Een verdwaalde/weggelopen hond die angstig is, dus als ie idd geschrokken is van hoosbuien of onweer, zal blind lopen tot de angst weg is. Zo kunnen ze dus heel ver weg lopen en echt verdwaald zijn.. Als hij weggelopen is uit verveling of omdat ie toevallig kans zag weg te gaan zal hij hoogstwaarschijnlijk nog ergens in de buurt rondscharrelen. Idd wat allemaal al gezegd, dierenambulance en dierenasiel bellen, dierenartsen in de omgeving (als hem wat gebeurt en hij word binnengebracht) amivedi kun je ook nog inlichten en Facebook. En ik zou zelf geen moment rustig zitten als ik wist dat m'n hond buiten rondstruint dus ik was zelf gaan zoeken. Riem mee, op de fiets de buurt door en roepen/fluiten... Succes, hoop dat ie snel terug is!
Ik zei al dat ik het niet verkeerd bedoelde maar snap dat het vervelend overkomt.. Ik ken je niet dus kan verder niet beoordelen hoe je erin staat,is alleen het gevoel wat ik krijg.. Is er al nieuws? Hopelijk is hij weer terecht!
- Posters in de buurt ophangen - Amivedi bellen en je hond daar aanmelden. Ik heb via Amivedi ooit mijn kat teruggekregen die weken vermist was. Als hij namelijk in het dierenasiel binnenkomt, wordt dit ook aan Amivedi doorgegeven als het goed is. Bij mij toen wel tenminste. - Dierenambulance op de hoogte brengen - Facebook groepen advertentie zetten en vragen om te delen - In de buurt blijven rondkijken/zoeken.
waar woon je dan, en wat voor hond is het. Dan kunnen mensen hier op zp ook een oogje in het zeil houden...
Hij is terecht! Kwam zelf weer aanlopen alsof er niks gebeurt was, wel 24 uur later! Had vandaag de asiels en dierenambulances in straal van 30km afgebeld en die lezen hier allen direct de chip uit en verwijzen naar de website (vermist) als mensen de hond thuis hebben om te kijken of die als vermist is opgegeven, zo niet dan komen ze om de chip uit te lezen en brengen de hond bij t baasje. Ga nu wel een penning oid bestellen met ons adres/ telnr voor aan z'n halsband. Nu afmelden bij de sites waar ik hem op had gezet, zijn er nogal wat!
Omg dan zou je dat mormel toch Jij in angst en hij komt doodgewoon binnen wandelen alsof er niets aan de hand is! Wij hadden ook zo'n hond! Zie mij nog fietsen door verschillende wijken haar naam roepend (in die tijd geen mobiele telefoon) en dan ging ik een uur later maar langs het huis van mijn oom en tante want daar liep ze aan het eind van de rit altijd naartoe...als ik er nog aan denk! Of ze rende naar de tennisvelden en dan had ze bij terugkomst een tennisbal in haar bek.Maar al met al was het de liefste hond die je je maar kon wensen mits je geen deuren of een poort die je per ongeluk open liet staan