Ik zou me graag willen omscholen ,maar weet niet echt welke baan geschikt voor me is. Ik heb op internet al eens rondgesurfd en wat beroepskeuze testen gedaan maar kom er verder geen wijs uit.' Ik heb ook nog wat vragen waar ik geen antwoord op kan vinden Kun je part time werken en leren? Of is het 24 uur werken en 1 dag naar school? Moet je dan eerst ergen solliciteren en dan een opleiding gaan volgen of moet je jezelf eerst bij een opleiding aanmelden en zelf op zoek gaan naar een leer bedrijf? Hoe zit het met salaris?Krijg je dat ook betaald voor je gewerkte uren? Hoe kan ik dat allemaal het beste aanpakken?? Ik zou best wel iets willen doen als bv peuterleidster maar bijv werken bij een bedrijf op p&o lijkt me ook wle wat. Het laatste schijnt nogal wijnig werk in te zijn op het moment.Ik werk nu als bloemiste maar daar is ook weinig werk in te krijgen,en loop op dit moment een beetje dood.Ik ben een beetje ongewild in dit beroep gerold(werk er nu 10 jaar in en heb het wel een beetje gezien) en wil nu echt iets anders
Je zou eens langs kunnen gaan bij het CWI. En of je werkgever betaalt voor je omscholing ligt aan het soort werk en de sector waarin je gaat werken. Ligt er aan hoe hard ze mensen nodig hebben en hoe moeilijk het is om gediplomeerd personeel te krijgen. Dat geldt ook voor de verhoudingen werken/leren. Je moet er dus eerst achter zien te komen wat je wilt. Verder ligt het aan je leeftijd. Als je nog jong bent zou je nog een reguliere mbo-opleiding kunnen volgen, BBL (beroeps begeleidende leerweg). Dan ga je een dag of 3-4 werken en 1 dag naar school. Veel succes.