Onze hond moet onder narcose

Discussie in 'De lounge' gestart door marsab, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Gister kwamen mijn hubbie en ik erachter dat onze hond een barst in zijn voortand heeft. En die tand wordt ook al iets donkerder van kleur...
    Dus vandaag naar de dierenarts en die zei dat de tand getrokken moet worden. Dus onze hond Boy moet onder narcose!

Waarschijnlijk komt het doordat Boy ineens ook heel geïnteresseerd was in steentjes (net als de hond waar hij de afgelopen 2 weken mee gespeeld heeft in de vakantie).
    Het is ook zo'n sukkel soms he, hij doet gewoon andere honden na, alsof híj degene is die het spelletje bedacht heeft! #-o Wat een puber! (1,5 jaar)
    Maar goed, dit is dus zijn beloning...

Dus een tip laat je hond niet met steentjes spelen en ga zelf ook geen stenen gooien, want dat kan fout aflopen.

Nu ben ik alleen maar zenuwachtig, omdat onze lieve Boy woensdag onder het mes moet!

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tja, de jeugd van tegenwoordig. altijd erbij willen horen he ;) :p

Wens je alvast heel veel sterkte toe voor woensdag! Weet hoe eng het is als je hondekindje onder narcose moet :(

Ook veel sterkte voor Boy! Enne: niet meer met stenen spelen joh!
    Hou het maar bij tennisballen. Veel veiliger, en leuker! :D
    (tip van mijn hond Yethi ;) )

3. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    veel sterkte ermee want ik weet ook hoe het voelt als je hond onder het mes moet. en dat is niet leuk.
    rare vraag wat voor hond heb je eigenlijk?

4. Niet meer actief

Onze jongste hond speelt altijd met stenen..wordt je niet goed van..zowel grote als kleine stenen..vist ze ook uit het water :rolleyes:
    Lukt gewoon niet om het af te leren.. :(

Geef Boy maar een dikke knuffel..komt vast helemaal goed woensdag..sterkte ;)

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    We hebben een zwitserse witte herder!
    Zal proberen een foto van Boy te plaatsen.

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente

LIEF HE! :)

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ah wat sneu heel veel sterkte!

8. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Sterkte woensdag, en voor je het weet loopt hij buiten weer te ravotten. Mooi beest.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Mooi Marsab ! :D
    Knappe hond is Boy :thumup:

In mijn album staan foto's van Yethi ( ook een witte herder ;) )

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Haha, das toevallig!
    Super gave beesten he die witte herders!
    Lekker actief en heeeel lief.
    Boy wil altijd knuffelen :)

Yethi is kortharig he! Lieve kop zit er op!
    Hebben jullie haar van een fokker? (welke?)

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja idd ze zijn super lief en knuffelig!
    Soms word ik wel een beetje gek van die energie maarja, niks aan te doen ;)
    Yethi is echt helemaal verslaafd aan zijn bal. Als het aan hem lag dan was ie 24 uur per dag in de tuin met zijn bal aan het spelen.
    Hij wil dan dat wij de bal weg schoppen maar hij staat er zo ontzettend dicht op dat het onmogelijk is om de bal weg te schoppen.
    Hij is voor de rest heel erg slim, maar dit heeft ie echt niet door :( :p

Hij is idd kortharig. Boy langharig he. Dan zal ie wel een stuk minder ruien of niet?
    Vnd langharige heel erg mooi :D

Ja, we hebben Yethi van een fokker ( uit Best). Dit was hun eerste nestje. Dus geen kennelnaam.
    Zijn mama heet Jewl en zijn papa Macho ( import uit Amerika/Canada).

Waar komt Boy vandaan?

Trouwens op de foto zie je hem met een shirt aan. Dit was niet omdat ik dat zo leuk vind hoor ;)
    Hij was toen net geopereerd aan zijn elleboog ( elleboogdysplasie :( )

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Hahaha, nee moest er eens bijkomen dat je een hond van dit formaat gaat aankleden! ;) Hopelijk is alles weer goedgekomen met HEM.
    Want ik dacht dat het een vrouwtje was :oops: (sorry)

Boy is idd ook een erg slimme hond, hij maakt zelf deuren open en zo, dus die moeten altijd op de knip.
    Verder heeft hij dus 2 weken, enkele uren per dag, in een afgesloten bos gelopen.
    Hier liep hij samen met de hond van mijn schoonouders. Nou en als Boy het zat was, kroop hij door zijn eigen gemaakte gat in het hek!
    Ja echt, die hond is niet normaal! :D
    Het is net een klein kind die je in de gaten moet houden!

