Huisdier kriebels!

Discussie in 'De lounge' gestart door , 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Help help help..
    Ik heb ze.. Huisdierkriebels!

Ik wil graag een huisdiertje erbij hihi. We hebben een schat van een hond, maar ik wil graag nóg een huisdier.
    Sinds onze vogel weg is mist er iets..
    Geen hond/poes erbij in ieder geval maar gewoon een leuk/lief/klein gezelschapsdiertje erbij.
    Maar wel iets leuks, dus geen goudvis! Of toch wel? Staat opzich wel leuk in de woonkamer..
    Alleen wat is leuk? Vis? Schildpad? Konijntje?

2. danip

danip Niet meer actief

Als je er een konijn of Cavia bij doet, zou ik er toch 2 nemen. Het zijn namelijk groepsdieren. Als ze alleen zitten kunnen ze ongelukkig worden. Zelf heb ik 8 konijnen in een mega ren in de tuin. En dat is erg leuk! :)

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ratjes zijn leuk :D Of 2 konijntjes, 2 cavia´s, 1 grote hamster.
    Vissen kun je niet aaien, maar zijn wel makkelijk als je straks met de kleine minder tijd hebt voor je beestjes, hihi.

4. Female

Female Niet meer actief

Ik vind die mini schildpadjes ook leuk op tafel in zo'n grote glazen schaal

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb zelf 2 cavia's en vind het al van kleins af aan superbeesten! Die grappige nieuwsgierige snoetjes en dat gepiep om eten...heel gezellig. Inderdaad wel per 2 nemen want het zijn groepsdiertjes. Soms wil het nog weleens verkeerd uitpakken; ik heb 2 ruziende dames nu allebei in een apart hok. Das minder. Dus dat risico bestaat wel, dat ze het niet kunnen vinden. Maar je kunt dan altijd naar een cavia opvang of iets dergelijks gaan en daar kijken voor een stelletje die al langer met elkaar zitten en waar het goed gaat.

Een ding: er komt best wat verzorging bij kijken, vooral als je straks een kleintje erbij hebt.

Ik heb ook een landschildpad maar dat is heel anders dan knaagdieren of honden/katten. Geen interactie, niet knuffelbaar. Je moet er echt van houden. Knaagdiertjes of honden/katten zijn voor een kindje denk ik veel leuker :D Als je dat althans in je overweging mee wilt nemen.

Heb ook nog een kat rondlopen trouwens en dat gaat met de cavia's samen prima.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die kriebels ken ik helemaal, maar bij ons is het dus zo ver gegaan dat ik nu 2 franse bulldogs heb 1 kitten 1kat en 3 hamsters...

En de kriebels zijn nog niet weg, maar probeer nu echt met me verstand te gaa denken en niet met de huisdierkriebels hahaha

Maar dieren zijn zoooo leuk, ik vind ze vaak nog leuker dan mensen erg he :oops:

7. melloncollie

Neehoor ;) Het kunnen je beste vrienden worden denk ik.
    Ben blij dat ik nu bijvoorbeeld beesten in huis heb, anders was het hier echt saai geweest de hele dag alleen! En je kan zo intens genieten van dieren; alle fratsen die ze uithalen enzo. Leuk hoor, een beesie hoort erbij ;)

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zou me ook absoluut geen leven zonder me diertjes kunnen indenken.

Als het aan mij ligt ga ik op een boederij wonen met nog meer honden en katten en schaa varken koe paarden... zucht... ik blijf dromen;)

9. melloncollie

Hahaha, dat zegt mijn moeder ook altijd. Als ze de staatsloterij zou winnen, zou ze verkassen naar een boederij met heel veel dieren en ook een pension oprichten voor hele oude dieren die niemand meer wil.
    Dromen is goed ;) Kan soms zomaar werkelijkheid worden!

