Maar goed, hier aan de wijk grenst een weiland, waar de meeste mensen hun hond uitlaten. Er zijn daar ook regelmatig honden los, en de meesten luisteren naar hun baasje, op 1 na. Die komt ook áltijd op ons afgestormd als ik de hond uitlaat. Ik heb al regelmatig ruzie met het baasje van de hond gehad, want hij vindt dat 'honden los horen, en niet aan de lijn.' Maar ik ga mijn hond sowieso niet los laten, omdat hij overenthousiast is en niet wil luisteren als ie aan het spelen is met andere honden. Hij loopt ook gewoon weg als ie een andere hond in de verte ziet. En vaak heb ik mijn zoontje bij, dus vind het dan helemaal onverantwoord.
Inderdaad even melding maken bij de BOA's van de gemeente. Wij hebben helaas een hond die ik niet vertrouw naar andere honden toe, helaas doordat hij inderdaad ook altijd de pineut was en gegrepen werd door een paar andere honden. Dus hij is nu altijd aangelijnd en we gaan nooit naar een losloopgebied. Daarom baal ik er dus wel van dat de mensen met een loslopende hond mij in vrijheid beperken met mijn hond in een aanlijngebied.:x Ik vraag mezelf dus ook met grote regelmaat af waarom mensen hun hond niet terug roepen als ze mij met mijn hond aan zien komen en hem dicht bij me gaat houden. Dan moet er toch een lampje gaan branden bij die mensen???? Gisteren is het dus ook weer gebeurt, mijn man was de hond aan het uitlaten (aangelijnd) en in eens komt van de andere kant van de straat een andere reu(dus niet aangelijnd) aangerend en begint te vechten met mijn hond. Nou, lekker dan, sta je daar dan. En zo is het regelmatig ook raak bij ons. En dan kijken die mensen van die loslopende hond je kwaad aan, omdat onze hond kwaad terug doet.
Zal best niet, maar dat weten andere mensen niet he en zeker kleine kinderen niet. Honden hoor je gewoon aan de lijn te houden. .
Als ik langs plekken moest waar veel honden los liepen dan kreeg onze rottweiler een muilkorf om en dan nog riepen mensen hun hond niet bij zich omdat die van ons niet kon bijten met muilkorf:x:x:x
Echt belachelijk!! Ik heb op de hondenschool geleerd dat als ik een hond tegenkom (met baas ) en deze is aangelijnd, dan moet ik mijn hond ook aanlijnen en bij me houden. Dit omdat er een reden is dat de hond niet los loopt. Vanuit dit opzicht zou ik toch ook zeker niet m'n hond richting een rottweiler met muilkorf laten rennen