Ik laat mijn hond sowieso niet naar aangelijnde honden lopen of het nu een losloopgebied is of met aanlijnplicht. Je weet nooit waarom een hond aangelijnd is en bovendien, het is ook vervelend voor een hond besprongen te worden, terwijl hij aangelijnd is, kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Zo heeft onze hond een huidafwijking, waardoor ze soms erge pijn in haar poten heeft, heel vervelend als ze dan besprongen wordt door een hond, dat doet haar veel pijn.
En zo hoort het. Werd vorig jaar tijdens het hardlopen besprongen door een Sint Bernard. Beest bedoelde het duidelijk niet rot.. Maar ik zag hem niet aankomen en dan is hij toch wel echt HEEL erg zwaar hoor. En dat baasje: ja, dat komt doordat je rent. Ja DAT snap ik ook wel. Maar toch kon ik het niet waarderen gek genoeg En ons park is wel losloopgebied maar dan nog wordt ik niet graag besprongen door een dergelijk zwaargewicht die door de modder heeft gerold. Maar wat betreft je hond.. Honden stellen zich vaak juist naar aangelijnde honden dominanter op.. Dus het advies mbt loslopen is zo gek nog niet. As het met jouw hond kan dus.. Wellicht zit hij niet voor niets aangelijnd. (Zo werd onze aangelijnde kruising bouvier/wolfshond.. Errrug groot dus.. Ooit besprongen door een chihuahua... En boos dat dat mens was.. Want MIJN hond was fout... Gewoon je hond bij je houden had in dit geval wonderen gedaan... Nu moest ik in m'n eentje 2 sterke honden in bedwang houden zodat ze niet van zich af zouden bijten met als bonus een paar chihuahua-tanden in m'n hand.. En ja, de chihuahua had niets.. En mijn hond had hem denk ik in 1x door kunnen slikken als ie had gewild)
Nee hoor... het is helemaal geen roedel, omdat de honden niet samenleven. En het is juist heel verstandig om selectief te zijn in de vrienden die je kiest voor je hond. Net zoals je je kindje liever niet met de verkeerde vriendjes laat spelen. ts: als je hond niet gecastreerd is reageren andere honden daar op. Als hij wel gecastreerd is, ligt het waarschijnlijk aan het enthousiasme van jou hond, dan kan heel bedreigend overkomen voor andere honden, omdat je hond dan gefixeerd is op die andere hond. Het kan ook zo zijn dat het aan de andere honden ligt natuurlijk. Sommige honden zijn gewoon sociaal "verpest" doordat iedereen alle honden maar bij elkaar moet zetten zonder fatsoenlijke begeleiding. Dat is te vergelijken met een stel kleuters op het schoolplein zonder toezicht. gaat geheid fout..
Nee je stelt niet aan mijn vorige was agressirf aan de lijn menig keer hem ik haar omhoog gehengeld omdat hun hond niks deed.. Toppunt was toen een vrouw haar hond gewoon losliet omdat die dr anders omver zou trekken,ter info ik hsd een pitbull kruising van 40 kilo haar hond wad een bullmastif teef vragen om problemen dus.. Toen ben ik zo uit mn plaat gegaan dat t wel begrepen werd. Tegenwoordig heb ik een staf teefje die met iedereen wil spelen ik wil t niet aan de lij dus loop stug door,los overginds wel maar mrt honden die ik ken.. Wat werkte bij mij was gewoon als een viswijf brullen dattie bijt hou je een week vol wedden dat ze je met rust laten..
