onze hond gaat weg

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zie dat ik zelf ook op je topic heb gereageert en dat ik gezegt heb dat ik het nog even zou aan kijken als ik jou was. nou nu denk ik daar dus echt anders over!

2. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Ja dan moet jij dus als de beste begrijpen dat mensen niet altijd jouw mening delen (No offence ;) )

maargoed ik denk dat je inderdaad zo'n GT moet inschakelen voordat je spijt krijgt.
    ik zou mijn hond(en) niet meteen wegdoen.

en ja mijn kind staat boven de hond. maar ik zou er alles aan doen om de situatie dragelijk te maken. denk aan GT o.i.d lukt dat niet dan zou ik de hond pas wegdoen. een hond bijt immers niet zomaar. maargoed daarmee val ik in herhaling :)

ik zou mezelf niet kunnen vergeven de hond weg te doen zonder dat ik er alles voor heb geprobeerd.

Maargoed dit is uiteraard mijn mening. en je moet doen wat zelf goed voelt. ik zou er alleen heeeeeeel goed over na denken als ik jou was.

Succes!

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Her gaan de honden ook nooit weg om het kind, nu scheeld het ramo kent kinderen en layla kent specifiek babys .
    Ik wil toch even zeggen, aan e ene kant ben ik het met mevrouw eens dat ze haar hond weg doet, aan de andere kant niet.
    Moet ook zeggen 90 % op marktpaats is handelaar of fokker, en vind het toppie dat ze het via een forum doet van plaatst via marktplaats of speurders.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mandy heb je al een afspraak gemaakt?
    Spannend zeg!

5. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Meid ik wil je heel heel veel succes wensen en ik hoop van harte dat de hond op een goede plek terecht komt waar hij beter op zijn plaats is.

Je kiest ten alle tijde voor je kindje, ik dacht in 1e instantie ook dat de hond misschien wel ergens pijn had omdat ie naar je dochtertje gromde nog voor ze bij hem was, maar als de da heeft gezegd dat daar geen sprake van is, zal dat ook wel niet zo zijn.

Ik blijf het wel vreemd vinden te lezen dat het eerst wel goed ging, en later niet meer, ik heb toch het vermoeden dat er zonder dat jij er weet van hebt toch misschien heel snel iets gebeurt is wat de hond terugkoppelt aan de kleine en daarom al gromt als ze alleen al langs wil lopen wat zeer zeker NIET goed is.

Als een hond in zijn mand ligt met bot, of gewoon in ZIJN bench dan vindt ik dat een hond mag grommen als je (kind) er bij in de buurt komt, hij wil dan alleen maar zijn eigen veilige haven beschermen (en zichzelf als ie niet lekker is of wat dan ook)

maar als een hond gewoon op de grond ligt in jullie huis waar hij zich aan heeft aan te passen, en niet jullie, je kind dan hoort ie gewoon niet te grommen, en al helemaal niet tegen jullie kleine, wat al die zogenaamde "hondenkenners" hier ook zeggen.

Wij hebben zelf een Jack Russel, en ik zal je zeggen dat het heel moeilijk is geweest de 1e paar maanden. Wij hebben hem steeds als de kleine beneden was steeds in zijn bench moeten doen, en dat vonden we ontzettend zielig, maar het was gewoon niet anders, hij was gewoon veel te wild tegen de kleine. Niet omdat ze haar iets aan wilde doen of wat dan ook maar gewoon te ruw.

Vele hebben toen ook tegen ons gezegd waarom doe je de hond niet weg, dit is toch ook zielig dat de hond steeds in de bench moet. Ik vond het zieliger de hond na bijna 5 jaar ineens weg te moeten doen.

Na 4 mnd gingen we toch weer proberen de hond wat meer aan de kleine te laten wennen en dat is goed gegaan, ze kan nu zelfs op de grond liggen op haar speelkleed, als ze in haar loopstoel zit, rijd hij haar de kamer rond en heeft ze de grootste schik.

Zou ze tegen de kleine meid grommen dan zou ik het heel moeilijk vinden, en zou het me ontzettend pijn doen, maar dan kies ik toch echt voor mijn kind heel simpel.

Ik heb nog 2 kinderen en ze heeft ze verder nog nooit wat gedaan, de keren dat ze gegromt heeft lag ze in haar mand of bench met een bot, en dan waarschuw ik ze altijd dat ze bij de hond weg moeten blijven, en ook waarom, en zeg ik er ook altijd bij als ze het leuk vinden om hem te horen grommen dat ze niet moeten janken als ie uithaalt.

Om een lang verhaal kort te maken, heel veel succes met de hond, en zeker ook met de kleine.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    donderdag 15.30/16.00 uur komt die vrouw kijken bij mijn hond, ik laat het weten hoe het gaat. ik ben heel benieuwd.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oke spannend hoop dat alles klikt! Succes

8. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    succes meid, ik hoop dat de hond in ieder geval goed terecht komt.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hallo ik wou even laten weten dat het gister heel goed is gegaan! de vrouw die kwam kijken was gelijk helemaal weg van mijn hond ze is een tijd bij ons thuis geweest en we hebben ook gewandeld. de klik was er gelijk tussen de hond en de vrouw! gister is onze hond gelijk mee gegaan het was even heel moeilijk :cry: maar het voelt wel heel goed zo ik heb er echt vrede mee.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Fijn dat je hond een ander vrouwtje heeft, houd ze je op de hoogte?
    Op welke site heb je haar nu gezet?
    Groetjes en jij sterkte hoor!

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    via het rottweilerforum is het gegaan, marktplaatst kreeg ik geen goede reacties.
    die vrouw gaat mij zeker op de hoogte houden, ik wou nu al een mailtje sturen hoe de eerste nacht is gegaan maar dat staat misschien een beetje raar of niet?

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ne hoor het zou raarder zijn als je niets meer van je liet horen

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dan ga ik zo even een mailtje sturen.

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nou meid fijn om te horen dat het via het rottweiler forum is geaan en dat er een lief vrouwtje uit is gekomen!
    Natuurlijk staat het niet raar als je een mailtje stuurt met hoe de nacht was, als je ze maar niet dagelijks 20 mailtje stuurt ;).
    Hoop dat je er niet teveel verdriet van hebt, ,al kan ik mij dat wel erg goed voorstellen hoor. Een knuf vanuit het zonnige duitsland

liefs Esther

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dank je wel!

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wat goed van je dat je een nieuw huisje hebt geregeld!
    Je hondje heeft het daar vast goed

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi vandaag leuk bericht gehad over de hond.
    ze heeft het goed naar der zin en loopt zelfs los en speeld met andere teven, wat normaal nooit goed ging. eind deze week laat ze weten hoe het verder is gegaan. ik vind dit echt super om te horen het doet me goed om te weten dat ze goed terecht is gekomen.

18. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nou mandy fijn om te horen!Ben blij voor je :)

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan... je hebt de beste keuze gemaakt voor 'jouw' hond. Logisch dat je het er moeilijk maar hebt, maar dit is het beste voor iedereen. Liefs!

Deel Deze Pagina