Onze hond is een pieperd en een brommerd, argh!

Discussie in 'De lounge' gestart door Merijn, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

1 van onze honden 'zeurde" ook altijd .. Als hij niet op schoot/ de bank mocht ( we hebben een klein hondje ;)) dan ging hij net zo lang liggen/zitten zeuren tot hij er bij mocht. Op een gegeven moment zeurde hij bij de gangdeur als wij in bed lagen.. Het overdag genegeerd en begon hij te blaffen hem af gelegd in de mand.

Op momenten dat hij niet "zeurde"namen we hem juist op schoot e.d.

Hier was het na een maandje over.. Af en toe heeft hij zijn buien.

Wat bij jullie lastig is is dat de hond het alleen s'avonds doet.. Ik denk dat je hem toch onbewust reactie geeft op het zeuren, sttt.. pssttt.. nou ophouden etc.. De hond krijgt dan toch reactie..;)

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, ik denk dat dat rotter is voor de hond dan een stroomstoot.
    Net als mensen die altijd schreeuwen naar hun hond dat hij op moet houden, dat vind ik veel zieliger dan een tijdje een band om.

3. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Mijn zusje (haar hond) heeft een blafband die iedere keer een beetje citronel sprayed. Bij haar hond heeft het gewerkt en hij hoeft hem nu niet meer om

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze vorige hond was een pieperd. We hebben werkelijk alles geprobeerd hoor, ook in overleg met de hondenschool, maar niets hielp. Die van ons deed het vooral in de auto (behalve op de snelweg) en vaak ook in haar mand als we bezoek hadden. En dan zeg je tegen mensen dat ze dat moeten negeren, maar dan gaan ze naar die hond kijken en toch weer er tegen praten en dan werd het alleen maar erger. Vooral bij mensen die al druk waren van zichzelf.
    Het ging wel in golven, sommige periodes was ze behoorlijk stil, maar zodra ze loops werd en nog tot twee maanden daarna was het echt verschrikkelijk! Ik weet dus precies hoe irritant het is, sterkte, misschien vinden jullie wel een oplossing.

5. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik ben dus even hier aan het mee lezen omdat ik zelf ook een hond heb die dit ooit heeft gedaan.
    Gelukkig is dit nu voorbij, nu hij een vriendje heeft. Ze slapen beide in een aparte bench in de bijkeuken. Toen we dus nog geen 2de hond hadden sliep hij altijd bij ons. Ik was dit op een dag helemaal zat en leerde hem in de bench slapen. Duurt heel lang voordat ze dit accepteren maar het is gelukt, vele slapeloze nachten gehad maar nu slaap ik wel.
    En dan nu even over die blafband! Opeens is dit een nieuwe rage! En ik vind het vreselijk! Je kan een hond niet pijnigen om iets dat hij fout doet. Hij weet niet dat dit niet mag! Een hond leert van belonen!

Je moet hem de tijd geven. Ga eens praten met een therapeut. Je moet weten waar dit gedrag vandaan komt voordat je dingen gaat proberen. Momenteel heb ik een hond die heel angstig is. Hij is als pup mishandeld en blaft naar alles wat hij ziet. Ik ga dus nooit werken met zo`n blafband want daar wordt hij alleen maar angstiger van. Hij moet leren dat het allemaal oke is. Dus belonen als hij niet blaft, belonen als hij lief reageert en vooral negeren als hij wel blaft. Ja heel moeilijk maar met pijnigen kom je nergens.

Sorry, ik wil me nergens mee bemoeien maar heb soms het idee dat mensen totaal niet weten wat een blafband inhoudt. En vooral hoe een hond denkt. Ik denk dat hij de baas in huis is. En je moet zorgen dat je boven hem komt te staan, hij moet naar jou luisteren. Wat mag hij allemaal in huis? Alles? Onze hond mocht bv ook alles, en dat was net het probleem. Hij moet weten wat zijn plaats is en dat is bv niet de bank.

Hoe oud is de hond? En hoe lang doet hij dit al? En wanneer is het begonnen? Wat een vragen maar je moet nagaan waar het vandaan komt.

Succes ermee.....

Deel Deze Pagina