Onze jongens *Jorn* en *Tijn*

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Kim1984, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Hallo,

bij deze mijn verhaal over onze overleden zoontjes Jorn en Tijn. De hele zwangerschap nergens last van gehad, zelfs niet misselijk! Alles was telkens perfect! Tot die ene dag.

Het was 21 november, 's morgens rond 07.45 uur. Ik was me aan het aankleden en moest hoesten. Ineens voelde het alsof ik leegliep! Ik wist meteen dit is niet goed! Mijn vliezen waren gebroken....ik was 20 wkn en 2 dgn zwanger. Snel mijn man wakker gemaakt (die toevallig vrij was die dag) en meteen het ziekenhuis opgebeld. Die zeiden dat ik rustig moest blijven en wat van het vocht moest opvangen wat ik verloor en die kant op moest komen.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werd ik onderzocht en bij inwendig onderzoek zagen ze dat de navelstreng van Jorn al was uitgezakt. Dit was geen goed teken. Doordat ik nu een open verbinding had doordat de baarmoedermond zich niet meer kon sluiten was er een groot infectiegevaar. Ik kreeg meteen antibiotica om een infectie te voorkomen. Ik werd opgenomen en mocht alleen mn bed uit voor te wassen en te plassen. De volgende dagen verliepen rustig, had verder geen weeen en ik verloor geen vruchtwater. Op dinsdag 25 november kreeg ik weer een echo en het leek of er zich weer wat vruchtwater had aangemaakt. We mochten blij zijn. Ons andere zoontje maakte het verders goed.

We kregen dus weer een beetje hoop...maar we werden telkens van de ene naar de andere kant gesleurd met onze gedachten en gevoelens. Het ene moment denk je: Alles komt goed en het andere moment ziet alles er zwart uit! De hele dag die onzekerheid van wat ik voelde, was het een goed of een slecht teken.....het was een wirwar in onze hoofden.

Op donderdag 27 november werd ik per ambulance overgebracht naar een ander ziekenhuis voor een echo die al gepland stond. Ze zouden daar een echo maken van de hartjes omdat ze daar betere echo-apparatuur hadden die dieper kon kijken dan in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was. Daar kregen we te horen dat onze zoon Jorn was overleden. 's Morgens hadden we z'n hartje nog gehoord. Ze zeiden daar ook dat het er voor ons andere zoontje ook slecht uitzag. Op de een of andere manier viel er toen een last van onze schouders af. Dat klinkt misschien heel raar, maar dat was het eerste moment dat we eindelijk duidelijkheid kregen. We wisten eindelijk waar we aan toe waren.

Ik werd weer teruggebracht naar het ziekenhuis waar ik opgenomen lag. Daar begonnen 's avonds de weeen van Jorn om 23.30 en 's morgens 28 november om 8.46 is hij geboren. Hij werd heel hoog afgenaveld in de hoop dat het stukje navelstreng terug de baarmoedermond in zou gaan en dat Tijn zou blijven zitten. Ondanks de constante toediening van antibiotica werden de waardes in mn bloed steeds hoger. Als de waarde boven de 150 zou komen moest er een beslissing genomen worden over ons tweede zoontje Tijn. Het zou voor mij dan te gevaarlijk gaan worden in verband met de infectie die in mij zat. In 3 uur steeg mijn waarde van 119 naar 166. Op dat moment werd ik heel bang. Mede doordat ze in het andere ziekenhuis gezegd hadden dat die infecties gevaarlijk zijn voor de moeder. De kans dat Tijn het zou halen was nihil en dan nog moest hij zeker 5 weken blijven zitten voordat hij levensvatbaar zou zijn. En het was op dat moment erg onzeker hoe ziek ik zou gaan worden in die komende 5 weken. We hebben toen samen besloten om de bevalling van Tijn op te wekken. We hadden gewoon geen andere keus. Tijn is 29 november geboren en overleden. Tijn heeft nog 34 minuten geleefd. Jorn was 200 gram en 19 cm, Tijn was 335 gram en 25 cm.

Nadat Jorn en Tijn geboren waren hebben ze 2 dagen later de waarde in mijn bloed weer gecontroleerd. Mijn waarde was enorm gezakt, naar 67. Toen wisten we zeker dat we de juiste beslissing genomen hadden. Als de infectie erger was geworden was Tijn vanzelf gekomen.

