geen eisprong na stoppen IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Happy1980, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    2,015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Vorige maand heb ik mijn laatste IUI gehad met puregon. Daarna helaas ongesteld geworden.

Maar nu lijkt het er op dat ik deze maand nog geen eisprong heb gehad. Zit op dag 37 op dit moment.
    Normaal zit ik altijd rond dag 19 met eisprong. En ben dan ongeveer 12 dagen daarna ongesteld. Ook zonder stimulatie.

Heb wel ruim twee weken geleden vruchtbaar slijm gehad, dacht ik, maar toen stond mijn baarmoedermond laag, dus lijkt niet echt op eisprong. Verder ben ik nu niet zwanger en heb ook geen klachten van event komende ongesteldheid.

Heeft iemand hier ook last van gehad na gebruik/stop puregon?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Na hormoongebruik kan je cyclus in de war zijn. Heel veel vrouwen hebben dan veel later een eisprong en dus een langere cyclus. Het is dus afwachten. Als het te lang duurt, zou ik de gyn even bellen. Succes!

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Inderdaad. Ik weet niet hoe lang je daarvoor puregon en pregnyl hebt gebruikt, maar als dat echt een aantal maanden was kan het goed zijn dat je lijf weer even helemaal moet wennen aan moeder natuur. Naarmate je langer puregon gebruikt gaat je lijf zelf tijdelijk minder FSH aanmaken, want het krijgt het toch wel kunstmatig. Dus als je stopt moet je lijf het weer even zelf 'leren'. Ik zou me niet teveel zorgen maken en als je het toch doet gewoon even je gyn bellen en het uitleggen.

Share This Page