wij hadden ook die zalmolie, t werd wel wat minder daardoor. Wij kammen 1x in de week met zo'n kartelborstel. Rauw ei met schil heb k ook wel s gehoord
Wij hadden hier ook altijd last van. Nu krijgt ze al een tijdje schapenvet elke avond en nergens meer last van. Elke dag stofzuigen is niet eens meer nodig!
NIET elke dag borstelen, hoe vaker je borsteld hoe meer je het verharen stimuleerd. beste is ok als de rui goed op gang is de hond naar een trimsalon te brengen, ook de kortharige. ik deed veel labradors en rotweilers, goed wassen, goed ontwollen, salon zwart en vol haar, hondje minder haar. met berners en new foundlanders (goldens etc) heb je dubbel zoveel resultaat, 2 a 4 keer per jaar (ligt aan of de hond buitenleef of gewoon in huis en hoe hij verhaard) even naar de trimsalon brengen, scheelt heel veel haar en ergenis in huis
Mijn honden krijgen goed voer, vers vlees. Krijgen altijd complimentjes dat ze zo mooi glimmen, maar het verharen kan ik echt niet voorkomen die ene keer per jaar.
Hier vandaag onze golden ff geborsteld, en hij vond het maar wat fijn! Vrienlief ging even later met de stofzuiger (met een klein borsteltje) over de hond, en ook daar begon ie van te kwijlen Maar heb wel goede tips gelezen hier tegen verharen, ga zeker wat dingen proberen!