Al een tijdje doe ik aan Insanity maar steeds kom ik mezelf tegen doordat ik niet voldoende voeding binnen krijg. Na 15 minuten loop in compleet leeg en voel ik me net een vaatdoek. Mijn eetpatroon is ongeveer als volgt: 's ochtends een bakje yoghurt met muesli en een glas jus d'orange/water. tussendoor 2 liga's of een stuk fruit lunch 2 boterhammen, stuk fruit en cup a soup tussendoor 2 liga's of een stuk fruit 's avonds groente met vlees en aardappels of rijst (uiteraard verschilt dit per dag, maar over het algemeen lijkt het hier op). Wat eten jullie overdag om 's avonds genoeg energie te hebben voor een intensieve workout?
Pffoe dat vind ik een lastige omdat ik hetzelfde had toen ik Insanity volledig volgens zijn programma wilde doen! Het is zo belangrijk om echt uitgebalanceerd te eten en vooral dus voldoende, gezond. Ik kom dus echt niet aan dat voldoende, ik vul het zelf altijd in op Welkom bij ValtAf.nl daarin kun je ook zien hoeveel je lichaam zelf nodig heeft in rust, en hoeveel je daar dan nog aan beweging aan calorieen verbrand. Ook kun je zien of je bijvoorbeeld voldoende eiwitten binnen krijgt. Als je sport, en zeker met Insanity, moet je zorgen voor voldoende eiwitten voor de spieraanmaak. Anders breek je ze alleen maar af. Maar ik zou zeggen, kijk eens op die site en vul het eens een tijdje in. Ik zou wel die liga's laten vallen, daar zitten echt veel suikers in. Kies bijvoorbeeld gewoon voor fruit of wasa cracker ofzo met iets... SUCCES haha, en anders kun je eens overwegen om het via een dietiste te doen....
Ik zie dat je veels te veel suiker binnenkrijgt. Snelle koolhydraten dus... Ik was het een paar jaar geleden zo zat. Ik werd dikker en dikker en was alleen maar moe. Toen ben ik me erin gaan verdiepen en heb besloten bijna àl mijn koolhydraten te schrappen. Het afvallen ging heel makkelijk en ik barste van de energie. Ik verruilde m'n portie koolhydraten voor eiwitten en proteïne zeg maar. Dus ik woog binnen 8 weken van 70 naar 54 kg. Ik moet er wel bij zeggen dat je als je kapt met koolhydraten dat je een soort van ontwenningsverschijnselen krijgt. Dus een weekje moe, futloos en slap gevoel.
je eet meer als mij op een dag, en ik doe ook insanity, het is gewoon heel intensief, denk dat het daar aan ligt en niet zozeer aan je eet patroon. ik deed het eerst gewoon wanneer het uitkwam, smiddags/savonds. maar nu doe ik het elke ochtend stipt 10 uur(thuisblijf mama dus niet voor iedereen mogelijk) en dat werkt bij mij goed! heb dan genoeg energie voor de work out. bevalt mij veel beter dan als ik al een hele dag heb gehad. misschien kijken of je het eerder op de dag kan inplannen?
en idd wat hierboven al gezegd word, je eet veel te veel suikers! veel mensen denken dat liga goed/gezond voor je is. dat is dus niet waar! het is een koekje bom vol suikers en verder niks. idd veel eiwitten en proteine gaan eten en de liga's laten staan! voel je je straks snel fitter denk ik.
Helemaal mee eens. Hier ook een blije koolhydraten schrapper, ik weeg nu 57 kg (al een jaar) en daar ben ik super trots op! Ik kom van 75 kg Maar ontopic, als je koolhydraten schrapt voel je je een week of 2 echt beroerd, ik had hoofdpijn, licht in mijn hoofd, heeeel moe. Maar daarna ga je je echt beter voelen! Ik hou het sporten nu ook goed vol. (geen insanity hoor, dat is mij een beetje te)
Hoi, ik zou dit ook graag gaan doen. Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van hoe jendagmenu eruit ziet?
