden. ik heb haar net aan de telefoon gehad en het gesprek was heel positief we gaan morgen een afspraak maken voor deze week om te kijken of het klikt tussen haar en onze hond.
mensi het is belachelijk dat mensen zo reageren het is nu nog goed afgelopen met je zoon het had heel anders kunnen gaan!
Deze site's zijn beiden zeer goed, op huisdieren herplaatsing heb ik onze hond opgezet. Op werkhondenherplaatsing m'n vader's hond (nadat m'n vader was overleden, en wij al een hond hadden toen) vrouw woont op Texel en doet alles voor honden, heeft een map vol mensen die een bepaalde hond zoeken.