Mijn zusje haar hond reageert ook altijd fel naar honden die aangelijnd zijn. Maar eigenlijk wilt zij gewoon spelen. In het bos waar alle honden op bepaalde plekken los lopen heeft zij nog nooit agressief gereageerd naar honden toe en speelt ze altijd heel lief. Nu laat mijn zusje haar hond alleen los waar het mag hoor. Maar misschien dat die honden daarom zo reageren. Omdat jou hond aangelijnd is.
neem contact op met milieupolitie. die gaan tegenwoordig over het loslopen en uitlaten van de honden. loslopende honden op velden/gebieden waar t niet mag, krijg je boete van 90,- voor. Melden dat er élke dag honden loslopen, en dat je ze ziet als gevaar voor je hond, je zelf en je kind. dan staan ze morgen nog te controleren. hier zijn ze belachelijk streng, elke dag rijdt milieupolitie-auto door de wijken en controleren elke straat en uitlaatplek. hier komt hij elke ochtend tussen 8 en 10 door de straat en gaat zo de hele stad af. in de zomer rijden ze hier op de scooter en kom je ze dus ook op t fietspad tegen waar uitlaatstroken zijn, maar waar honden niet los mogen(wat dus wel gebeurd)
Ik heb nog niet de andere reacties gelezen, maar hier wilde ik direct even op reageren. Het is leuk dat JOUW hond niks doen, maar ik heb een hele onzekere hond aan de lijn die dus wel snauwt en hapt aan de lijn (of hij echt zal bijten weet ik niet) Maar ik krijg dus op mijn kop van andere mensen die hun hond los laten lopen op plekken wat het niet mag. Als andere hun hond gewoon vast houden dan is er niks aan de hand! Los doet mijn hond niks, behalve wat snel, met veel geluid en druk spelen (het is dan ook een windhond)
Dachten alle hondeneigenaren maar zo! Ik heb een windhond die druk speelt en met veel geluid. Mensen reageren daar zo panisch op terwijl een hond maar 1x hoeft te snauwen omdat die het zat is en het is gelijk klaar! Meeste honden spelen overigens gewoon leuk terug, dus niks aan de hand lijkt me dan.
irritant is dat he!, gewoon een klacht indienen bij de gemeente. wat ik heeeeeeeeel irritant vind is dat mensen met aangelijnde honden lopen in lopsloop plekken, wij hebben hier amper losloop plekken en juist daar gaan ze lopen, dus die 200 meter die mijn honden los kunnen lopen, moet ik ze vaak meteen al aan lijnen, niet dat ze iets doen, maar mijn grote is zo enthousiast die rent er met een rotgang opaf. dat komt nog wel eens bedreigend over. erg jammer dus......
Dat is ook verschrikkelijk inderdaad. Er lopen zelfs mensen met hun loopse teef in een losloop gebied. En dan durven te vragen of ik mijn hond wil aanlijnen (de teef loopt dan los ) Nu is hij gecastreerd, maar echt je hebt er rare mensen tussen zitten.
Hier voor de deur een soort van bos pad over de geluids wal. Word echt gestoord van de loslopende honden! Kan soms mijn eigen voor deur niet uit:x Toen we onze rottweiler nog hadden heeft hij 2x een loslopende hond gebeten, dat ging verhaal ging natuurlijk heel snel door de wijk en iedereen deed snel zijn hond aan de lijn als ze ons zagen. Inmiddels alleen nog onze staff en die kan het met alles en iedereen vinden, helaas! Mocht ik een agressieve loslopen tegen komen dan kan het beestje een schop verwachten! Sneu voor de hond maar dan moet je hem niet los laten!
