Sterfgeval tijdens vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door yoghurt, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    we gaan binnenkort op vakantie naar het buitenland met de auto ca 1000 km
    De moeder van mijn beste vriendin is ziek en ze verwachten dat het hard achteruit gaat.
    Stel ze zou overlijden tijdens mijn vakantie.. wat zouden jullie doen.
    Ga je daarvoor terugrijden of niet?
    Vind het zo lastig. Je hebt toch veel geld betaald voor een vakantie en reisverzekering vergoed dit niet. Je wil graag bij de uitvaart zijn.

Wat zouden jullie doen in deze situatie of heb je ooit voor dezelfde situatie gestaan?

2. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Nee, ik zou niet terug rijden. Zou het van tevoren laten weten dat je op vakantie bent, zodat ze er van op de hoogte is.

3. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik heb precies in dezelfde situatie gezeten en ik ben toen niet gegaan naar de uitvaart. Wel heb ik hier lang met mijn vriendin over gepraat en heb ik van haar moeder afscheid kunnen nemen vlak voor mijn vertrek.

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Ik zou wel terugrijden, desnoods heen en weer rijden voor de uitvaart. Helemaal als het je beste vriendin is, dit kan je maar 1x voor haar doen en believe me, ze kan je steun vast en zeker gebruiken. Volgend jaar kan je weer op vakantie en je vriendin bijstaan in het begraven van haar moeder kan je nooit meer doen.

soppie, Kimmiehj88, 1981Mama en 18 anderen vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik zou dit doen

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oh wat een lastige situatie. De vader van mijn beste vriendin is vorig jaar onverwacht overleden. Ik vond het zelf wel echt heel fijn dat ik bij de herdenkingsdienst kon zijn. Ik weet niet of ik ervoor was teruggekomen van vakantie, ik denk dat ik het met mijn vriendin had besproken, ook kijken wat zij fijn had gevonden. Uiteindelijk vind ik mijn vriendin wel belangrijker dan mijn vakantie. Desnoods zou ik zelf terugvliegen zodat de rest van het gezin nog op vakantie kon blijven. Misschien zou ik ook niet gaan, is denk ik lastig te zeggen als je niet in de situatie zit.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hadden een zelfde soort situatie tijdens een vakantie. We hebben een prachtig rouwboeket met een boodschap op linten laten bezorgen en op de dag van terugkomst zijn we meteen langs gegaan.
    Het was moeilijk daar niet bij te zijn, maar voor beide partijen was dit goed. Succes!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Kun je evt op en neer vliegen voor de uitvaart? Ik zou wel kijken of er een mogelijkheid is om er toch bij te zijn. Maar bespreek dit ook met je vriendin, hoe staat zij hier in?

Phloxx en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.545
    113
    Ik zou terug rijden of een vliegticket boeken. Mijn beste vriendin heeft mij op dat moment nodig, een vakantie/geld interesseert mij dan weinig. En ook voor een goede vriendin zou ik dat doen. :)

Banana, Nikki88, Brinta en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik zou op vakantiebestemming blijven mocht mij dit overkomen. Je vriendin heeft familie en vrienden die haar bij kunnen staan. Het is vooral belangrijk dat je er voor je vriendin bent in de weken en maanden na het overlijden...

Tenzij jezelf natuurlijk echt heel close was met de overledene dat je het fijn vindt om zelf afscheid te nemen. Maar ik krijg de indruk dat je dat vooral voor vriendin zou doen.

Trirani, zigzag, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zolang ik zelf geen echte band zou hebben met dit persoon bleef ik op vakantie.

Kijk en als je nou maanden op vakantie bent zou ik ook terug. Maar bij een week echt niet, sorry.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Nee ik zou niet terug gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar komt er bijna op neer. Toen mijn vader overleed moest een goede vriendin best een eind reizen om te komen. Heel lief want ze kende mijn vader ook al heel lang en ze wilde er ook voor mij zijn. Maar uiteindelijk heb ik haar amper gesproken die dag omdat je met hele andere dingen bezig bent. Voor erna is het veel belangrijker.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Ik zou mijn vriendin vragen wat ze wil en fijn vind

kleinepien, Kanarie en Melief vinden dit leuk.
  14. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik zou zelf niet verwachten van mijn vriendin dat zij voor mij terugkomt van vakantie om bij de uitvaart van mijn moeder te zijn.

Het zou me wel goed doen als die vriendin een boeket stuurt zoals hierboven genoemd.

Manque vindt dit leuk.
  15. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou deze (nu nog) hypothetische situatie vooral van te voren bespreken met mijn vriendin. Dan weet je ook wat haar wensen en verwachtingen zijn. Bovendien weet zij dan dat je er over nadenkt en dat het een beslissing is die je niet lichtvaardig neemt. Ik denk dat dat al heel veel scheelt.

16. Ananashapper

17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Ik zou ook mee laten wegen of ze meer goede vrienden/familie om zich heen heeft die dag. Sommige mensen hebben alleen maar 1 goede vriendin en dan zou ik me wel een soort van verplicht voelen om te gaan maar ook omdat ik het dan graag voor haar zou doen hoor.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou doen wat Janna zegt, overleg met je vriendin. Kijk naar de mogelijkheden en haar behoeftes en Maak op Basis daarvan de keuze.

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Maar de vriendin zit vast in de familiekamer ... omringd met familie en dan moet ze na de crematie / begrafenis een hele rij mensen de hand schudden.

Op de crematie van de moeder van mijn beste vriendin ... heb ik mij bescheiden opgesteld juist. Ik heb vriendin alleen even gesproken bij het handje schudden. Het echte steunen kwam pas echt in de weken en maanden na het overlijden.

19. Ananashapper

17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    En toch.. toen mijn moeder overleed vond ik het erg belangrijk wie er wel en niet waren. Maar ik was toen 18 dus dat scheelt wel.. Als volwassene kijk je daar toch anders tegenaan..

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Dat vroeg ik me dus af, of het komen echt meetwaarde heeft door de drukte van die dag/week. Ikzelf kan me goed voorstellen dat ik het fijn zou vinden als ze komen maar hoeven ze echr de vakantie te onderbreken. Liever de tijd er na een schouder om op te huilen en arm om me heen.
    Maar gelukkig hebben zowel ik als vriendinnen beide ouders nog dus ik weet niet wat ik op zo'n moment echt denk

Deel Deze Pagina