wat naar.. ik weet hoe je je voelt,ik heb 3 weken geleden mijn paard moeten laten in slapen.. ik vond het ook zo'n verrot moeilijke keuze.wat ik steeds dacht was van ja maar wat als HIJ nou nog WEL wil verder leven??? toch heb ik de keuze gemaakt voor hem. hij zou ze hele leven met pijn moeten doorbrengen..nooit meer normaal kunnen lopen en het zou nooit meer goed komen.. als ik eerlijk mag zeggen..zou ik zeggen dat ik jou hondje in zou laten slapen.. dit is zo naar voor hem. en voor jullie ook.. ik weet dat je er tegen op hikt..dat deed ik ook heel erg toch zou ik hiervoor kiezen omdat me dit het beste lijkt voor jullie vriendje.. ik zou een afspraak maken bij de da en hem nog even lekker goed verwennen..lekker vers vlees enzzz geven.. en dan toch voor de keuze gaan om hem te laten inslapen. dan heeft hij geen pijn meer succes met jullie keuze
Ik ben het ook eens met bijna alle bovenstaande reacties. Hier zit deze beslissing er ook langzamerhand aan te komen en hoe moeilijk het ook is, ik geloof dat je puur uit het belang van je huisdier moet kiezen. In Youri's geval denk ik dat zijn lijden groter is dan zijn levensvreugde zonder kans op genezing. In dat geval zou ik toch kiezen om hem in te laten slapen.
Jah ik weet t.. we weten het ook.. maar loslaten is zo verdomd moeilijk!!!! Soms heeft ie de 5min kolder in zn kop en doetie net weer alsof ie een jonge pup is (hij glijdt dan uit over het laminaat of doet zich weer zeer buiten aan een hekje omdat ie die weer eens niet ziet. Hoevaak ie bij mijn mn schoonouders het hekje van de bench omver liep.. issie aan het gekken met de 2 meiden (kruising jack russel-beagal) en dan looptie zo het hekje (bench staat altijd open) omver hij ziet het gewoon neit meer. Maar dat maakt het wel moeilijk, die goede momenten... want dan denk je kijk hij doet nog zo.. maar goed 40min later pieptie alles weer bij elkaar.. Las ook een reactie met daarin een voorstel voor voer. Hij heeft al speciaal voer JD ofzo heet het voor leverfalen. En ook pijnstillers maar goed.. ik heb vrijdag een afspraak gemaakt om hem in te laten slapen. Het is heel moeilijk maar voor hem het beste. *klinkt ook zo weer zo hard, want hij kan niet zelf kiezen" maar goed hij is 14 jaar goed voor ons geweest, nu moeten wij goed voor hem zijn en niet laten lijden omdat wij niet zonder hem kunnen.. Makkelijker gezegd dan gedaan maar goed huilen en verdriet mag gelukkig Bedankt voor jullie reacties..
Brrrr ik krijg kippenvel als ik je bericht lees,maar je hebt wel het beste besluit genomen. Ik weet heel goed hoe je je nu voelt en ik wens je aankomende dagen en de tijd erna dan ook heel veel sterkte toe want het is verdomd moeilijk.
ik denk dat je zeker de beste keuze heb gemaakt.. heel veel sterkte vrijdag en daarna natuurlijk. ik weet helaas hoe het is.. blijf je bij youri als hij ingeslapen word? ik heb het bij mijn paard wel gedaan.het was superr moeilijk.maar ik ben zoooo blij dat ik er bij was.alleen al dat hij wist dat ik bij hem was deed me goed.. succes
Heel veel sterkte vrijdag! Verwen hem nog maar lekker met zijn lievingseten, geef hem maar heel veel knuffels en alles wat hij leuk en lekker vind! Het is een dapper besluit, maar wel een moeilijke voor jezelf Jullie zijn top baasjes dat hij zo'n mooi leven heeft gehad!