Boy komt uit Hensbroek (plaatsje boven Amsterdam) van de fokker: Of the Heart of Lothian. Boy heet eigenlijk: Boy Dion (dion naar zijn ouders -> Judi en Gryphon)

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi ja, dat dacht ik al dat jij dacht dat Yethi een meisje was ;)
    Geeft niet. Kan gebeuren ;)
    Daarom had ik wat extra HEM's in de text gegooid hihihihi
    ;)
    Het gaat redelijk nu met zijn poot. Hij loopt nog steeds mank.
    Het word erger naarmate hij de poot mee belast ( met lange wandelingen)
    Dus lange wandelingen zijn helaas verleden tijd voor hem :(

Ja, witte herders zijn idd mega slim.
    Zo was ie ook mega makkelijk in zindelijk worden toen ie klein was.
    En ook in gehoorzaamheids dingen zoals zit , af enzo had ie echt heeeel snel door!

Deuren open maken heeft ie nog nooit gedaan maar daar heeft ie ook zijn vriendinnnetje voor ( een Saarloos Wolfhond en die zijn expers in uitbreken/inbreken ;) )

Wauw een afgesloten stuk bos om in te ravotten. Die Boy zal wel gebaald hebben dat ie weer naar huis moest of niet ;)

Sorry zegt me helaas niks de kennelnaam enzo. Maar klinkt heel mooi!
    Leuk bedacht die naam Dion :thumup:

Ben je ook lid van de vereniging?

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Nee we zijn niet lid van de vereniging...Wat houdt dat in dan?
    Wat moet je dan doen?

Ja boy ligt nu op de bank, te slapen. Maar als ik de naam van de andere hond roep (Ramsey, spreek je uit als Remsi, is een duitse herder) dan is hij klaar wakker! hihi heel grappig....

Ik heb nog een paar foto's in mijn album gezet... :D
    Vond ik ook een heel leuk idee van die bijnaam...leuk om zelf te onthouden voor een eventuele doopnaam van de kleine (van bijv. de opa's of oma's) ! ;)

Jeetje, blijft hij er voor de rest van zijn leven last van houden dan?
    Dat zou voor hem ook niet leuk zijn!
    Sneu is dat he, als er iets met je hond is. Ik ben dan ook altijd zo ongerust!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Succes, het zal vast wel goed komen,
    bij bij hem in de buurt, als hij wakker word, ze zijn dan echt nog lang slaapdronken.

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    ok! Zal ik doen! Bedankt voor de tip! :thumup:

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw, mooie foto's :thumup:
    wat zijn het toch beertjes he als ze nog puppy zijn ;)

Nou, lid van de vereniging zijn houd niks in hoor ;)
    Je krijgt dan 4 keer in het jaar een clubblad. Vol met foto's van andere witte herders en uitslagen van tentoonstellingen of verhaaltjes over de honden van de leden.
    Ook houden ze elk jaar een clubdag en ook een wandeling geloof ik.
    Een hele dag vol witte herders :D
    Ben nog niet zo lang lid hoor. Pas een paar maandjes dus ben nog niet naar zulke dagen gegaan.
    Zou ook niet echt kunnen met Yethi. Want hij is behoorlijk dominant tegenover andere reuen ( ondanks dat ie gecastereerd is)
    Dus dat is heel erg jammer.
    Dat is het nadeel van 2 honden hebben, een reu en een teef. De reu word dan erg macho om zijn vriendinnetje te beschermen :(
    Met de casteratie is het helaas niet minder geworden.

Ja, blijft ie zijn hele leven last van houden helaas :(
    Maar als het aan hem ligt dan loopt ie gewoon door hoor. Al valt ie erbij om. Hij is erg hard wat dat betreft.

Voor de rest is het een echt watje hihihihi ;)

Ja, idd als er maar iets is met 1 van mijn honden dan ben ik zo ongerust dat ik er gewoon ziek van word!