Ik vind loslopende honden ook zwaar irritant, vooral als ze niet luisteren. En ja ze doen niets en ja ze zijn heel lief, maar ondertussen knikkeren ze mij met mijn krukken en al om. Ik ben al heel blij dat ik met krukken nog redelijk kan lopen, maar een malthees leeuwtje is al in staat mij omver te rennen. En ja ook die hond die normaal altijd zo goed luistert, maar dat toevallig deze keer niet deed en mij en mijn kind dus spontaan van die fiets af bonjourde. Met als gevolg een erg kapotte fiets (ruim 500 euro schade) en een mama die in de kreukels lag (dankzij dat ongeluk loop ik nu dus met 2 krukken omdat dit me mijn goede been heeft gekost). Tuurlijk ik vind honden ook heel lief alleen zijn ze voor mij ook heel 'gevaarlijk"
Maar waarom zijn die honden dan aangelijnd? Ik lijn de mijne ook geregeld aan in een losloop gebied maar dat komt omdat 9 van de 10 honden een totaal verkeerde houding hebben. Ik heb geen zin in gezeik, ik heb een staff van 8 jaar, super sociaal... Iets waar staff nou niet echt bekent om staan.... Wil haar graag zo houden. Maar even een andere vraag, waarom lopen jullie in een losloop gebied? Om je hond te laten spelen met andere honden? Of om hem even lekker te laten rennen? Bij mij is het het laatste, zodat ze gewoon even lekker kan snuffelen waar ze wil en dr eigen gang kan gaan. @guus wat ik dus wil zeggen, ik zou het geen probleem vinden als jou hond op de mijne zou afstormen, als hij maar een goede houding heeft.
Ik heb een vanalles en nog wat kruising, een kleintje. Hij vind zich heel wat en blaft naar elke hond die hij ziet, ongeacht de grootte van de hond. Nu lopen hier aardig wat grote honden rond, en vaak ook los. (Een dobermann, een berner senner, meerdere herders en een aantal dogsoorten) Nu had een van de beesten vorig jaar het voor elkaar gekregen om de voordeur open te krijgen, en die stond op straat. Ik had hem niet gezien, m'n hondje wel. En die ging (zoals altijd) meteen flink tekeer... Dat heb ik geweten. Dog schoot met een mega vaart op m'n hond af, die kon ik nog op tillen en boven me houden, toen kwam z'n 'broertje' eraan... Stond ik dus, met m'n hond boven me twee megahonden tegen te houden. Baasje lag laveloos op de bank! Wat 5 minuten gillen kwam er eindelijk eens iemand naar buiten... Ik kan je vertellen, ik was op het moment echt doodsbang en achteraf zo boos! Nu is dat natuurlijk overmacht () maar ik vind het ook echt niet fijn als iemand z'n hond los laat lopen, ze willen misschien alleen maar spelen maar ik schrik me het apenzuur
Ik baal er ook van als mensen hun hond los laten lopen waar dit niet de bedoeling is (buiten de aangegeven losloopgebieden dus). Mijn hond loopt altijd aangelijnd omdat ze een angstblaffer is, zodra ze een andere hond ziet begint ze enorm te blaffen. Nou zijn de meeste mensen daar niet van onder de indruk (klein hondje, shitzu) maar ben wel altijd bang dat andere honden geen zin hebben in die grote bek van mijn keffer.en erop reageren. Ben al op cursus geweest maar krijg het blaffen er niet uit. Verder is ze een lutje en als een andere hond inderdaad de confrontatie opzoekt kruipt ze het liefst in me maar als zo'n andere hond losloopt (vaak ver voor de baas) kan ik niets met kind in 1 hand en hond in de andere...
@cvm: ik zou dan ook niet m'n eigen hond optillen.. Maar de andere hond in z'n nekvel grijpen. Meestal vinden eigenaren dat helemaal NIET leuk en zijn ze er ineens heel snel.
Nee ik til mijn hond sowiezo niet op, ik negeer haar gedrag anders bevestig ik alleen maar de angst. Maar ben wel altijd bang dat als een andere hond echt aanvalt (wat in het verleden gebeurd is met mijn vorige hond) ik niet kan ingrijpen omdat ik daar tussen een drukke weg en de vaart loop met mijn dochter van bijna twee...die ik.dus niet los kan laten om mijn blafkees te redden. Helaas lopen er werkelijk overal honden los en hoewel dat hier nergens mag binnen de bebouwde kom heb ik nog.nooit een boa gezien.