Mijn kat komt uit het asiel, was 8 jaar toen ie hier kwam. Sommige mensen begrepen niet dat we zo'n 'oude kat' hadden uitgezocht. Maar om heel eerlijk te zijn: hij zocht ons uit! Want hij kwam hysterisch naar ons toe om aandacht te vragen en kopjes te geven...dus ja wat moet je dan ;) Heeft ook zat meegemaakt in zijn leventje zijn we later achter gekomen dus ik ben blij dat hij nu een fijn laatste huisje heeft want hij gaat hier pas weg als hij zijn laatste adem uitblaast.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ? pure dierenmishandeling.

er bestaan geen mini schildpadjes, dat zijn gewoon babytjes en die worden ook groot, ze hebben veel verzorging nodig zoals warmtelamp, uv lamp, warm water etc, echt mishandeling en uitermate zielig om ze voor decoratie in een schaal op tafel te zetten...

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zitten al 2 jaar op een hond te wachten :confused:
    Nu is hij ein-de-lijk geboren! Nu moeten we nog 5 weken wachten....
    Grrrr 1 en al kriebel!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik dacht ook al :confused:
    Het is geen decoratie, bij schildpadjes komt zóveel kijken! En mini blijven ze echt niet.

13. Niet meer actief

Helemaal mee eens en deze keuze zou ik ook nooit maken.
    Vind het altijd zo zielig als mensen dieren in huis hebben die (naar mijn mening) geen 'huisdier' zijn.
    Ik heb net even op marktplaats rondgekeken en schrok echt van wat voor soort dieren je daar wel niet kunt kopen! Kangeroes ( :confused: ) , vreemde katten, gigantische slangen..

Denk dat wij gewoon een lief klein hamstertje nemen. :D

14. Niet meer actief

15. melloncollie

Altijd leuk ! :D

Schildpadden hebben ook veel verzorging nodig, klopt. Dat kan ik beamen. De schildpad die wij hebben is van mijn vriend, hij heeft hem al zo'n 15 jaar. Is dus met hem mee verhuisd toen we samen gingen wonen. Helaas kunnen wij hem niet buiten laten rondlopen. We gaan daarom voor volgend jaar zomer bekijken hoe we een ren voor hem kunnen bouwen op het dakterras. Hij heeft ook een speciaal terrarium met UV lamp. En telkens leren we weer nieuwe dingen bij over zijn verzorging en blijkt dus dat we dingen (onbewust) niet goed deden. We gaan naar de dierenarts om een check up te laten doen want wie weet mankeert hij daardoor wel dingen. Er zijn fysieke verschijnselen die erop wijzen dat hij voedingsstoffen tekort komt.

Een schildpad vereist dus aardig wat verzorging en know how. Zowel water als landschildpad.

Hier om de hoek zit een grote dierenzaak die waterschildpadden hebben. Sommigen zijn wel 30 cm groot ! Ze kunnen dus echt flink groeien.

16. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

17. Niet meer actief

iek kleinwonder een vis zou ik niet doen hoor.. je hebt er ECHT niks aan, het is zielig in zo;n kom en STINKEN dat die dingen doen als je ze verschoont :( en dat verschonen is ook uitermate ranzig! Hahaha

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wat een rare "kat" die op marktplaats.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb ook de kriebels ik wil er dus ook echt weer een beestje erbij dit word dan wel een konijn(witte rex) maar ik denk dat ik daar even mee wacht we gaan waarschijnlijk verhuizen (we zijn bezig met de makelaar) en de kleine wat groter is een jaar of 2 dan wil ik ook nog een grote hond erbij.

die kangaroes zijn wallebeys die zijn al jaren in neder land je ziet ze heel veel op kinderboederijen net als hertjes enzo

20. Niet meer actief

Ja dat wou ik net gaan typen.. die kangeroes zijn niet echt vreemd in NL.. onze buren hadden ze 10jaar geleden al buiten rondlopen, wel leuk :D

Deel Deze Pagina