We hebben ze samen op 3 december gecremeerd. Ze zitten nu samen in een urntje en ze staan lekker warm in ons huis. Dat geeft een goed gevoel. Ook hebben ze in het ziekenhuis van Jorn en van Tijn een hand en voetafdrukje genomen. Ook hebben we foto's gemaakt. Zo hebben we mooie en tastbare herrinneringen van onze twee zoontjes.

Samen hebben ze er wel voor gezorgd dat ze mijn man papa en mij mama hebben gemaakt, dat ze onze ouders opa en oma hebben gemaakt en dat ze allebei een peetoom en peettante hebben! Het zijn en blijven onze twee zoontjes en wij zullen ze nooit vergeten!

Liefs Kim, een trotse mama.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Kim,
    Wat een ontzettend verdrietig verhaal zeg...afscheid moeten nemen van je twee lieve kleine mannen.
    Heel veel sterkte meid, gelukkig heb je ze lekker thuis, daar waar ze horen.
    Liefs Elmo

3. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    lieve kim,gecondoleerd
    wath een helse ellende was dit voor jou en je man zeg,twee prachtige lieve mooie jongetjes ohhh wat vreselijk wat een vreselijk verlies voor jou je man en je familie...
    Jeetje zeg dat een prachtige droom zo uit kan lopen op een nachtmerrie pffff.....
    en die onzekerheid dan heb je weer hoop zo van het komt goed het valt wel mee we komen er wel dan weer een onderzoekje hier en daar en dan weer nee het gaat toch fout....
    ik kan er helaas over meepraten ben mijn dochtertje luna verloren 11 december...
    Voel heel erg met jullie mee en ben ""blij "" dat jullie achteraf vinden dat jullie de juiste beslissing hebben genomen...

je mag me PBen heel veel sterkte gewenst..... en een knuff

4. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Kim,
    Ik was destijds zo blij te lezen dat je zwanger was en daarna van een tweeling, het was zo bijzonder. Later las ik op je hyves dat je 2 zoontjes zou krijgen en dat alles goed ging.. Tot het berichtje van je op het PCO forum...
    Wat een verhaal! Wat moet je in angst hebben gezeten! Ik heb er nog steeds niet de juiste woorden voor, maar vind het echt vreselijk voor jullie. Hopelijk kun je dit alles verwerken en een plekje geven. Heel veel sterkte!

5. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Heel veel sterkte Kim

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Lieve KIm, ook hier nogmaals gecondoleerd!
    Wat een vreselijk verhaal, maar wat zijn jullie sterk geweest samen! Ik wens je alle kracht en liefde toe!

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    pffff wat moeilik zeg! veel sterkte de komende tijd!

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Dit is zó oneerlijk...
    Woorden schieten te kort meid.
    Ik ben met mijn gedachten bij jullie.
    X :cry:

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gecondoleerd :(
    heel veel sterkte!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Pfff zwaar om te lezen...tranen in mijn ogen... :(
    Heel veel sterkte gewenst!

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk dat jullie je geliefde zoons moeten missen. Ik wens jullie licht en liefde, voor nu en voor de toekomst.

12. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Gecondoleerd...
    En heel veel sterkte.

13. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Heel veel sterkte met dit verlies, woorden schieten tekort..

14. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Lieve kim, ik zit hier met ranen in mijn ogen te lezen.

GEcondoleerd, en heel veel sterkte!

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Kippenvel....

Wat een verdrietig nieuws. Kin heel veel sterkte met dit enorme verlies!

Liefs Elke

16. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    wat verdrietig voor jullie heel veel sterkte !

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Heel veel sterkte....
    Maar ook een kleine van harte, jullie zijn toch papa en mama geworden!
    En Tijn* en Jorn* zullen als vlindertjes over jullie waken!

18. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Wat 'n triest verhaal...
    Gecondoleerd en veel sterkte!

Liefs Niki

19. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    gossie wat een verhaal,.,.
    Ik wens jullie ook nog heel veel sterkte met dit kostbaar verlies...
    Het leven ken soms zo oneerlijk zijn....

20. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    heel veel sterkte met het verlies van jullie 2 zoontjes.
    het leven is zo oneerlijk.
    Maar idd julie zjn toch trotse ouders geworden van 2 mooie kereltjes.
    Die voor altijd in jullie gedachten en jullie harten zullen worden mee gedragen...

een dikke knuffel voor jullie

Deel Deze Pagina