Pffff heftig zeg Ik heb een hondje die in April 15 word. Zo dement als wat Staat bij de koelkast als hij naar buiten moet Plast en poept gewoon in de kamer(incontinent) Is doof en ziet niets meer. Zolang hij nog kan,dan wil ik die beslissing nog niet nemen Bobby is als een kind voor ons. Ik haalde hem op toen hij 7 weken oud was en paste in mijn handpalm Ik was toen net zwanger van mijn oudste en was 21 jaar Nu ben ik bijna 37 en Bobby heeft dus al 4 kinderen meegemaakt Ik zou kapot gaan van verdriet als ik hem niet meer zou hebben 11 jaar geleden: http://img.photobucket.com/albums/v609/nathalie/f94b5cd7.jpg 7 jaar geleden: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! En bobby nu: http://i45.tinypic.com/8vn4b6.jpg Wens jullie onwijs veel sterkte Vrijdag
heel veel sterkte. ik denk ook dat je de juiste beslissing neemt, maar dat maakt het zeker niet gemakkelijker. we hebben vorig jaar de fox van mijn ouders laten inslapen na 16 jaar. ik heb toch de eerste 11 jaar met haar gedeeld toen ik thuiswoonde en het doet gewoon echt pijn. maar de pijn wordt uiteindelijk echt minder en dan herinner je je enkel de mooie momenten. nogmaals veel sterkte vrijdag
Het enigste wat je je in dit geval kunt doen, is afvragen voor wie je het hondje in leven houdt? voor jezelf of voor de hond? Ik zelf kwam bij mijn hondje tot het besef dat, de meest liefdevolle keus die ik voor hem kon maken was, hem een waardig en rustig einde geven... Ik denk dat jullie dan ook de beste keuze nu maken omdat jullie zo van het hondje houden! Ontzettend veel sterkte vrijdag.
Heyhey, Hmmmmmmmmmmmmmm ja hoe is t nu. Nog steeds vreemd. Elke keer wil ik als er iets gebeurd zeggen van oh kijk uit daar ligt youri, of youri niet blaffen als ik de postbode aan zie komen lopen. En af en toe wil ik nog mn jas aanschieten om youri uit te laten en bedenk me dan dat t niet hoeft. Maar hij is inmiddels gecremeerd en mijn vrouw heeft een hangertje om met een gedeelte van zijn as. Verder staat er een kleine urn met zn as hier in huis en we willen een ander gedeelte uitstrooien in de bossen, de 3 plaatsen waar hij het liefst was. Maar hij was bij het 1e narcose spuitje al weg, toen klopte zn hartje al niet meer, zo op was hij. 2e spuit was eigenlijk al niet meer nodig, snap dat ze het doen voor de 'zekerheid" maar goed. Mis het getippel op het laminaat en zn trouwe oogjes. Hopelijk is hij nu pijnvrij en heeft ie zn rust
Als ik dit zo lees zo uik de hond verder lijden besparen... hij heeft een mooi leven gehad wat ik zo lees, maar nu is het voor hem niet hondwaardig meer.
Sterkte met het verlies. Zal nog een hele tijd duren voordat je alle gewoontes (uitlaten, waarschuwen, idd. het getrippel op het laminaat) een beetje 'kwijt' bent. Spreek helaas uit ervaring. Heel heel veel sterkte!!!
Een hond laat bijna nooit zijn pijn zien, dan is het een zwakker schakel in de roedel. Dus als een hond dat al doet moet t echt erg zijn. Jullie hond doet dat, dus mijn keuze zou zijn dat ik m in laat slapen. Wij hebben onze hond moeten laten inslapen (botkanker) en ook wij hadden zoiets van..zolang hij een hondswaardig bestaan heeft blijft hij bij ons. Tot ook hij duidelijk zijn pijn liet zien. Ik ben de hele nacht (zovele) bij hem gebleven en s'morgens toen mn vriend beneden kwam zei ik...ik bel zometeen de dierenarts...(hij kon die beslissing niet maken, dus deed ik het) Het is niet leuk om te zien, maar wij wisten beide heel goed dat dit in het belang vd hond was. Je moet niet je eigen belang voorop stellen. Onze hond staat nu in een mooie urn op een kastje.
hier vorig jaar het zelfde mee gemaakt ook overal last van grommen blaffen uit het niet overal tegen op lopen en helaas hebben we heb moeten laten inslapen