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Ja als ze pup zijn, zijn ze helemaal lief en knuffelig! Boy was de kleinste uit het nest, hij was helemaal níet dominant toen, dus hij kreeg niet het meeste eten zeg maar.
    Niet dat hij honger had of zo hoor, maar je hebt altijd dominanten in een nest zitten en dat was hij dus niet. ;)

Maar nu is het een hond met een grote bek, maar een klein hartje.
    Hij doet heel stoer, vooral tegen kleine hondjes, maar eigenlijk is hij nog zo schijterig en "bang" als toen hij pup was!
    Bijv. voor vuurwerk, had je hem moeten zien. Bij elk knalletje opstaan en rondkijken. Daarom hadden we hem maar weer even naar het huis buitenaf gebracht.
    Was voor beide partijen fijner!

Hebben jullie ook cursussen gedaan met Yethi?

Wij hebben:
    - puppycertificaat
    - gehoorzaamheid 1
    - gehoorzaamheid 2
    - gehoorzaamheid 3
    En we zijn nu bezig met behendigheid/ spel :D

Wij maken gebruik van de klikker methode als beloning.
    (als hij het juiste gedrag vertoont, klikken en dan belonen met bijv. een brokje) Maar waarschijnlijk ken je het wel!

Wel sneu dat hij er altijd last van zal blijven houden!
    Was het aangeboren dan?
    Wat zou er gebeurd zijn als hij er niet aan gehopen werd?
    (niet meer kunnen lopen?)

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi ja, dat zie je vaker he van die grote honden met hele kleine hartjes :D

Yethi was het grootste uit het nest. Weet niet of ie het dominanst was. Hij was wel een mama's kindje. Hij wilde nooit in het nest blijven liggen bij zijn broertjes of zusjes maar altijd met mama mee rondlopen. :D
    Maarja, ik wist niet wat het karakter was toen ik hem uitgezocht want toen was ie pas 2 weekjes oud.
    Toen was het gewoon een bolletje O:)
    Ja, ook niet echt slim natuurlijk om zo vroeg er al een uit te zoeken, je weet nooit precies wat het karakter gaat worden ( die overigens heel goed is hoor! (behalve dus naar andere reuen toe :( )
    Maar hun lieten mensen al heel vroeg hondjes uitzoeken en de dag na mij kwamen er ook al mensen om uit te zoeken.
    Dus wilde er snel bij zijn ;)

Ik heb alleen de puppycursus met Yethi gedaan.
    Toen kreeg ik reuma en kon ik niet meer. ( was helaas ook niemand anders die het van me kon overnemen, kende mijn man toen nog niet)

Vind het heel zonde dat ik niet met hem door kon gaan, want witte herders vinden het heerlijk om te werken :D
    Boy zal behendigheid wel helemaal super vinden of niet? :D

De klikker methode ken ik wel ;)
    Gebruik het zelf niet.

Van die elleboog,: ja, dat was aangeboren. En helaas moest ie er wel aan geopereerd worden. Bij elleboogdysplasie is het zo dat er een stukje bot in zijn elleboog afbreekt. En als je hem daar mee rond laat lopen kan zo'n stukje een hoop schade aanrichten in het gewricht.

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Jeetje dat is niet niks! Goed dat ze er optijd bij zijn dan!
    Dikke knuf voor Yethi!

Wij hebben Boy niet zelf uitgezocht. Dat deden ze daar niet. Ze deden karaktertesten bij de hondjes en je moest doorgeven wat voor soort hond je wilde: omdat het onze eerste hond is en hij in huis woont, hebben we doorgegeven: een lieve huishond, niet te dominant, "makkelijk". En toen bleven er 2 puppy's over. Deze hadden ze in het hok gedaan en 1 van de 2 maakte gelijk erg veel lawaai...Boy was juist heel stil en teruggetrokken, dus wist ik het gelijk! Dat wordt hem!
    :)

We zijn ook heel blij dat we de curcussen hebben gedaan, Boy vond/ vindt het idd erg leuk!
    Kan me voorstellen dat je er van baalt dat jullie niet door konden gaan, maar idd je eigen gezondheid staat voorop!

;)

Deel Deze Pagina