Wat eten jullie dan als je de koolhydraten helemaal schrapt? Ik eet 1 broodje als ontbijt 2 in de middag ( allemaal zonder beleg.. Is een tik van me.. Alleen in het weekend beleg) Tussendoor fruit.. Soms een stukje ontbijtkoek En s avonds vlees aardappelen en groenten ( rauw.. Nog een tik) Dat is allemaal eten met koolhydraten
Tuurlijk! Ik had niet echt een dagmenu. Wat ik wèl elke ochtend at (meestal 1,5 uur na het sporten omdat je lichaam nog zeker een uur aan het doorverbranden is) is een Atkins cracker (gewoon te koop bij de AH) meestal met een plakje gerookte zalm of 48+ kaas, hardgekookte eitje en een tomaatje erbij. Meestal met een glas proteine shake (ik zweer bij die proteïne shake van M Double You) Maar dan met water ipv melk. 's middags dronk ik nog een glas proteine shake en snackte ik meestal worteltjes of tasty tom tomaatjes. 's avonds at ik altijd zo normaal mogelijk, alléén zonder rijst, aardappelen of iets dergelijks. Dus een kippetje uit de oven met gekookte groenten of een biefstukje met gebakken champignons en blauwe kaas, daarbij broccoli of sperzieboontjes. Echt, het afvallen is heeeeeel makkelijk! De kilo's vliegen eraf. Het enige waar veel mensen moeite mee hebben is de discipline, maar als je een weekje fanatiek bezig bent, dan zie je al gelijk resultaat, dus dan wordt je nog fanatieker. Een uurtje per dag powerwalken op de loopband en daarna 20 minuutjes keihard fietsen is genoeg. (niet die onzin geloven dat je op een lage intensiteit moet sporten, je hartslag moet ècht omhoog en je moet lekker zweten) Het beste van alles was, was dat ik er heel goed uitzag en me ook zo voelde. Je huid krijgt een glow, je haar glanst, je voelt je opgewekt en je voelt je àltijd sexy na het sporten als je gaat douchen. Als je nog wat tips nodig hebt, kan je me altijd een berichtje sturen. Oh en, schrap àl je koolhydraten asap (behalve die uit groente). Je lichaam verbruikt koolhydraten ipv vet, dat moet je omdraaien.
Ik eet gewoon brood, pasta, groente en aardappelen en een stukje vlees en eieren. Ik heb ook een heel boekje bij dat insanity wat ook eet tips geeft. Koolydraten zijn juist heel erg belangrijk... alleen die suikers zijn een ramp. En ook in koolydraten zitten veel verschillen... de een afbreek baar en de ander niet. voedingscentrum.nl Is de website die ik ook wel een nakijk.
Je zou je brood kunnen vervangen door een omeletje van eiwit en champignons met een Atkins crackertje (of 2), in fruit zit ook heeeeeeel veel suiker (fructose). Ontbijtkoek, tja dat ik echt een koolhydratenbom en het doet helemaal niks. 's Avonds gewoon eten, maar die aardappelen ditchen. Dus extra groente opscheppen. Een hardgekookte eitje vult heel erg, misschien kan je dat 's avonds bij je maaltijd eten? Dat was een goeie mindf*ck voor mij
Ik geloof niet in koolhydraatvrij eten, ik ben 30 kilo met normaal eten afgevallen, wel zou ik wat meer "echt" eten toevoegen, dus eiwitten e.d. Ik vind dat je veel te weinig eet voor zulke heftige activiteiten, een proteine shake per dag kan je al wel wat helpen (en brengt je eiwitten flink omhoog) denk aan producten die langer vullen een liga is idd niet echt handig (veel suiker = snelle energie, die ook snel op is) Denk idd aan een ei / omelet of iets bij je ontbijt of lunch (dat vult ook langer) Evt iets van noten voor de goede vetten, je kan prima overdag ook groentes pakken (komkommer, tomaat, salade whatever) Je hebt juist koolhydraten hard nodig om goed (optimaal) te verbranden alleen dan wel de juiste (dus bruin brood, volkoren producten zoals pasta e.d. , zilvervliesrijst e.d.) die vullen langer.. Zeker als je sport is dat heel belangrijk.
Ben het met het bovenstaande eens. Als ik sport, en dat doe ik niet vaak want ik hou er niet van, dan zorg ik dat ik de goede koolhydraten binnen krijg. Direct ná de workout neem ik misschien ook een extra proteïne shake. Voor de rest eet ik volledig koolhydraat vrij. Ik neem dan 3 shakes op een dag, en 2/3x een kleine eiwitrijke maaltijd. Na 20.00u eet ik niks meer. De kilo's gaan er nu ook heel snel af. Heb even een week of 2 last gehad van ontwenningsverschijnselen maar nu gaat het eigenlijk prima! Oh ja, ik drink ook 2/3 liter water per dag!!
Ik begin met een halve liter yoghurt met walnoten. Tussendoor 2 tomaten met peper en zout Als lunch een omelet of 3 gebakken eiwitten met kipfilet Tussendoor een handje noten en zaden of een blikje bonduel groente Als avondeten groente en vlees. Na 18 uur eet ik niet meer. Ik drink heel veel thee en water.
Ik denk dat je minder koolhydraten en meer eiwitten moeten eten. Dit is mijn dagmenu (doe body pump erbij): Ontbijt: yoghurt met biologische muesli en een schepje chia zaadjes Tussendoor: verse groente en fruit sap Lunch: salade met bij kip en quinoa of 2 vezelrijke crackers met kip (of iets anders magers)komkommer en tomaat of een omelet 's middags als tussendoortje: atkin reepje of fruit Avond eten: Waar ik zin in heb maar geen koolhydraten minimaal 2 liter water drink ik per dag Voor mij werkt het, je moet even zoeken wat voor jouw lijf werkt
NOu mijn gewichts consulente gaf aan juist na 18:00 nog een tussendoortje te nemen... fruit of groente ofzo. Anders krijgt je metabolisme elke keer een klap... te lang niks in je maag. Je moet juist je metabolisme op gang houden om af te vallen Gewoon de schijf van 5 werkt prima