mmmmmm sorry, ik had enkele pagina's niet gelezen en zie nu, door andere reacties dat de keuze al gemaakt is. sterkte met t verlies. Ik vond het ook heel raar om in n leeg huis te komen, steeds als ik de woonkamer inliep dacht ik dat ik m zag liggen. Maar was steeds de deken die op de bank lag.
Moedig besluit hebben jullie genomen. Hij zal jullie er dankbaar voor zijn. Sterkte met wennen aan het leven zonder jullie Youri.
veel van wat jij beschrijft herken ik. onze hond takkie was paar maanden geleden ook zo. dat grommen naar de baas wordt straks happen. en dat komt door dementie. de rest van de kwalen was vergelijkbaar alleen was takkie niet doof aan het worden maar blind en hij liet inderdaad ook alles lopen en kwam soms amper nog vooruit. hij bevuilde zichzelf helemaal en kon het niet meer schoonhouden en deed er ook geen moeite meer voor. hij heeft ook een paar maal een opleving van enkele maanden tot een half jaar gehad. maar toen hij 15 en half was hebben wij in samenspraak met de da besloten dat de koek op was. het is vreselijk na zo'n lange tijd afstand van je maatje te moeten doen. maar we weten allemaal dat die dag een keer komt. alleen willen we hem zog raag vooruit schuiven. maar hoelang mag je dat doen. waar trek je de grens. sterkte met jullie besluit en het verlies en de akelige stilte.
Ik werk als dierenarts-assistente en ik maak het vaakl genoeg mee dat mensen niet de beslissing willen/kunnen nemen en dan bellen ze ons! Mijn antwoord........... Jij bent zijn baasje en jij ziet het beste aan de hond of hij het nog leuk vind of niet. En zolang je er zelf niet achter staat, moet je je hond niet in laten slapen. Je moet er zelf vrede mee hebben. Ik kan nu wel zeggen "nou als het mijn hond was, had ik hem allang laten gaan", maar dat weet ik natuurlijk niet! Ik ken je hond niet en heb dus geen idee of het nog dierwaardig is. Jij moet de beslissing maken en niemand anders! Sterkte met de keuze die je maakt! Weet wel dat mensen vaak de hond in leven willen houden, vaak puur voor zichzelf. De hond zal er niks van merken, tis voor jezelf vooral heel erg kl*te! Maar kijk naar je hond....en hij zal het je zelf vertellen!!!!