Bij de eerste ben ik ingeleid omdat mijn weeen niet op gang kwamen, terwijl ik al wel 24 uur gebroken vliezen had. Ik ben toen vanaf de eerste wee in ongeveer 3 a 4 uur bevallen. Behoorlijk snel dus. Nu moet ik straks weer in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie (vorige keer veel bloed verloren). Nu vroeg ik me af, is de kans groot dat ik weer zo snel beval? Of moet ik er rekening mee houden, dat het allemaal wat langer kan gaan duren, omdat mijn lichaam het zelf moet doen? Ik ben namelijk bang dat ik niet optijd in het ziekenhuis ben, omdat ik dus moet wachten op zoveel cm ontsluiting. Ik moet volgende week weer naar de vk, dus dan zal ik mijn "probleem" voorleggen en zien wat zij er van zegt. Maar misschien zijn er ervaringsdeskundige onder ons die me hun ervaringen zouden kunnen vertellen
Daar ben ik eigenlijk ook nieuwsgierig naar. Bij mijn dochter had ik wel weeën tot de vliezen gebroken waren. Daarna een paar uur niks, en ben ik aan de wee opwekkers gegaan. Toen ze in 1 maal begonnen te werken ben ik in 1 uur en 40 minunten bevallen (van 3 cm naar geboorte).
Hoi, mijn ervaring van vorige week was dat de tweede even snel of sneller gaat. Bij de oudste ben ik rond 8.30 ingeleid en hij was er om 14.50. De tweede was vorige week vrijwel net zo snel. Ik ben 26 april om 8.30 ingeleid en om 14.37 was onze dochter er. Dit had volgens de gyn sneller geweest als ik geen ruggeprik had gehad (ze had het over tussen 12 en 1; dat zou een bevalling in 3-4 uur zijn). Na anderhalf uur kreeg ik een weeenstorm en die was niet uit te houden. Met die ruggeprik zijn de laatste centimeters ontsluiting en het op gang komen van de persweeen langzamer gegaan.
Ik heb die vraag ook aan mijn VK gesteld, aangezien ik de 1e bevalling ook ingeleid ben en ook maar 4 uurtjes over de gehele bevalling gedaan. Volgens de VK is het dan zeer aannemelijk dat de 2e bevalling nog sneller zal gaan aangezien je lichaam alles al een beetje opgerekt heeft. Of je dan de 1e keer ben ingeleid of natuurlijk bevallen zou er in principe niet zoveel mee te maken hebben, het gaat er dan schijnbaar om dat je lichaam "weet" wat het moet doen
Nog sneller? Mijn hemel hou mijn hart vast........ Ik vind dit geestelijk al lastig te verwerken. Laat staan als het nog sneller gaat. Dat hoeft van mij nou ook weer niet.
Ik jou geval zou ik dan ook bang zijn inderdaad Gwenolyn! Dan mag je wel zowat in het ziekenhuis gaan wonen rond de 37 weken! Ik had trouwens al wel 3 a 4cm ontsluiting, zonder enige weeen gehad te hebben.
Mijn eerste bevalling duurde zo'n 6 uur. Inleiding omdat ik al 2 dagen gebroken vliezen had, en er geen enkele wee kwam De tweede bevalling werd weer een inleiding en duurde net zo lang/kort. Inleiding bij 41 weken en 1 dag.... Ik moet nu weer rekenen op een ingeleide bevalling
Hahahahahaha, ik woon 3 straten van het ziekenhuis vandaag, en de ambulance standplaats is 1 straat bij ons vandaan. Toch wil ik mijn 2de bevalling graag thuis proberen.