iets te vroeg maar o zo welkom is onze kanjer 27-01-2011 om 06:37 geboren.... hier een kopie van mijn bevallingsavontuur... gepost op 27-01... kort het verhaal... Zoals jullie natuurlijk weten lig ik hier sinds dinsdag ochtend 25 januari half 5 s'ochtends ivm vochtverlies wat later vruchtwater bleek... op de 1e ctg was 1x een harde buik te zien dus er werdt niet echt gesproken van weeen activiteit... moet rust zou ik dus de 37 weken wel halen alleen mocht ik niet naar huis ivm infectie gevaar... woensdag ochtend weer een ctg gehad en wederom totaal geen weeen activiteit op te zien dus helemaal super! ik had wel wat last van rug etc maar goed die bedden hier zijn ook niet helemaal top.. keihard matrass en niet je eigen bed dus geen zorgen niets aan de hand... wo 26 jan.. lekker vroeg het licht uit! half 10 lag ik plat... ik werdt rond 23:30 wakker met een beetje een zere rug.... uit bed gegaan flink vloeken op het matras en maar even mijn benen gaan strekken.... op de hal een verpleegster gesproken die aanrade ff lekker een warme douch te nemen om die spieren te laten ontspannen dan zou zei een extra kussen op mijn bed neerleggen voor mijn rug... ik stond om 00:30 onder de douche tot 01:00 en toen had ik het idee dat de rugpijntjes ineens richting mijn buik trokken... hup uit die douche verpleegster verteld wat ik dacht en ik aan de ctg gelegd om uit te sluiten dat er weeen activiteit was... om de 5 min een harde buik.. en ineens gaat die rug zeer doen!! branden branden niet normaal!!! 01:30 toch maar even een gyn opgepiept die toch maar even ging toucheren... en ja hoor 3 cm ontsluiting!! weer terug aan de ctg gelegd tot 02:00 en weer voelen en jaaa hoor 4 cm! kreeg allee nog mee mevrouw bel u man en moeder maar we gaan richting de verloskamer!... ondertussen kon ik amper nog op mijn benen staan van de rugweeen.... 02:10 waren liefd en mijn moeder en broer hier en gilde ik om een ruggenprik... om 3 uur weer voelen 4½ a 5 cm jah denise als ik nu iemand moet laten komen voor een ruggenprik gaan we dat denk ik niet eens meer halen.... pffff okey dan maar girlpower! kwart over 6 s'ochtends krijg ik me persdrang! me moeder nog roepen neej lieverd dat kan helemaal niet je had pas 4 cm... nou ik heb die knop voor verpleging wel 100x ingedrukt want ik kreeg persdrang! gyn kwam aanhollen voelen en ja hoor volledige ontsluiting!.. ze ging even spullen pakken en dan mocht ik persen... half 7 precies mocht ik persen en 06:37 zag onze jongen het levenslicht! 3x persen en toen waren wij de trotse ouders van een prachtige jongen! AIDEN GIOVANNI... 2440 gram 46 cm lang.. Aiden doet het naar omstandigheden goed!.. agapa score was eerst een 9 en een min later een 10.. en toen kwam de dreun na Aiden heeft een open gehemelte... hij is opgenomen op de kinder afdeling ligt aan allerlei toeters en bellen en krijgt preventief antibiotica. eten krijgt tie via een sonde in zijn neusje want door zijn open gehemelte kan hij geen grip pakken op de speen van de fles... mocht het vanavond proberen maar hij zuigt alleen maar lucht naar binnen verslikt z'n eigen 100x keer per min en het koste hem gigantisch veel moeite om 5 cc voeding uit de speen te sabbelen... morgen ochtend komt de logopediste bepalen of het alleen het zachte achterste gedeelte is wat open is of dat er ook een deel kraakbeen open licht.. en naar aanleiding daarvan wordt er contact gemaakt met het sophia kinderziekenhuis voor een operatie... verder ligt tie niet in de couveuse en was zijn temp vanavond 37.0 hij ademt ook netjes op eigen kracht.. en tot nu toe mooi roze van kleur!! dus wij zijn zoooo trots op ons mooie mannetje,, Met mij zelf gaat het nu gewoon goed ik voel me redelijk zeker als je nagaat dat ik van niets binnen 5 uur en 3x persen mijn 1e kindje op de wereld heb gezet.. ben ook echt de helft kwijt... we zijn zo trots en hij is zoooooo mooi!!! Dikke kus een hele hele hele trotse moeder!!! Inmiddels zijn we 10 dagen verder en onze kanjer ligt nog steeds in het ziekenhuis... temp is keurig gewicht gaat keurig en zelfs drinken gaat met kleine stapjes voorruit... hij heeft even onder de lamp gelegen ivm met geel zien en hij heeft coffeine gekregen voor een week om zijn longentjes een beetje te rijpen en het is gelijk een soort pepmiddeltje voor zijn hersentjes omdat hij meerdere malen een terugval heeft gehad kwa ademhaling.. (vergat hij) hij moet nu ong nog 2 dagen aan de monitor incidentvrij blijven en dan mag hij er af en wordt hij over geplaatst naar de low care afdeling en kunnen we hard gaan oefenen en trainen met drinken... Ik moet wel zeggen dat dit emotioneel gezien een super snelle achtbaan is waar we inzitten en ik heb totaal geen rust... dus een echte kraamweek zit er voor deze nieuwbakken moeder niet in... 3x per dag op en neer naar het ziekenhuis is zooo slopend maar alles hebben we over voor ons kleine mannetje.... Liefs Denise
wat een sterke mannetje zo te lezen! Goed hoor Gefeliciteerd met de geboorte van Aiden *leuke naam ook* Geniet er van
Jeetje wat heftig zeg! Maar natuurlijk wel gefeliciteerd met jullie zoontje! Hopelijk komt alles snel goed en kan hij snel met jullie mee naar huis! Hou vol meis! Komt goed
Heftig zeg meid!! Maar van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Hopelijk mag ie snel naar huis!
Gefeliciteerd met jullie zoon!! En tegelijk sterkte met de operatie die nog komen gaat. Hopelijk is het snel achter de rug en mag hij lekker mee naar huis!
Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon, en helaas ook heel veel sterkte met de komende operatie. Liefs Petra
Jeetje wat een achtbaan voor je zeg.. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en sterkte straks voor de operatie dat je hem snel mee naar huis mag nemen!! Mijn gedachte zijn bij jullie.
bedankt voor alle lieve reactie's!! Aiden gaat kleine sprongentjes voorruit maken! echt helemaal geweldig om te ervaren! we zijn zo trots op onze kleine vechter!
Gefeliciteerd met jullie mannetje! Wat een roerige dagen zullen het geweest zijn zeg! Heel veel geluk samen. Elmo
gefeliciteerd met jullie zoon en sterkte de komende tijd zal nog een lange weg zijn of juist niet ik hoop dat hij snel naar huis mee mag zo dat jullie heerlijk kunnen genieten van jullie lieve zoon
Hou vol het komt goed! Ons kereltje kwam ook onverwachts met 32 weken en ik weet hoe slopend de achtbaan is waar je nu inzit. Voor je het weet heb je je kleine kanjer thuis!